, lisämittareita (voltti- öljynpaine- öljynlämpötila- ulkolämpö- iso kierroslukumittari ja kello)
: Korin väri, GLT-merkit takaluukussa, maskissa ja ratissa, sulakerasia vaihdettu BMW E39:n laattasulakerasiaan - koko auton sähköjärjestelmä käyty läpi ja samalla hieman muokattu, lisämittarit kytketty toimimaan, varoitussummeri valoille/avain virtalukossa (voisi olla alkuperäisvarustekin), Pioneerin 80-luvun mankka + Pioneerin kaiuttimet etuovissa ja hattuhyllyllä, lseat.com:sta tilattu uudet aitoa nahkaa olevat penkkien verhoilut, STP Black Gold äänieristeet lattioissa, alkuperäinen tankin täyttöpaikka poistettu - saranoitu oikea takavalo ja uusi tankin täyttöpaikka sen takana, kantta viritetty - pakokanavat ja palotilat kiillotettu, imukanavia hieman avarrettu, imuventtiilejä kavennettu, AEM seossuhdemittari - piilossa hanskalokerossa, kirkkaat vilkut edessä takana ja kyljissä, takavalojen valojärjestystä muutettu, jäähdytetyt etujarrut varaosa- -88 240:stä jäähdyttämättömien tilalle, konehuoneessa itsetehdyt iskarin yläpäihin kiinnittyvät tukiraudat, "munapussit" poistettu, asennettu Lesjöfors madallusjouset, tällä hetkellä Volvon 15" Aries vanteet + Dunlop SP Sport Fastresponse 195/65R15
Tässä on lyhyt kertaus siitä, mitä autolle on tapahtunut sen omistamiseni aikana.
Tarkemmat tiedot ja enemmän kuvia löytyy myöhemmistä postauksista.
20112011 vuoden syksyllä ostin auton Tampereelta hintaan 450€. Minulla ei oikein ollut mitään konkreettista suunitelmaa tätä autoa varten,
mutta takaraivossa varmaankin kajastivat nuorena nähdyt autojen entisöintiohjelmat televisiossa ja halu tehdä jotakin samanlaista itse.
Yhden kuukauden kerkesin ajella tällä kunnes katsastuksen hylkääminen ja tammikuussa alkava asepalvelus pakottivat laittamaan auton seisontaan.



2012SA Sisu goes brrrr.20132013 talven ja kevään aikana aloin enemmän purkamaan autoa mm. poistamalla sisustan ja tekniikan
ja puhdistin sekä entisöin vanhoja osia, mikä tietysti on jatkunut tähän päivään asti.



20142014 kesällä rakensin vanhaan liiteriin paikan auton laittoa varten.
Korista aloittelin ruosteiden korjausta.
Kannesta killotin palotilat ja pakokanavat, avarsin imukanavia hieman ja kavensin imuventtiilejä.




20152015 auto sai ensimmäiset kerrokset pohjamaalia.



2016Suurin osa ruosteiden korjauksesta tehtiin tänä vuonna. Kesällä aloin myös rakentamaan saranoitua takavaloa tankkausta varten (kyllä, luit oikein).




2017Koko kori on nyt maalattu pohjamaalilla.
Kävin ohjausvaihteen läpi ja asensin uudet tiivisteet ja viimeistelin uuden tankkausjärjestelmän osia.
Isäni kokosi taka-akselin kera uusien laakereiden ja tiivisteiden.


2018Kori ja ovet saivat värin pintaansa, jotka sitten on vesihiottu ja kiillotettu.
Muutaman osan kerkesin asentamaan, mutta suurin osa kesästä meni korin kiillottamisessa.



2019Moottorin
shortblock laitettiin kasaan ja nostettiin sitten paikoilleen konehuoneeseen.
Siihen sitten päälle ja kylkiin osia pulttaamaan kiinni.
Takalasi asennettu uuden tiivisteen kanssa.
Etulokasuojat, ja takalunkka maalattiin tämän vuoden aikana.
Innostuin tänä vuonna myös sähkösinkityksestä, mikä heitti tämän projektin kategoriaan
nut&bolt restoration ja pitkittänyt auton valmistumista entisestään.





2020Konepelti on maalattu. Koriin asensin paljon bling-osia kuten listoja ja uudet merkit takalunkkaan sekä uuden tuulilasin.
Sisustan lattiat vuorasin ääni/lämpöeristeellä, kokosin sisustaa (kattopahvi, kojelauta, turvavyöt ym.) ja aloitin sähkötyöt.
Kaikkien ovien lukko- ja ikkunamekanismit laitoin paikoilleen.
Konehuoneeseen palikka kerrallaan osia paikoilleen.



2021Alkukesä oli sähkötyö painotteinen koska sain ideaksi sovittaa E39 bemarin sulaketaulun tähän autoon.
Polttoaine- ja jarruputket tein uudet. Jarrut kasasin, asensin ja ilmasin.
Moottorin sain käyntiin ensimmäisen kerran sitten vuoden 2011.



2022Keväällä siistin loput sisustan vanhat osat ja asensin ne paikoilleen.
Radiolle tein 1DIN kehyksen ja siihen ostin Ebaysta Pioneerin 80-luvun mankan.
Viimeinen maalattava korinosa oli etuspoileri ja se sai maalin pintaansa.
14.7. oli katsastuksen aika ja leima tuli ilman huomautuksia.



2023Asensin Lesjöforsin madallusjouset.
Tilasin lseat.comista uudet verhoilut ja asensin paikoilleen. Oviin romulokerot.
Huolsin ja vaihdoin toisen raidetangon + uuden ohjaustehostimen pumpun.
Taka-akselin käytin irti ja säädin hammaskosketusta.



Jatkuu...