Hyvä kysymys myös on, miten tätä maksun suorittamista tai suorittamatta jättämistä valvotaan? Poliisi varmaankin. Mutta jos ajan kunnan kadulla kun poliisi minun pysäyttää enkä ole maksanut LiVe-yhtiölle, niin voiko poliisi asialle mitään? Tämähän ei siis koske kuin valtion tieverkkoa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005051550.htmlMinisteriön paperissa erikoinen valvontakeino: Postiautot ja taksit vahtimaan kansalaisten tienkäyttömaksuja!
Tämä särähtää meikäläisen korvaan ja pahasti!
Mutta samaan luokkaan menee yksityiset poliisit yms. tuon jutun kanssa. Se, ettei berner ole miettinyt pätkääkään asioita loppuun asti, ei yllätä minua.
Tuo valvonnan ulkoistaminen muille kuin viranomaisille tarkoittaisi julkisen vallan siirtoa yksityiselle taholle, joka nyt on nykyisen lainsäädännön perusteella hitusen vaikeaa...

Bernerin mukaan hyväksymällä mustan laatikon autoonsa, voi asiakas hyödyntää paremmin muun muassa karttapalveluita ja ajotapaan liittyvää seurantaa.
Mitä parempaa karttapalvelua minulle voidaan tarjota?
Minulla on here-maps, google-maps ja navigaattori...
Vai onko minut paketettu käyttämään LIVE-yhtiön karttapalvelua ainostaan ja muut kielletään?
Uskomatonta tuubaa ministeriltä, joka ei selvästi ymmärrä mistä puhuu...
Huvittavaa sinänsä, kun jatkuvasti paikannetaan jokin esine/asia/ihminen niin se on seuraamista. Ja kun seurannan kohde on auto, jota kuljettaa ihminen, on se myöskin henkilön seurantaa. Ymmärtäisivät nyt jo 
Eivät ymmärrä/välitä, sillä tuo Harri "palkkakuoppa" Pursiaisen märkä päiväuni elää edelleen....