Carcom Oy  Elekma

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 112863 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #105 : 11.08.2012, 23:02:59 »
Olishan tuo varmasti hyvä, mutta budjetti menee tällä hetkellä älyttömän tiukalle, jos tohon pitäs vielä veivit ja männät ostaa. Eikös halvin vaihtoehto ole spm ja sieltäki. taisi männät + h profiilit setti maksaa jotain 900-1000euroa?
Volvo 242 -84

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #106 : 11.08.2012, 23:08:38 »
Olishan tuo varmasti hyvä, mutta budjetti menee tällä hetkellä älyttömän tiukalle, jos tohon pitäs vielä veivit ja männät ostaa. Eikös halvin vaihtoehto ole spm ja sieltäki. taisi männät + h profiilit setti maksaa jotain 900-1000euroa?


Eikä noi kiinan teräsveivit taida olla yhtään 13mm:siä kevyempiä ees  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #107 : 12.08.2012, 00:03:25 »
En tiedä miten kestää volvos. Fordis ei ainakaan mienkään älyttömän pitkäikänen, kun nokan voitelu melko heikko.
fordissa ei kestä tehdas nokkakaan ikuisuuksia.. :D

kyllähän ne kestää kilpailukäytössäkin pitkään.. ottaen huomioon sen että millä kierroksilla niillä ajetaan (kokoajan) varmuuden vuoksi nitrattavana käyttää niin eiköhän tuo kestä..   oiskohan jenkeissä käypäsiä mäntä/kanki yhdistelmiä? on nimittäin halpaa  :buck2: mittoja kangista, männistä?
740 M50B25

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #108 : 12.08.2012, 10:09:43 »

Eikä noi kiinan teräsveivit taida olla yhtään 13mm:siä kevyempiä ees  ::)

Omani oli 50g kevyemmät kappaleelta.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16075.15

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #109 : 12.08.2012, 11:46:26 »
Tuon hihnapyöränkin vaihtaminen kevyempään on ollut mielessä. Siitä en vaan ole mitään vielä selvitellyt niin ei se tuolla listassakaan ole.

Satasarjan koneen hihnapyörä on mallia kaksoismassa jotta se vaimentaa kampiakselin värinää ja näin lisää kestoa

Auto ja moottori kun tulevat jokapäiväseen/ympärivuotiseen käyttöön, eikä mihkään 500km kesässä käyttöön.

Itse jättäisin käyttikseen kaksoismassa hihnapyörän paikoilleen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa suursmurffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #110 : 17.08.2012, 21:51:56 »
Itellä olis 740 B234F koneella ja siitä kaipais hönkyä 200hv paikkeille tai vaikka hieman yli niin ei jäisi jalkoihin pyörimään  :pomo:.. Kertokaas viisaampana helpoin/halvin keino ettei tule rahoja ja mielenkiintoa työnnettyä väärään paikkaan  :)
Volvo V70

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #111 : 18.08.2012, 09:54:31 »
halvimmalla ja helpoimmalla  puhallin kuppeeseen..
740 M50B25

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #112 : 18.08.2012, 13:47:12 »
halvimmalla ja helpoimmalla  puhallin kuppeeseen..

Tämä topic on tehokas vapari :juhau:

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #113 : 18.08.2012, 19:07:51 »
Itellä olis 740 B234F koneella ja siitä kaipais hönkyä 200hv paikkeille tai vaikka hieman yli niin ei jäisi jalkoihin pyörimään  :pomo:.. Kertokaas viisaampana helpoin/halvin keino ettei tule rahoja ja mielenkiintoa työnnettyä väärään paikkaan  :)

Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Näillä 2,46 litrainen alakerta
[mainos]Näitä osia voi tiedustella vaikka minulta YV [mainos]

-B19 tai 21 lohko  0-50e
-B230 männät 40-400e
-13mm veivit max100e, nää saattaa olla 234 koneessa
-Teräksinen alahihnaratas PAKOLLINEN max 150e
-Koneistukset 0-kossupullo-satoja euroja

Kansi hyvää valuuttaa vakiona. Monikulma seetit teettää siinä samalla kun ne seetit on hiottava kumminkin
Vauhtipyörä on rautainen ja raskas. Teräksestä keveä tilalle. Ei vaikuta huipputehoon mutta kiihtyvyyteen kyllä
Peltisarjaa ja putkistoa alle niin ainakin kuulostaa 200 heppaiselta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #114 : 19.08.2012, 14:37:31 »
Miksei suoraan käytä b230 k-lohkoo?

Turha sitä on lähtee koneistamoon jos tollanen löytyy (kuten minulla).

Jos tässä aletaan mainostaan niin itellä löytyy kampura 90.25 iskulla ja 13mm veivit ja 405 plaanattu kansi. Sitten B230f sisuskalut tietenkin. K-nenä ja sun muuta. Tollasilla hilppeillä motivaation kanssa luulis lähentelevän sitä 200hv kyllä.
V70 TDI

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #115 : 19.08.2012, 21:32:28 »
Jos tahtoo tehdä halvalla niin joutuu tyytymään kymppisarjan stroukkikoneeseen.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #116 : 07.10.2012, 23:35:08 »
Mitenkäs pitkälle tolla päätyjakalla mennään tehokkaassa vaparissa? Antaako tarpeeksi ennakkoa vielä korkeilla kierroksilla?
Vai käyttääkö kaikki jotain suorasytkää?
Volvo 242 -84

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #117 : 10.10.2012, 08:31:57 »
Mitenkäs pitkälle tolla päätyjakalla mennään tehokkaassa vaparissa? Antaako tarpeeksi ennakkoa vielä korkeilla kierroksilla?
Vai käyttääkö kaikki jotain suorasytkää?
Tarpeeksi ennakkoa? Näkisin että vakio jakajalla tulee ongelma liiasta ennakosta kierroksilla. Virivaparin ennakko käyrähän  tarvii olla kapeampi ku vakio. Vähemmän kokonaisennakkoa ja ennakot nousee nopeammin maksimiin. Mulla B234f kaasareilla, 11.4 puristussuhde ja maks ennakot 30ast tällä hetkellä joka tosin on hieman liian vähän vois 2-4ast aikastaa ehkä. Joo suorasytkä mulla mut jos jakajan teettää samalla ennakkokurvilla ni pelaa sekin.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2012, 08:36:08 kirjoittanut Haxu.R »
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #118 : 10.10.2012, 08:54:53 »
Ei mut nythän ollaan vissii -90 luvulla ku puhutaan päätyjakajasta? Hoitaako boxi noissa ennakot niin sitte vaan lastua? Mä oon niin juuttunu tonne -70luvulle escortin kera...
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #119 : 10.10.2012, 09:49:24 »
Kyllä uskoisin että tuossa päätyjakajassa riittää vara ihan reiluihinkin ennakoihin. Itsellä on nyt max. ennakot 40 astetta B230FB:ssä KG003 nokalla. Mitä tuossa vakio karttoja kattonut niin pintakaasulla vakioennakot pyörii lähellä 50 astetta ja täyskaasulla max. 33. Niin ja esim. Toyotan 4A-GE kone kiertää N2 specseissä yli 11 000 rpm ja on vielä jakajalla.
 
Haxu.R eikös kuitenkin kierrosten kasvaessa tuota ennakkoa pidä kasvattaa ??? Polttoaine kun palaa aina tietyllä nopeudella niin se täytyy aina sitä aikaisemmin sytyttää mitä enemmän kone kiertää. Aika jännä kuinka pienet ennakot sulla on. En sano että se väärin olis mutta vaan mietityttää. Penkissähän tuo kone on käsittääkseni säädetty joten en ala tässä väittään että se virheellinen on ;)

 

Elekma  Autoracing