Kyllä ehjä visko on ainakin minun mielestäni mainettaan parempi systeemi. Itsellä on vm -01 V70XC jossa niin ikään visko. Tyytyväinen olen ollut ja ilmeisesti sinäkin! Mutta se ot:sta, kerrassaan upea 850!
Jäi tähän kokonaan vastaamatta, mutta kyllä samoilla linjoilla ollaan

Jatketaan tyhjänpäiväisyyksillä.
Käyttöautolta hain uuden kaukosäätimen, kun vanhalla kakella ei tykännyt avata ovia kahta metriä kauempaa.

Tämähän tuli hankittua vetolaitteella varustettuna, mutta itsellä ei riittänyt uskallus kytkeä vetolaitteeseen edes jarrutonta kärryä. Asia käynnsiti dominoefektin, jolle oli tehtävä jotakin.
Joten kaupasta 2m pätkä valikoitua putkea ja vetolaitteen runkoa viipaloimaan.
Runkoon hitsailin kiinni kaksi kappaletta huonekaluputkea, jotta päätylaipat pysyisivät täysin samassa kohtaa, eikä paikoitusvirheitä näinollen pääsisi syntymään.

Muotoilin uutta putkea jo hiukan valmiiksi

Homehtunut, vanha runko-osa irti

Uutta palkkiosaa paikoilleen

Oli kyllä erittäin nautinnollista vingulla snurrata päätylaipoista vanhat palkinjämät pois, jotta uusi mahtuisi tilaansa. Plasmaleikkurilla olisi ollut max. 2min juttu. Täytyy vissiin siis laittaa sellainen

Hitsattuna

Seuraavaksi piti sovittaa runko-osa autoon ja tehdä kuulaosuudelle laipat. Eli tämä tarkoitti äänenvaimentimien pois purkamisen ja vähän muutakin..
Ohuesta 2mm levystä tehty "sinnepäin" sovite, jota sai helposti muokata, kun haki kuulan korkeutta ja koukun kulmaa kohdalleen.


Käsivarastosta hain tuollaista peltiaihiota, josta laipat saa tehtyä

Molemmat laipat tehtynä ja kuulan koesovitusta



Hiekkapuhallettuna

Maalin virkaa toimittaa Inerta Primer 5. On kyllä melkoista myrkkyä

Seuraavana päivänä vedin pintaan vielä mustan ruostesuojakerroksen, mutta siitä ei tullut kuvaa. Luonnollisesti myös putken sisäpinta käsiteltiin.

Runko paikallaan peitelevyn kanssa.

Ei tuo kovin pahalta näytä ja ainahan tuon saa pois jos häiritsee

Kuula asettui n.420mm korkeuteen kuulan keskeltä betonilattiaan mitattuna. Kuulan reunasta etäisyys puskuriin on n.100mm
Koukun irroitettava osuus on siis nimeltään Westfalia MF II, jonka kävin hakemassa pois C-sarjan Mersusta.
YouTubesta löytyi ihan toimintaperiaatevideokin koukun käytöstä.
*klik*