Vain virrat päällä näkyy. Ei käynnissä eikä sammuksissa.
Ei riitä. Tästä(kin) on osattu tehdä ihan liian monimutkaista ja epäintuitiivistä. Jos öljy tarkastetaan tikusta, on loogista hoitaa homma moottori sammutettuna, niin ei ole niin herkästi kravatti hihnan välissä tms. Vaan jos mittaus tehdään anturilla, niin selkeitä olisi mitata koneen käydessä - käyntilämpöisenähän tämä kuitenkin pitäisi tehdä.
Volvon tapa. Mittaa käyntilämpöisenä, mutta kone seis ja auto avainasennossa II. Mikä onkin sitten oma ohjelmistonsa avaimettomalla käynnistyksellä varustetussa autossa. Lukitus auki on avainasento 0. Avainasento I saadaan päälle, kun käynnistysnappia tökkää lyhyesti painamatta jarrua, jolloin kone ei käynnisty. Jos moinen on liian haastavaa, voi myös laittaa kaukosäätimen pesäänsä "huulille".
Avainasento II = pitkä painallus käynnistysnapista tai kaukosäädin kokonaan pesäänsä työnnettynä. Molemmat, tietenkin, painamatta jarrua, ettei kone käynnisty.
Öljymäärän mittarin saa muistaakseni loihdittua esiin avainasennossa II. Ei yhtään vaikeaa
