Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 348
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #870 : 29.12.2015, 23:05:14 »
Paljonka oli TM:n mittaamat kiihtyvyydet ja minkälaisilla moottoreilla vertaikuautit oli?
XC90 taisi olla D5 AWD?

D5 ja muut oli 3-litraisia. Aika alimitoitetun oloinen kone tuon hintaluokan autoon, olikos tuosta kovempiviritteinen olemassa/tulossa, D6? Vaikka Volvo oli kokonaisuutena pieniruokaisin, Audi hävisi vain desillä. Ja Range menee taajamassa desiä vähemmällä kuin XC.

Kiihtyvyydet
Audi: 7,1
BMW: 6,9
Range: 8,5
VW: 8,1
Volvo: 9,3
« Viimeksi muokattu: 29.12.2015, 23:09:58 kirjoittanut v-femtio »

Poissa Bawuka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #871 : 29.12.2015, 23:16:53 »
D5 ja muut oli 3-litraisia. Aika alimitoitetun oloinen kone tuon hintaluokan autoon, olikos tuosta kovempiviritteinen olemassa/tulossa, D6? Vaikka Volvo oli kokonaisuutena pieniruokaisin, Audi hävisi vain desillä. Ja Range menee taajamassa desiä vähemmällä kuin XC.

Kiihtyvyydet
Audi: 7,1
BMW: 6,9
Range: 8,5
VW: 8,1
Volvo: 9,3

Muutama muu julkaisu on saanut Volvon kiihtymään ~8.5s 0-100km/h. Mm. http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/volvo-xc90-d5-allrad-9744635.html?show=4

Onko kukaan muu pistänyt näissä uusissa Volvoissa merkille että tämä 8-vaihteisten myötä tullut "launch control" toimii vain D-asennossa. Järjestelmän toimintahan on rajoitettu 200-toimintakertaan. Järjestelmä aktivoi "yliahto"toiminnon ja laatikko tökkii vaihteet aika vihaisesti sisään. TM-tästä ainakin on kirjoittanut. Tuo omakin liikku paikaltaan aika erimalliin jarrua vasten lähtiessä D-asennossa, kuin S-asennossa.

Edit: Tekniikanmaailman sanoin nro.21/2014. "Jarrun ja kaasun yhtäaikainen pohjaanpainaminen aktivoi erityisen "launch control"-lähtöohjelman. Tällöin turbo reagoi  nopeammin ja vääntömomenttia on hetkellisesti enemmän-mutta vasta kun jarru vapautetaan. Lisäksi etupyörille sallitaan hieman vetoluistoa paikaltaanlähdön optimoimiseksi, eikä kiihdytyksen aikana välitetä mukavuudesta, vaan vaihdot ovat teräviä, jotta ahtopaine pysyisi ylhäällä."

Väitän että moni ei edes tiedä autossaan  olevan tuota, koska ei ole koskaan edes kokeillut :)
« Viimeksi muokattu: 29.12.2015, 23:41:09 kirjoittanut Bawuka »
-18 MB A200 A Progressive & -16 Renault Clio GTLine 
Ex -17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S, -05 Toyota Avensis 2.0 Wagon Technical, -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport jne..........

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 348
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #872 : 30.12.2015, 02:02:44 »
Ei oltu tarkemmin selitetty miten lähtö tehtiin, voi olla että launch control ei ole ollut käytössä. Mikä sinänsä on ok ja kuvaa paremmin päivittäistä käyttöä kuin joku rajattu määrä kellotuslähtöjä jotka vaatii oikeiden nappien painelua ynnä muuta.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #873 : 30.12.2015, 05:18:57 »
D5 ja muut oli 3-litraisia. Aika alimitoitetun oloinen kone tuon hintaluokan autoon, olikos tuosta kovempiviritteinen olemassa/tulossa, D6? Vaikka Volvo oli kokonaisuutena pieniruokaisin, Audi hävisi vain desillä. Ja Range menee taajamassa desiä vähemmällä kuin XC.

Kiihtyvyydet
Audi: 7,1
BMW: 6,9
Range: 8,5
VW: 8,1
Volvo: 9,3
Ilmeisesti uusi S90 D5:n on 235heppaisella koneella, kun kesällä tulee myyntiin. Eli luultavasti sama kehitysversio XC90:kin sitten tulee ::)
Epäilen että diesel puolella ei mitään huomattavasti tehokkaampaa versiota tule, ellei koneen tilavuutta suurenneta.
Hybriditekniikkakin taitaa painottua bensa puolelle, eli tuohon 400 heppaiseen T8:n
XC40 D3 R-Design autom.

Paikalla Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8539
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #874 : 30.12.2015, 08:00:57 »
Tässä kun on taas saivartelun vauhtiin päästy niin... olisi hupaisaa tietää kuinka ne hinnat alkaen mallien halogenit pelaa.
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Bawuka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #875 : 30.12.2015, 10:09:43 »
Ei oltu tarkemmin selitetty miten lähtö tehtiin, voi olla että launch control ei ole ollut käytössä. Mikä sinänsä on ok ja kuvaa paremmin päivittäistä käyttöä kuin joku rajattu määrä kellotuslähtöjä jotka vaatii oikeiden nappien painelua ynnä muuta.

Tuo launch ei tosiaan vaadi mitään nappien painelua. Riittää kun pikkasen painaa jarrua kaasua vasten niin järjestelmä aktivoituu.
-18 MB A200 A Progressive & -16 Renault Clio GTLine 
Ex -17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S, -05 Toyota Avensis 2.0 Wagon Technical, -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport jne..........

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #876 : 30.12.2015, 10:29:49 »
Muutama muu julkaisu on saanut Volvon kiihtymään ~8.5s 0-100km/h. Mm. http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/volvo-xc90-d5-allrad-9744635.html?show=4

Onko kukaan muu pistänyt näissä uusissa Volvoissa merkille että tämä 8-vaihteisten myötä tullut "launch control" toimii vain D-asennossa. Järjestelmän toimintahan on rajoitettu 200-toimintakertaan. Järjestelmä aktivoi "yliahto"toiminnon ja laatikko tökkii vaihteet aika vihaisesti sisään. TM-tästä ainakin on kirjoittanut. Tuo omakin liikku paikaltaan aika erimalliin jarrua vasten lähtiessä D-asennossa, kuin S-asennossa.

Edit: Tekniikanmaailman sanoin nro.21/2014. "Jarrun ja kaasun yhtäaikainen pohjaanpainaminen aktivoi erityisen "launch control"-lähtöohjelman. Tällöin turbo reagoi  nopeammin ja vääntömomenttia on hetkellisesti enemmän-mutta vasta kun jarru vapautetaan. Lisäksi etupyörille sallitaan hieman vetoluistoa paikaltaanlähdön optimoimiseksi, eikä kiihdytyksen aikana välitetä mukavuudesta, vaan vaihdot ovat teräviä, jotta ahtopaine pysyisi ylhäällä."

Väitän että moni ei edes tiedä autossaan  olevan tuota, koska ei ole koskaan edes kokeillut :)

Tämähän on hyvä kannustamaan ostamaan auto uutena  :D

Ensimmäinen omistaja käyttää jo kaikki pikakiihdytykset ja käytetyn auton ostaja saa hitaan lullan (vertailuryhmässään).

Miksiköhän järjestelmä sallii eturenkaiden luiston? Miksi ei takarenkaiden luistoa? Optimaalinen kiihdytys saavutetaan 5...10%:n luistolla ja takarenkailla on enemmän pitoa paikaltaan kiihdytyksessä (painonsiirtymä).

Paikalla Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8539
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #877 : 30.12.2015, 10:33:23 »
Tämähän on hyvä kannustamaan ostamaan auto uutena  :D

Ensimmäinen omistaja käyttää jo kaikki pikakiihdytykset ja käytetyn auton ostaja saa hitaan lullan (vertailuryhmässään).

Miksiköhän järjestelmä sallii eturenkaiden luiston? Miksi ei takarenkaiden luistoa? Optimaalinen kiihdytys saavutetaan 5...10%:n luistolla ja takarenkailla on enemmän pitoa paikaltaan kiihdytyksessä (painonsiirtymä).
no näin niitä Davelle kelpaavia autoja tehdään, ensin ajetaan ominaisuudet ulos ja myyntiin.
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1134
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #878 : 30.12.2015, 10:48:14 »
Miksiköhän järjestelmä sallii eturenkaiden luiston? Miksi ei takarenkaiden luistoa?

Oletko ihan varma että kyseinen artikkeli on käsitellyt nelivetoista eikä etuvetoista autoa? Oma lukunsa on sitten se että ei sille takarenkaiden luistolle paljoa tuossa teho- ja painoluokassa tarvitse arvoa antaa kun pelkkä takavetokin on vetopidoltaan aivan eri sarjassa etuvetoon verrattuna juurikin painonsiirron takia ja nelivetoinen tuskin edes yrittää sutia asvaltilta lähtiessä.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #879 : 30.12.2015, 10:56:40 »


Miksiköhän järjestelmä sallii eturenkaiden luiston? Miksi ei takarenkaiden luistoa? Optimaalinen kiihdytys saavutetaan 5...10%:n luistolla ja takarenkailla on enemmän pitoa paikaltaan kiihdytyksessä (painonsiirtymä).
Kyseinen S60 oli tuossa Premium autojen testissä etuvetoinen. Ehkä siksi ;)
Huonosti kyllä luet noi Tekniikanmaailmat. Tuossa vertailussa oli siitä lähtöavustimesta kerrottu S60:sen kohdalta.
http://tekniikanmaailma.fi/share/131942/a78b06
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Bawuka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #880 : 30.12.2015, 11:09:51 »
Tämähän on hyvä kannustamaan ostamaan auto uutena  :D

Ensimmäinen omistaja käyttää jo kaikki pikakiihdytykset ja käytetyn auton ostaja saa hitaan lullan (vertailuryhmässään).

Miksiköhän järjestelmä sallii eturenkaiden luiston? Miksi ei takarenkaiden luistoa? Optimaalinen kiihdytys saavutetaan 5...10%:n luistolla ja takarenkailla on enemmän pitoa paikaltaan kiihdytyksessä (painonsiirtymä).

Eihän Volvo ensimmäinen merkki ole joka on rajannut näitä "repiviä" lähtöjä. Muillakin merkeillä on rajattu samalla lailla. Tuli käytyä heittämässä lenkki tuossa uudella S3:lla Diudilla ja muutama kunnon paikaltaan lähtö tuli siinä otettua. Voin vain kuvitella kuka uskaltaa noita DSG-pommeja ostaa käytettynä. DSG:ssä tosin tuskin tarvii lähtömäärää rajata, kun se kuitenkaan ei kestä edes 200-kunnon lähtöä. Taas tuli vahvistus myös sille, että DSG-ei ole muussa ykkönen kuin kiihdytyksissä. Perinteinen öljyvispilä on vaan niin hitosti mukavempi kaupungissa. Ihme arpomista risteyksissä ja kummaa tahmaamista Audissa, jopa tuossa laatikon dynamic-moodissa ( vai mikä se nyt oli -moodi- ).
« Viimeksi muokattu: 30.12.2015, 11:13:36 kirjoittanut Bawuka »
-18 MB A200 A Progressive & -16 Renault Clio GTLine 
Ex -17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S, -05 Toyota Avensis 2.0 Wagon Technical, -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport jne..........

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1227
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #881 : 30.12.2015, 11:14:27 »
no näin niitä Davelle kelpaavia autoja tehdään, ensin ajetaan ominaisuudet ulos ja myyntiin.

Määritelmää kehiin.

a car you can believe in

Paikalla Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8539
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #882 : 30.12.2015, 11:39:46 »
Määritelmää kehiin.

Lainaus
eli sinun logiikalla uusi auto on huonompi kuin sama auto 15v ikäisenä 300tkm ajettuna?

Jos sen noin haluaa ymmärtää. Tai sitten vaan, että ajan kanssa näkee kestävyyden.

noinhan sä ajattelit...
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #883 : 30.12.2015, 13:38:03 »
Oletko ihan varma että kyseinen artikkeli on käsitellyt nelivetoista eikä etuvetoista autoa? Oma lukunsa on sitten se että ei sille takarenkaiden luistolle paljoa tuossa teho- ja painoluokassa tarvitse arvoa antaa kun pelkkä takavetokin on vetopidoltaan aivan eri sarjassa etuvetoon verrattuna juurikin painonsiirron takia ja nelivetoinen tuskin edes yrittää sutia asvaltilta lähtiessä.

Oletin, että kyseessä oli XC90:stä kertova teksti (topic) ja en kyllä kaivanut ko. lehteä esille katsoakseni mistä oli kyse.

Ja todellakin, tulee aika huonosti luettua TM:t nykyään, ennen ne luki kannesta kanteen heti kun tuli. Nyt joskus jää jopa jotkut numerot lukematta täysin, kun jo seuraavaa numeroa puskee luukusta sisään.


Lisäys: onko tietoa miksi Volvon suurin sallittu vetomassa oli vain 2700 kg kun muissa se oli 3500 kg?
« Viimeksi muokattu: 30.12.2015, 13:41:23 kirjoittanut Rodion »

Paikalla Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8539
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #884 : 30.12.2015, 13:56:30 »
Lisäys: onko tietoa miksi Volvon suurin sallittu vetomassa oli vain 2700 kg kun muissa se oli 3500 kg?
Luulisin että samasta syystä kun moititaan tehottomimmaksikin...

Vanhassa on vetomassa 2250kg joten siihen verrattuna on parannus vaikka auton oma massa on pienempi kuin vanhan, vai muistanko nyt väärin... nuohan on ihan valmistajan päättämiä juttuja.
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

 

TamCar  KKD Motorsport