Taas sitä itseään ja syvältä!
Tallille menin selvittäämään pientä öljyvuotoa jonka huomasin kun käytin auton pakoputki huollossa. Outoa että öljyvuotoa ei näkynyt vaikka putsasin annoin kuivua ja odottelin auto käynnissä, kaasuttelin ja silti kuivaa? Samalla pesasin myös konehuonetta joka osoittautui virheeksi. Akun kengän irrotin suihkuttelin liuottimet ja vettä perään rauhassa auringonpaisteessa kuivumista vajaa tunti sen jälkeen tulille. Käy nätisti, mutta tuttu vikavalo pamahti tauluun muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ja afr 10 tyhjäkäynnillä..
Vikakoodeja antoi ainakin seuraavat:
4-1-3 EGR-lämpöanturin signaali puuttuu tai on epäkelpo
3-2-2 Kuumalanka-ilmamäärämittarin lanka poikki
Kolmatta en kuollaksenikaan muista. Jätin virrattomaksi jos sitä huomenna vilkaisisi ennen kuin illalla Kouvostoliitto kutsuu.
Tuo 3-2-2 ilmeisesti johtuu kun -012 IMMussa ei sitä kuumalankaa olekaan joten siitä tuskin tarvinnee huolestua? EGR myös kyseisestä härpättimsestä poistettu joten 4-1-3 koodi lienee aiheellinen? Lastuun tulossa muutos EGR:än poistoon liittyen.
Oudointa että ennen konehuoneen pesua ei koodeja antanut ollenkaan. Mistähän johtuu?
Pikaisia vastauksia mielellään jos epäilette että jossain olisi vikaa..
