Ateho  Elekma

3" imm LH

  • 77 Vastauksia
  • 18617 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #60 : 21.04.2017, 16:34:01 »
Motronic 4.4 960:sissä 1996-1997 ja S/V90:ssä on 0280217511 -immu mallia "filmi". Ainakin omassa ja 2 muussa -96 960ssä jota olen katsonut sillä silmällä.

Mul on semmone kutina että -025 immu ollut 1995 vuotisissa motikka 1.8:lla ja 2.5l koneella varustetuissa. Ainakin yhdessä sellaisessa oli.

0 280 213 012 Vaihto-osa: 0 986 280 110 (nopeasti katsottuna 960 90-95vm / Motronic 1.8?)
0 280 213 025 Vaihto-osa: 0 986 280 114 (nopeasti katsottuna 960 95-97vm / Motronic 4.4?)

Ilmeisesti juurikin tuon Motronicin vaihtumisen takia IMMu vaihdettu. Sitä tarina ei kerro onko 100% sama vaiko ei. Tuskin huvikseen numero muutettu kun vanhaakin saa vieläkin.
Täytyis saada noi kaikki johonkin virtauspenkkiin niin olis helppo mitata. Ja todeta onko toisissa erilainen käyrä kun toisissa.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa Allux

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #61 : 31.10.2017, 11:30:32 »
Varoitus tähän aiheeseen ei ole vastattu 180päivään :2funny: Missä hinnoissa nykyyän nämä aidot 012 pyörii? Ois yks ylimääräsenä jos joku kaipailee  :idiot2:
940 B230ft 97 940 B230fk 97
940 B200F 91 940 B230fk 96
240 B230F 93
Ex 850 T5 95, 740 B200k 88

Poissa Daiffi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #62 : 31.10.2017, 12:16:53 »
Onko mitään hyötyä vaihtaa -016 3" ränniin ja ostaa do88 mallikohtanen 3" imuletku?  Ihan perus ft koneesee jota on piristelty ois tarkotus laittaa.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4341
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #63 : 31.10.2017, 14:26:18 »
Onko mitään hyötyä vaihtaa -016 3" ränniin ja ostaa do88 mallikohtanen 3" imuletku?  Ihan perus ft koneesee jota on piristelty ois tarkotus laittaa.

Ei ole, ellei lastut ja kaikki muukin ole sen mukaista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1924
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #64 : 31.10.2017, 18:07:24 »
Varoitus tähän aiheeseen ei ole vastattu 180päivään :2funny: Missä hinnoissa nykyyän nämä aidot 012 pyörii? Ois yks ylimääräsenä jos joku kaipailee  :idiot2:

Riippuen kunnosta ja missä autosta sen on löytänyt niin "Volvosta" n. 60-90€ taitaa olla päivän hinta.

Saabeista (jos löytää) niitä saa 30-50€ (harvinainen sielläkin, vain parina vuonna ollut 9000)
Ferrarista saa maksaa +500€.

Uusista en enään tiedä, mutta sen "viimisen" aidon Bosch mitä autodocilta sain niin taisi maksaa 170€ (jos en väärin muista)?
-Volvo 940 B230FB + M47 '91 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #65 : 07.03.2018, 22:10:42 »
Onko jollain heittää linearisointikäyrää -016@3" putkessa muutokselle? Vai käykö siihen tuo -012 käppyrä?

Poissa razori

  • VRCF Pro-Hupparivastaava - Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2297
  • AWD-club Botnia Chapter #2 - "Noku mä haluan"
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #66 : 07.03.2018, 22:36:04 »
Onko jollain heittää linearisointikäyrää -016@3" putkessa muutokselle? Vai käykö siihen tuo -012 käppyrä?

Siinähän tuo idea onkin, että -016 romut heitetään 3" putkeen, että siitä saadaan -012
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #67 : 07.03.2018, 22:47:23 »
Siinähän tuo idea onkin, että -016 romut heitetään 3" putkeen, että siitä saadaan -012
Niin niin, ok. Tuhat sivua tuota tekstiä, eikä oikein mistään suoraan selvinnyt onko niissä samat sisuskalut. Mutta kiitoksia tiedosta  -H-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4307
  • Kontinuerlich Jetronic
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #68 : 07.03.2018, 23:01:43 »
Siinähän tuo idea onkin, että -016 romut heitetään 3" putkeen, että siitä saadaan -012
Lisätään tuohon silti lainausmerkit, koska eihän se nyt sama sentään ole. Melko lähellä kuitenkin, mutta mittauselektroniikka ei osu keskelle putkea tuollaisella rakennelmalla. Todennäköisesti toimii silti ihan hyvin, vallankin jos tekee säätöprojektia ja korjaa mahdolliset kartan virheet vastaavasti, eli ihan normaalisti virhe korjataan toisella  :D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa razori

  • VRCF Pro-Hupparivastaava - Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2297
  • AWD-club Botnia Chapter #2 - "Noku mä haluan"
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #69 : 07.03.2018, 23:22:28 »
Lisätään tuohon silti lainausmerkit, koska eihän se nyt sama sentään ole. Melko lähellä kuitenkin, mutta mittauselektroniikka ei osu keskelle putkea tuollaisella rakennelmalla.

Tämä +1
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4341
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #70 : 08.03.2018, 00:34:30 »
Niin niin, ok. Tuhat sivua tuota tekstiä, eikä oikein mistään suoraan selvinnyt onko niissä samat sisuskalut. Mutta kiitoksia tiedosta  -H-

Jos lähtee tuolla kontekstilla liikkeelle, pitää olla valmis lukemaan se 1000 sivua tekstiä!

Jos luet projektini museon ja nykyisen, saat täydellisen vastauksen kysymykseesi.

Lyhyesti:
Mikä tahansa IMMun linearisointi käyrä käy tarkoitukseesi, vaatii ainoastaan kartan säätämistä sen mukaan. Se, onko se alkuperäisiä vaatimuksia vastaavaa, riippuu ainoastaan säätö-työsi määrästä ja laasusta.  :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #71 : 25.03.2018, 16:24:31 »
Onko kellään kokemuksia tästä kopio -012 imm:stä? Liekkö miten toimiva laitos ???

https://www.ebay.com/itm/MASS-AIR-FLOW-Sensor-For-Ferrari-Saab-9000-Volvo-740-960-0280213012-0986280110-/281766158375

Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa puppet

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1610
  • Näpräilijä
Volvo 240 B230FT
Volvo V70 B5244T

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1267
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #73 : 29.04.2018, 00:15:43 »
KL Racingiltähän saa 3" runkoja jopa inhimilliseen hintaan jos siirtää 016 romut. Itellä just olis yks IMM kasassa just kyseisel paketil...
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

Poissa puppet

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1610
  • Näpräilijä
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #74 : 29.04.2018, 08:18:48 »
No niinpäs näkyy, näkyy olevan myöskin 012 versioita
Volvo 240 B230FT
Volvo V70 B5244T

 

Elekma  Autoracing