D5 ja muut oli 3-litraisia. Aika alimitoitetun oloinen kone tuon hintaluokan autoon, olikos tuosta kovempiviritteinen olemassa/tulossa, D6? Vaikka Volvo oli kokonaisuutena pieniruokaisin, Audi hävisi vain desillä. Ja Range menee taajamassa desiä vähemmällä kuin XC.
Kiihtyvyydet
Audi: 7,1
BMW: 6,9
Range: 8,5
VW: 8,1
Volvo: 9,3
Muutama muu julkaisu on saanut Volvon kiihtymään ~8.5s 0-100km/h. Mm.
http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/volvo-xc90-d5-allrad-9744635.html?show=4Onko kukaan muu pistänyt näissä uusissa Volvoissa merkille että tämä 8-vaihteisten myötä tullut "launch control" toimii vain D-asennossa. Järjestelmän toimintahan on rajoitettu 200-toimintakertaan. Järjestelmä aktivoi "yliahto"toiminnon ja laatikko tökkii vaihteet aika vihaisesti sisään. TM-tästä ainakin on kirjoittanut. Tuo omakin liikku paikaltaan aika erimalliin jarrua vasten lähtiessä D-asennossa, kuin S-asennossa.
Edit: Tekniikanmaailman sanoin nro.21/2014. "Jarrun ja kaasun yhtäaikainen pohjaanpainaminen aktivoi erityisen "launch control"-lähtöohjelman. Tällöin turbo reagoi nopeammin ja vääntömomenttia on hetkellisesti enemmän-mutta vasta kun jarru vapautetaan. Lisäksi etupyörille sallitaan hieman vetoluistoa paikaltaanlähdön optimoimiseksi, eikä kiihdytyksen aikana välitetä mukavuudesta, vaan vaihdot ovat teräviä, jotta ahtopaine pysyisi ylhäällä."
Väitän että moni ei edes tiedä autossaan olevan tuota, koska ei ole koskaan edes kokeillut
