Minä olen mode, mutta en nyt vielä lukitse, sen sijaan toivon että aloittaja saa konkreettista esille.
Samalla toivon että kaikki vetävät henkeä ja hieman rauhoittuvat. Tämä nyt vaan on yksi topic. 
Kyllähän aloittaja saa konkreettista esille, mutta joudun konettakin kasaamaan aina kuukauden välein, kuukaudessa pystyn 300€ aina sijoittamaan, minä kun olen sairaseläkkeellä maanisdepressivyyden takia, niin rahavarat ei ole suuret ja nyt on jo ostettu kansi ja imusarja, ja työkaluja, ens kuulle nokka lähtee hiontaan ja sitä seuraavalle kuulle kansi lähtee koneistettavaksi. Pystyn ens kuun eläkkeestä sen verran säästämään, että saan sitten joulukuussa teetettyä koko kannen 46/38mm venat ja pakopuoli täysin portattu, imupuollikin siloiteltu ja isompi venttiili sovitettu.
Ja sen verran trolleilusta vielä, että saisi olla aika innokas trolli, jos näin paljon kirjoittaisi tekstiä.
Nyt olen miettinyt noita korijuttuja vähän niin kuin etukäteen, koska kone tehdään eka, onpahan sitten valmis moottori, minkä voi pultata paikoilleen.
Pitää ihan oikeasti pyrkiä vaan siihen auton kevennykseen, lähinnä pyöriviä massoja ja jousittamattomia massoja, ne on tärkeimpiä, ja samalla aika hintavia keventää. Mutta esim. etutukivarsia on saatavana kromimolyputkesta tehtynä, ja semmoiset aion joskus ostaakin, samalla eteen tulee mazda rx7:kan etusatulat, jotka painaa ehkä kilon kappaleelta. Samoin renkaiksi riittää 16" peltivanteet, jos semmoisia olisi saatavilla, jos ei oo niin pitää tyytyä aluvanteisiin. Mutta mahdollisimman pienenä koitetaan vanne/rengastus pitää ihan sen massan takia. Taaksekin tulee ylemmät tukivarret itse alumiinistä tehtynä/tai valmiiksi ostettuna, mutta alumiiniset kuitenkin, alempia tukivarsia ei taida pystyä keventämään, ellei teetä uusia vastaavia ammattikoulussa, ei taitaisi kestää, joten vakioilla mennään.
Miten se muuten on, saako puskuri korvata uudemman mallin puskureilla, jos saa niin tekisin niin että tekisin hiilarista vain kiinnityksen ja kiinnittäisin vain sen muovin, sitä voi hiilarilla jäykistää siitä mutkan kohdalta ettei takapäät roiku.
*Huomasitteko* Taas alkoin suunnittelemaan, jolloin kirjoitan melkeimpä ajatusvirtaa suoraan.
Olisi parempi, että auto painaisi 1100kg ja tehoa olisi 300hv, kuin jos auto painaisi 1275kg ja siinnä olisi 400hv.
Kevyempi auto saasttaisi varttimaililla hävitä, mutta mutkaradalla voitto tulisi erittäin helposti.¨¨
Mutta suunnittelen tässä vain, ei kai se kiellettyä ole!
Kahdella strömpällä on turbolla otettu näet 700hv ennenkin, joten luulisi niillä 300hv irtoavan.
Keventely vain maksaa aikapaljon, jos pidemmällä, 3kk aikavälillä tuhlaisi sen 1000€ uusiin alustan osiin ja komposiitteihin. Ylipäätään kevennyksiin.