Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 244 '80

  • 179 Vastauksia
  • 53745 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9513
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #45 : 23.11.2014, 18:48:47 »
Otin tuon satulan pöydälle niin huhhuh kun on mädän olonen toinen puoli. Pölysuojat vaan rapsahteli pois! Männät ihan yhtäpuuta toisella puolella satulaa. Kelpaakohan tuo edes vaihtolaitteeksi? Meinasin kyllä, että ei tuota oo mitään järkeä enää rebuildata ite.

Kai ne vaihtolaitteeksi kelpaa kun on kutakuinkin satulan näköinen kampe kuitenkin edelleen. Ei niillä jumituksilla ole siinä asiassa väliä. Tai ei mulle ainakaan olla koskaan nuristu vaihtosatulan kunnosta, välttämättä ees katottu pakettiin.

Ja tosiaan ei hirveesti kannata alkaa elvyttämään aivan kuollutta satulaa kun uusiakin saa samalla rahalla, Biltemassa tosiaan ees kysellä vaihtosatulaa kun myyvät uusia eikä kunnostettuja. Mut sen vanhan voi käyttää tarvittaessa johonkin toiseen satulaostokseen vaihtolaitteena  :)
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #46 : 23.11.2014, 18:50:32 »
Niin. Mutta etkös se sinä oo jolla on noi biltsikan satulat myynnissä, myys mulle se kuskin puoli.  ;D

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9513
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #47 : 23.11.2014, 19:05:57 »
Niin. Mutta etkös se sinä oo jolla on noi biltsikan satulat myynnissä, myys mulle se kuskin puoli.  ;D

Täältä tulee, ota koppi  :)

Oikeanpuoleinen samanlainen jää vielä kaupan...
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #48 : 24.11.2014, 20:56:21 »
Voisko suuttimissa olla vikaa kun tosiaan kuumanakin 1500rpm asti käy vähän huonosti.

Jos vaihan ne suutimien o-renkaat, nii voisko ne suuttimet laittaa lilluu vaikkaa polttoöljyyn, jos sillä puhdistuisivat

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #49 : 24.11.2014, 21:04:28 »
Kokeile ensin imuvuodot siitä suuttimien juuresta, voit laskea vaikka tippakannulla öljyä sinne pidikeholkin ja kannen väliin ja holkin ja suuttimen väliin, jos öljy katoaa niin ongelma löytyi. Suuttimille et oikein saa mitään järkevää aikaan, korkeintaan bensan sekaan laitettavilla lisäaineilla voi yrittää saada jotakin vaikutusta. Myös imusarjan tiiviste ja monet alipaineletkut on aika tyypillisiä vuotokohteita, ja sytkäosien kunnostakin tuommonen oireilee tyhjäkäynnin tuntumassa. Sekä niinkin outo asia kun venttiilinvälykset tuntuu vaikuttavan tyhjäkäynnin tasaisuuteen jos on vähänkin enempi pielessä (joku 0.35 vs 0.45 vaikuttanut jo kahdessa yksilössä selkeästi).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #50 : 24.11.2014, 21:09:12 »
onko tästä puristukset mitattu?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #51 : 24.11.2014, 21:27:28 »
Ei oo mitattu.

Paljonko pitää olla venttiilivälykset, kylmänä säätö?

Paljon sytkäennakko?

Tulpathan tuohon vaihettu, kai sitä vois jakajan kannen ja pyörijänkin vielä vaihtaa, ja tsekata imuvuodot. Imusarjan laipat ruikin bräkleenillä, niissä ei tuntunut olevan vuotoa
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 21:39:28 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #52 : 24.11.2014, 21:52:15 »
Paljonko pitää olla venttiilivälykset, kylmänä säätö?


Kylmänä:

tarkastusarvo 0,30-0,40mm
säätöarvo 0,35-0,40mm

Lämpösenä:

tarkastusarvo 0,35-0,45mm
säätöarvo 0,40-0,45mm

http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=365.0
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #53 : 24.11.2014, 21:59:37 »
Mistäpä kohtaa tuo venttiilivälys mitataan, ja onko noiden säädössä tarvis jollekin erikoistyökaluille?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #54 : 25.11.2014, 18:36:19 »
Mistäpä kohtaa tuo venttiilivälys mitataan, ja onko noiden säädössä tarvis jollekin erikoistyökaluille?

Nokan ja nostajan välistä. Jos säädölle on tarvetta tarvitsee säätölevyjä ja näppäryyttä. Tai sitten vaan suosiolla nokka pois.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #55 : 25.11.2014, 19:09:57 »
Ainiin kun vulvissa on ne säätölevyt, voihan paska. Pitää venttiilikopan tiipparin vaihdon yhteydessä mitata ja hankkia sit säätölevyjä, jos tarvis.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #56 : 28.11.2014, 22:24:41 »
Noniin inttihinttailu viikosta taas selvitty.

Osasia haalittu, eli volvolta suuttimen o-renkaat, sit käytettynä 240:ltä uudet käytetyt ajovalot, jotain pientä sisustan osaa, mittarivalojen himmennin, kuskin vyö (mukisematta ulostuleva versio 8)), ja TOK:ilta uus jarrusylinteri. Sit kuskinpuolelle kans jarrukilpi ja uus bossilainen jakajankansi. Vanha olikin halki ettäsekin saattoi häiritä matkan tekoa.

Vielä pitää jarrut ilmata mut muuten sain tehtyä tuon kuskin nurkan.



Harmikseni sain huomata et kun herkistelin kuskin puolen takaa niin joo, jarrut ok ja näin, mutta jarrukilpi taas aivan moro. Taidan jättää noi takajarrukilvet vaihtamatta ja toivon että menis tästä leimasta läpi.

Ja sit heitin virgot alle, huono kuva nyt, huomenna vaik päivän valossa jos tuon saa tassuilleen! Edestä tonttiin menossa  :D :pomo: Siis tuo kuva kyllä valehtelee ei se oikeesti niin korkee oo, kuskinpuoli on vaan pukilla. Ja takapää vaatis kyllä spaseria noilla vanteilla mut ovat sen verta kalliita et ei nyt pysty.



Huomenna tarkotus jatkaa harjotteita ilmaamalla jarrut, herkistelemällä vänkärin puolen takapään, siinä yhteydessä heitellä loputkin talvikumit, ja suuttimien o-renkaat vaihella. JOS kaikki menee aivan täydellisesti ja ei tule mutkia matkaan (mahdoton yhtälö), niin pääsiskö tuota jopa näyttää leimalle huomenna? Kenties, mutta ens vklp vois jopa haaveilla deadlinena kunhan tyhjäkäynti löytyy ja kone muutenkin alhaalta.

Ite kyl dikkaan noist virgoista täs kopas  S* sopii mielestäni parhaiten kaikista kopista tähän.

Ja pitäiskö glt:ssä olla jäähdytetyt levyt ympäri? Takana ei oo ja ne on vaan kaks mäntäset. Myyjä kyllä kehu et on jäähdytetyt ympäriinsä  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 28.11.2014, 22:28:12 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #57 : 28.11.2014, 22:34:08 »
Takana aina kaksi mäntäiset jarrut ja jäähdyttämättömät levyt.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #58 : 28.11.2014, 22:34:42 »
No sit ne oli niitä legendaarisia myyntipuheita  >:(

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 244 '80
« Vastaus #59 : 28.11.2014, 22:37:26 »
Ei oo jäähdytettyjä takana ja kaks mäntäset kuuluukin
No kun halvalla sai.

 

Proturbo  Autodiagnoosi