Nyt ekat penkitykset takana ja auto pysyi nipussa... 
Volvoa ajettiin Nivalassa Procater:in juuri valmistuneessa penkissä, eli testattiin samalla sekä penkkiä että autoa...
Hienosti kesti rääkin ja toimi muuten hyvin, paitsi että kone ei kierrä ku 5700rpm ja huipputeho tuli 4800rpm... 
No niitä kait saa ruuvattua lisää..
Penkki kalibroidaan ensiviikolla uudestaan, toisen penkin mukaan. Joten nämä minunkin lukemat saattaa vielä sen jälkeen muuttua.... Mutta tämmöset ne oli tänään: 455hp/4800rpm ja 730nm/4300rpm
hienot lukemat siihen nähden mitä on huippukierrokset. soittoa herleville ja sitte lisää kierrosta koneeseen nii johan taas ollaan eri luvuilla.
tuossa sun pumpussa on näköjään säädin aika tarkalla koska huipputeho on vain 900rp/m alle maksimi kierrosten.
mulla säädin puuttuu peliin jo huomattavasti aiemmin. (liekkö koko säädin väljä pas#a)
1000rp/m lisää ja lukemat uusiksi. sitte on sopivat kierrokset koneessa ku säädin ei ala leikkaan liian aikaisin mutta siltiki kestää karjuttaa täysillä kierroksilla kilahtamatta. tässä sinun tapauksessa vois hätyytellä sinne 7000rp/m lähelle, huomioon ottaen jäykemmät venajouset paikallaan kun mulla vakiojousilla on sen 6500rp/m eikä ne siellä sakkaa.
huima ero on väännössä omaan rotteloon nähden. kyllä tuo pumppu on se millä vääntö tehdään
= 7mm elementti 128mottia vs 8mm elementti 170mottia(vai paljonko olikaan käytössä sulla?)
=7mm 610mn ja 8mm 730nm.
jotenki aavistelin että ois lähtenyt enemmä löylyä mutta toki voi penkin säädöissä olla hieromista ja vähä siellä sun täällä pikku säätöä nii vaihtuu se sataluku heti seuraavalle asteelle.
ei pitäs olla osista kiinni 500hv ylitys.
kaiken kaikkiaan
