Onko niissä vielä korkit helposti saatavilla?
Ei ole - joutuu tekemään työtä.
Eikö AGM ole aina suljettu.. Jos ne venttiilit kaivelee irti ja lisää vettä niin ilmeisesti pilaa akkunsa
Ilmeisesti meni pilalle, kun toiminta palautui ennelleen ja toimii edelleen.

Veden lisääminen kuulostaa vähintäänkin hämärältä operaatiolta. AGM akussa ei ole uutenakaan mitään hölskyvää ja akun voi asentaa vaikka navat alaspäin.
Veden omatoiminen lisääminen AGM akkuun on ilmeisesti aika paha kämmi. Dilutoituu.. Nestepinnan ei kuulukaan olla näkösällä.
Eihän sinne sitä litrakaupalla laiteta - "neste on imeytetty lasikuitumattoon" - periaatteeltaan sama kuin normaali lyijyakku, mutta neste ei hölsky.
Näkyy nämä "suljetut" ja "huoltovapaat" kuivuvan siinä kuten vanhat normaalit hengittävät lyijyakut

Taitaa nämä olla normaalisti rahastusautomaatteja akkutehtaille ja jälleenmyyjille - yhtään huoltovapaata ei ole mulle sattunut 35 vuodessa, aina on korkit löytynyt

Yleensä olen saanut ajettua autoillani ajamat kilometrit ilman akunvaihtoja - tämä Volvo vaan taitaa olla niin pitkään, ettei tuo voi enää teoriassakaan onnistua.
Minä lupaan raportoida tänne, kun akku menee viimein vaihtoon - ikää nyt kuitenkin likelle 11 vuotta vähintään
Auto oli siis 4 vuotias 2009 helmikuussa, eikä tämä akku ollut alkuperäinen - alunperin ei ole ollut AGM peräkontissa. Akkua ei ole vaihdettu liikkeessä silloin -09, vaan on tullut auton mukana liikkeeseen.