Jokainen joka on viitsinyt kaivella tuon tunerpron esille ja ladata 937 binin ja xdf:n olisi saanut eteensä seuraavan näkymän.

Siinä on ne neljä asiaa myös näkyvillä mitä bensa-säätäjän tarvitsee ihan pakosta säätää.
Tietenkin 012 IMMulla ja isommilla suuttimilla tehtynä.
Joten LH:n perussäätäminen ei ole rakettitiedettä.

Toki PID-säädintä voi jokainen säädellä halujensa mukaiseksi, mutta ihan ensimmäisiä säädettäviä asioita se ei ole. Se voi vaatia hitusen treenaamista, mutta ennenkaikkea oikeaa suutinvakiota #4 ja kunnolla säädettyä pääkorjauskarttaa.
Eli mitä pienempi luku vakiossa #4, sitä isommat suuttimet. Alle 1000 meneminen voi aiheuttaa mielenkiintoisia juttuja, mutta sitten suuttimetkin alkavat olla jotain kaasukäyttöön tarkoitettuja.
Jos pääkorjauskartan pienien kuormien luvut nousevat yli 50 alimmilla luetuilla kuormaluvuilla tai ylimpien kuormarivien luvut näyttävät laajakaistassa laihaa sopitusta siellä 230 isommalla puolella, on vakio #4 säädetty väärin.
Viritysasteen mukaan säädetään sitten se pääkorjauskartan skaalaus oikeaksi. Vakio skaalaus ei riitä edes vakioahtimelle, jos ahtoja on enemmän kun 0,8 baaria.
Toki 012 IMMu korjaa siinä jo paljon, sillä sen tuottaman luvun nousu kompensoi kartan skaalauksen puutteita. Mutta hyvä se ei ole, jos skaalaus on väärä.
Joku tietysti kysyy, miksen kerro suoraan sopivaa skaalausta, vastaus siihen on, se riippuu täysin käytetystä setistä (ahdin, IMMu yms. jutut). Eli skaalaus kertoo suoraan kuinka paljon sinne pannuun oikeasti sitä tavaraa menee. Ja vaikuttaa samalla sopituksen peruslaskentaan. Väärä skaalaus = väärä sopitus!
IMMun linearisointitaulukosta sitten näkee sen, kuinka pinkeällä se IMMu lopulta on. Jos ylimmällä rivillä pääsee sinne puolivälin tietämille, alkaa se 012 IMMukin olemaan tapissaan, jolloin 004:sta metsästämään tai sitten isoja viemäriputkiviritelmiä tekemään.