RallyBaron  Samppasport

940 STW Turbo 1996

  • 253 Vastauksia
  • 88660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #195 : 14.02.2015, 10:54:02 »
Jollen paljon väärin muista, niin niissä rajottimissa oli ainakin joku vuosimallirajoitus, että eivät enää 900 -sarjassa ole sallitut? Korjatkaa toki jos puhun ihan p*skaa  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #196 : 14.02.2015, 11:05:16 »
Jollen paljon väärin muista, niin niissä rajottimissa oli ainakin joku vuosimallirajoitus, että eivät enää 900 -sarjassa ole sallitut? Korjatkaa toki jos puhun ihan p*skaa  :D
Nyt voisi joku varmistaa, ettei menisi samana vuonna raja kuin tyyppihyväksytyn alustan raja?

Nimittäin jos rallivehkeissä kestää sidontaliina rajoittimena, en näe miksi ei kestäisi siviilissä.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #197 : 14.02.2015, 13:36:50 »
Mulle ainakin katsuri sanoi -95 mallista 940 katsastaessa että jouset pitää olla semmoiset että ilman rajoittimiakin pysyy kupeissaan... Suuttuikin vähän kun olin putkiklemmareilla varmistanu etujouset :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #198 : 14.02.2015, 19:14:52 »
Tyyppihyväksyntä siirtää patentit historiaan. Siinä se raja on.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #199 : 15.02.2015, 00:41:04 »
Tyyppihyväksyntä siirtää patentit historiaan. Siinä se raja on.
Tätä minäkin mietin ja tässä käsityksessä olen ollut, että ennen sitä on rajoittimet ok.

Onhan esimerkiksi se kuormaliinan pätkä paljon järkevämpi ja varmempi rajoitin kuin putkiklemmari/nippuside. :idiot2:

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #200 : 16.02.2015, 19:47:42 »
Auton ostin viime vuonna toukokuun puolivälissä ja äsken vähän laskeskelin, että kuinka helvetisti tähän on jo mennyt aikaa ja rahaa, sekä kuinka paljon on tullut vaihdettua/tehtyä kaikkea. Parasta on, ettei sitä oikeastaan huomaa mistään ::)
Vajaan vuoden aikana onkin tullut hankittua mm. 531 kansi, useampi eri nokka, nahkasisustaa, snowcapia, vannetta, koko alusta on aikalailla uusittu, jakopää, kaikki yläpään tiivisteet, kangasmattoa, lastuja, tonneittain kaikkea pientä tilpehööriä, rajapaineventtiiliä, hukkaportin kelloa, sisustan valaistusta jne.. Reilusti yli tuhannen euroa mennyt, eikä sitä oikeasti huomaa juuri mistään.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2015, 19:50:56 kirjoittanut Jakkefp »

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #201 : 20.02.2015, 23:49:13 »
Huomenna olisi tarkoitus päivittää myös keulasta alustan osat 2000-luvulle. Vuoroaan odottaa olohuoneen nurkassa eteen iskarit, jouset, raidetangon päät ja toinen(kin) alapallo.
Alustavasti tiedusteltu helmojen ja kaarien maalausta, noista kun on paikoitellen vähän maali lähtenyt. Kaikenlaista pientä tilpehööriä on myös tullut hommailtua, mm. BSR:n kangasmattosarja, 3" downpipen aihio, imusarja jne.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #202 : 21.02.2015, 09:23:22 »
Auton ostin viime vuonna toukokuun puolivälissä ja äsken vähän laskeskelin, että kuinka helvetisti tähän on jo mennyt aikaa ja rahaa, sekä kuinka paljon on tullut vaihdettua/tehtyä kaikkea. Parasta on, ettei sitä oikeastaan huomaa mistään ::)
Vajaan vuoden aikana onkin tullut hankittua mm. 531 kansi, useampi eri nokka, nahkasisustaa, snowcapia, vannetta, koko alusta on aikalailla uusittu, jakopää, kaikki yläpään tiivisteet, kangasmattoa, lastuja, tonneittain kaikkea pientä tilpehööriä, rajapaineventtiiliä, hukkaportin kelloa, sisustan valaistusta jne.. Reilusti yli tuhannen euroa mennyt, eikä sitä oikeasti huomaa juuri mistään.

Itsekin joskus laskin mitä autoiluun oli rahaa mennyt, summa oli kaikkiaan n. 7 tonnia, josta hankintahinta 1600 ja polttoaineet myös n. 1600, loput osiin ja renkaisiin. Ja autohan oli 850:nen, joka kerkesi lopulta olla ajossa alle 2 vuotta ja mistään ei tosiaankaan nähnyt miten paljon oli sijoitettu aikaa ja rahaa :P Ei tuommonen tonni kuulostaa edes pahalta, ihan normi autoilukuluja vielä, menee millä tahansa autolla helposti tuon verran vuodessa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #203 : 21.02.2015, 10:02:15 »
Tuokin rahan upppoaminen on hieman omistajasta kiinni.

Tällä siis tarkoitan sitä, onko auto käyttöauto, käyttöharraste vai harrasteauto.

Jos jollakin B230F 740/940:stä pitäisi vain käyttöautona, eli vaihtaa vain hylätyt osat, niin melko halpaa liikkuminen näillä takavedoilla on.

Sitten jos haluaa vaihdella "ylimääräisiäkin" osia (=osia, jotka ovat kuluneita mutteivät vielä loppu) pitääkseen ajettavuuden hyvänä, niin toki hinta nousee.

Sitten jos haluaa päivittää autoaan kohti omaa unelmaansa ko. mallista, niin silloin hinta nousee vieläkin entisestään. :D

Missäänhän ei ole mitään väärää. Ja aikavarmasti moni muu auto olisi kalliimpi harrastaa, kuin 940. Itsellä lähti koko farmarivolvon hankinta siitä liikkeelle, että kaveri osti kassillisen alustan puslia sillä hinnalla, kun itse ostin alatukivarren ja vesipumpn  silloiseen Fiattiini... :facepalm:

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #204 : 22.02.2015, 01:26:13 »
R.I.P Laululiiteri 21.2.2015  :'(

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #205 : 22.02.2015, 01:34:29 »
NOH? Lepikkoon?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #206 : 22.02.2015, 01:54:02 »
Taisi tulla loppu vain sille mukavan merisairautta aiheuttaneelle ajettavuudelle jos olen mitään herrojen jutuista ymmärtänyt.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #207 : 22.02.2015, 11:53:06 »


No nyt on vaihdettu kaikki iskarit, jouset, alapallot ja raidetangonpäät ja onhan se ihan eri auto ajaa S*
Takapää jäi silti omaan makuun liian löysäksi kierroksen pätkityillä kuormajousilla ja TRW:n iskareilla. Etupää on aikalailla sopivan napakka, vaikka saisi sekin jäykempi olla. Eteen meni TRW:n kaasuiskarit ja kierroksen pätkityt jouset. Jäi omaan makuun silti sekä keulasta, että perästä turhan korkeiksi, täytyy keväämmällä pätkäistä edestä vielä ainakin puoli kierrosta, sekä takaa varmaan about saman verran pois. Helpompi mallailla sopivaa korkeutta, kun on kesävanteet joiden kanssa hieroa kohdilleen.

On se nyt ostokunnosta tippunut keulasta varmaan 4 cm ja perästä pari-kolme senttiä, on siinä nyt jo jopa snadi etukeno havaittavissa, toisin kuin ostettaessa.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin jne..

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #208 : 04.03.2015, 21:46:55 »
Tänään tuli tilattua Tommisbilletiltä 45mm spacerit ja Vannetukusta 215/35R18 Nankangin NS-2:t. Eli Capellojen ET:ksi tulee +4 ja snadia venykumia tulossa. Tuli noita Nankangeja tilattua nyt aluksi vain pari kappaletta, niin pääsee katselemaan että miltä ne näyttää ja tilaako toisen parin esimerkiksi 225/35R18 tai 205/35R18 vai mennäänkö joka nurkassa samalla rengastuksella.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #209 : 04.03.2015, 22:25:33 »
Ei nyt äkkiseltään sattunu silmään, mutta onko kaikki vanteet saman levysiä? Jos on, niin ite olisin tilannu suoraan saman kokoset renkaat joka nurkkaan. Ite olisin myös ehkä tilannu 205/35 kumit suoraan, jotka ainakin 1001renkailla oli viime viikolla tarjouksella. Mutta innolla odotellaan mitä tästä tulee  ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

 

Kulkukoira  Proturbo