Proturbo  Autodiagnoosi

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 264133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #165 : 28.11.2011, 21:47:51 »
No niin, kyllä tämä tästä.

Huutavalle flektille ja surisevalle ahtosolenoidille löytyi varsin ymmärrettävä selitys. Eculle menee kaksi kelta/harmaata johtoa ja johtosarjoja tehdessäni olin kytkenyt nämä kaksi johtoa ristiin. Eli kyseessä lämpötila-anturin- ja mappi-anturin johdot, eli kaiken lisäksi oli vielä aika loogiset oireetkin.

Sen sijaan sille temppuilevalle polttonestejärjestelmän releelle en löytänyt varsinaista vikaa, joten päädyin toisenlaiseen ratkaisuun. Relettä ohjaava maadoitushan tulee siis eculta ja ohjaava jännite alunperin suoraan akulta. Kytkin ohjausjännitteen virtalukon kautta, joten nyt ei pienet maadoitushäiriöt vaikuta mitään, kun releeltä katkeaa samalla kertaa jännite ja maadoitus(pitäisi katketa), niin ei jää enää virrat päälle.

Vielä pitäisi sisäistää pakokaasujen lämpötilan varoitusvalon toiminta, kun sitä olisi kätevä käyttää hehkujen merkkivalona. Tuossa autossa ei moista valoa ole ollut käytössä ja kun laitoin siihen polttimon paikalleen, niin nyt se valo syttyy, kun laittaa virrat päälle ja sammuu itsestään noin 10sek kuluttua. Mihinköhän ihmeeseen se on kytketty, kun tosiaan tuolla relerasiassa ei ole edes koko relettä, minkä tuota valo pitäisi ohjata :idiot2: Eihän sillä sis muuten ole merkutystä, mutta se johto pitäisi löytää ja kytkeä tuohon dieselin ecuun.
egt taitaa pistää eculle lämpötiedon joka taas maadoittaa(?) mittaristossa tuon varoitusvalon
« Viimeksi muokattu: 28.11.2011, 21:49:46 kirjoittanut Ari E »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #166 : 29.11.2011, 07:34:01 »
egt taitaa pistää eculle lämpötiedon joka taas maadoittaa(?) mittaristossa tuon varoitusvalon

Noinhan se suurinpiirtein menee, mutta kun tässä autossa ei ole moista ominaisuutta, eikä edes alkuperäistä ecua enää. Kytkentäkaaviossa oli kuvat ainoastaan sellaisesta versiosta, missä tämä ominaisuus löytyy :-\ Pitää varmaan vaan ottaa mittaristo irti ja katkaista se johto ja vähät välittää siitä, mihin se nyt menee :)

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #167 : 29.11.2011, 12:00:41 »
Käsittämättömän loistavaa jälkeä!!!  P> P>
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #168 : 29.11.2011, 12:37:49 »
Käsittämättömän loistavaa jälkeä!!!  P> P>

 :)

Selvisi se pakokaasujen merkkivalon toimintaperiaatekin. Valo kuuluu piiriin, joka testaa eräiden merkkivalojen toiminnan virtoja kytkettäessä. Valo siis syttyy muiden merkkivalojen ohella, kun virrat kääntää päälle ja sammuu itsestään noin 10sek kuluttua. Tämä toiminto on saatu aikaiseksi mittariston sisäisellä kykennällä, eikä siis mitään maadoitusta ole olemassa, vaikka niin aluksi luulin. Keskikonsolissa olevasta rele-/sulakerasiasta pitäisi siis löytyä se johto, joka menee tälle merkkivalolle ja se pitäisi saada kytkettyä eculta tulevaan hehkun merkkivalon johtoon. Lisäksi pitää purkaa mittaristo ja jotenkin tehdä tämän valon osalta se testaustoiminto toimintakyvyttömäksi, kun hehkun merkkivalon kanssa tuollainen 10sek testautoiminto ei ole erityisen järkevä ;)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #169 : 29.11.2011, 14:27:12 »
Oma ehdotus:
Eristä lampun kanta piirilevystä ja vedä johdot suoraan kantaan :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #170 : 29.11.2011, 14:39:27 »
Oma ehdotus:
Eristä lampun kanta piirilevystä ja vedä johdot suoraan kantaan :)

Puuh & Go  :) Kiitos ehdotuksesta, mutta ehkä haen jotain hieman sivistyneepää lähestymistapaa tähän ongelmaan.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #171 : 29.11.2011, 15:43:06 »
Puuh & Go  :) Kiitos ehdotuksesta, mutta ehkä haen jotain hieman sivistyneepää lähestymistapaa tähän ongelmaan.
Ei sitä kukaan sieltä kojelaudan takaa näe.   ;)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #172 : 29.11.2011, 15:52:22 »
Ei sitä kukaan sieltä kojelaudan takaa näe.   ;)

Suurempi ongelma lieneekin siinä, että tekijä itse tietää sen olevan siellä.... ::)

(tähän samaan problematiikkaan on tullut törmättyä monet kerrat tässä talonrakennuksessa....)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #173 : 29.11.2011, 15:59:33 »
Kun tehdään siististi ja laadukkaasti niin tehdään se sitten joka paikassa.
Mainehan siinä menee kun päällisin puolin siististä tehty mutta kurkkaus esim auton alle paljastaa armottomat kötöstykset. :2funny:
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #174 : 29.11.2011, 16:14:10 »
Kun tehdään siististi ja laadukkaasti niin tehdään se sitten joka paikassa.

Ehdottomasti näin. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #175 : 29.11.2011, 18:32:40 »
Sinne vaan piiri"levylle" siis foliolle tinaa uuden johdon ja puukolla sivaltaa alkuperäisen poikki.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #176 : 29.11.2011, 19:28:38 »
Siitä polttoaineen vaihdosta, muistaa että sinne jää se kolmisen litraa ainetta tankin pohjalle vaikka pumppu lakkaa hörimästä :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #177 : 29.11.2011, 20:04:35 »
Siitä polttoaineen vaihdosta, muistaa että sinne jää se kolmisen litraa ainetta tankin pohjalle vaikka pumppu lakkaa hörimästä :)
Siihen päälle kun lorottelee tankin täyteen kiisseliä niin bensapitoisuus on luokkaa 5 %, lieköhän tuolla vaikutusta mihinkään..?
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #178 : 29.11.2011, 20:07:57 »
Siihen päälle kun lorottelee tankin täyteen kiisseliä niin bensapitoisuus on luokkaa 5 %, lieköhän tuolla vaikutusta mihinkään..?
Ja varmanpäälle jos haluaa ottaa niin pikkaisen 2t-öljyä sekaan niin ei ainakaan suuttimet ja syöttöpumppu tykkää kyttyrää.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #179 : 29.11.2011, 20:15:55 »
Siihen päälle kun lorottelee tankin täyteen kiisseliä niin bensapitoisuus on luokkaa 5 %, lieköhän tuolla vaikutusta mihinkään..?
Tuskin on, ajattelin vain muistuttaa   :hello: Tosin tää herra varmaan muistanutkin ton jo heti alusta lähtien.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Carcom Oy  Elekma