Hommat etenee taas.
Ahtoputkistot ovat valmiit, mitä nyt muutaman klemmarin joutuu hankkimaan vielä. Olin varmaan kännissä kun tilasin näemmä yhden liian vähän ja tästä suutahtaneena kiristin yhden solmuun. Sellasta se vaan välillä on. Hukkaportin laitoin paikoilleen ja siitä vedin screamer-putken auton alle, kuinkas muutenkaan. Saapi nähdä mitä leimasetä siitä tuumaa. ''Se on varmaan joku egr:n putki, en minä tiiä sen tarkemmin....''

Pitänee kuunnella miltä se tuolla kuulostaa ja keksiä vastatoimenpiteitä jossei sitä paukutusta jaksa kuunnella. Auton alkuperäisestä moottorin johtosarjasta kuohin tarpeettomat johdot pois, nyt ei ole mitään johtonippua lenkille sidottuna jossain päin moottoritilaa.
Kiristelin vaihteiston siirtäjävivuston pultit kireälle ja satuin huomaamaan että kepin alapään pultin kun kiristää tiukalle ei yksikään vaihde mene enää silmään. Ilmeisesti ''leikkaa ja kemppiliimaa'' -tekniikka ei tuottanut tarpeeksi mittatarkkoja osia tällä kertaa. Ilmeisesti siirtäjävivun vaihdekepin pää on sen verran vinossa että pultin kiristäessä vääntää laatikon siirtäjätankoa juuri sen verran etteivät vaihteet mene enää päälle. Noh, tuo mennee pienellä siirtäjävivun säädöllä. Tai jos ei mene, niin jättää pulttiin pienen liikkumavaran ja laittaa kaksi mutteria ja nordlockin väliin. Tuskinpa se siitä aukeaa, ja jos aukeaa, niin vaihteethan siitä vaan katoaa.
Moottorin öljynpaineen tulon jaoin T-kappaleella auton omalle on-off -anturille ja Auto Gaugen anturille. Lisämittaristoon tulee näillä näkymin siis AFR, ahtopaine ja öljynpaine. T-kappale löytyi moposportin valikoimista. Lohkon kierre on M14x1,5 naaras ja anturin 1/8 NPT, kun joku näitä kuitenkin joskus miettii.
Seuraavaksi olisi ohjelmassa downpipen teko, PLX:n asentaminen downpipeen ja etukäteen pelottavin osa, eli Megasquirtin asennus ja johdotus. Kun suuttimet tulevat niin pääsee sovittamaan 960 bensakiskoa T6 imusarjaan. Pientä kikkailua joutuu todennäköisesti tekemään, varsinkin kiinnitysten kanssa. Siitä kun selviää niin pikkuhiljaa on ensisavujen otto lähellä. Bensapumppukin pitäisi vielä jostain hankkia. Millaisia toteutuksia täällä on väki tehnyt tuon 044 (kopio) -pumpun kanssa? Linjaan vai tankkiin, 960 vakiopumpun kanssa vai ilman? Jos oikein raking haluaisi olla niin silloin toki siirtopumppu - kerääjäsäiliö - painepumppu - bensakisko, mutta ei nyt tehdä liian hyvää heti alkuun.
Paketti näyttää nyt tältä:



Tuo päällimmäinen putki on huohotuksen imuputki, sille täytyy keksiä vielä parempi paikka. Näyttää melko rumalta tuossa.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.