Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15997 Vastauksia
  • 3792963 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1905 : 22.08.2012, 22:32:26 »
Putsaat satulasta sen uran, johonka pölysuoja reunus uppoaa (dremelillä voi vinguttaa ruosteet poies), sitten se kumi pitää jotenki saada koko matkalta siihen uraan sovitettua, voiki olla tympee talkoo. Sitten kun kumi pysyy satulassa kii sillai että sitä voi nykiä kevyesti eikä gummi tule mihinkään, apuri mukaan ja öljyät vain männän, et suojakumia. Sitten venytät suojagummia tarpeeksi että mäntä mahtuu soljahtamaan paikalleen ja romut kasaan. Ei välttis mene ekalla, ja jos tarvii voimaa että mäntä menee pohjaan on homma mennyt ketuilleen ja voit aloittaa alusta.


Voi myös koittaa niin päin, että venyttää ensin kumin männän päälle sen verran että nippanappa pysyy. Sitten painaa männän huulille, ja varovasti tylpällä meisselillä painelee "huulloksen" uraansa.
Näin päin itse muistaakseni onnistuin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1906 : 22.08.2012, 23:20:17 »

Voi myös koittaa niin päin, että venyttää ensin kumin männän päälle sen verran että nippanappa pysyy. Sitten painaa männän huulille, ja varovasti tylpällä meisselillä painelee "huulloksen" uraansa.
Näin päin itse muistaakseni onnistuin.
Näin minäkin joskus yhden sain paikalleen älyttömän huudon ja manaamisen ja yhen rikotun suojakumin jälkeen, tuollai kumi ensin paikalleen laittamalla ne menikin sitten jo viiteen minuuttiin molemmat männät paikallen (putsailu taiski sit ottaa kolmatta varttia).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1907 : 23.08.2012, 07:18:55 »
Viime talvena Volvon ollessa tolpassa lämmityksessä, se poltti sulakkeita. Yhden kerran kuului jostain moottorin keskikohdalta pieni poksahdus eikä sen jälkeen ole luonnollisesti pidetty autoa lämmityksessä. Olen viemässä Volvoa tarkasteltavaksi tässä lähiaikoina, että saisi tuonkin hoidettua kuntoon. Voisiko vastus olla menossa/jo rikki vai mistä voisi johtua?
Volvo S90 D4 A Business Inscription '18

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1908 : 23.08.2012, 07:32:17 »
Viime talvena Volvon ollessa tolpassa lämmityksessä, se poltti sulakkeita. Yhden kerran kuului jostain moottorin keskikohdalta pieni poksahdus eikä sen jälkeen ole luonnollisesti pidetty autoa lämmityksessä. Olen viemässä Volvoa tarkasteltavaksi tässä lähiaikoina, että saisi tuonkin hoidettua kuntoon. Voisiko vastus olla menossa/jo rikki vai mistä voisi johtua?
Rikki se vastus on, vaihtoon vaan.
Jäitä housuun!

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1909 : 23.08.2012, 08:29:23 »
Viime talvena Volvon ollessa tolpassa lämmityksessä, se poltti sulakkeita. Yhden kerran kuului jostain moottorin keskikohdalta pieni poksahdus eikä sen jälkeen ole luonnollisesti pidetty autoa lämmityksessä. Olen viemässä Volvoa tarkasteltavaksi tässä lähiaikoina, että saisi tuonkin hoidettua kuntoon. Voisiko vastus olla menossa/jo rikki vai mistä voisi johtua?

Mulla oli yhdessä autossa haaroitin huonon sijoittamisen vuoksi lämmennyt liikaa ja meni oikosulkuun. Ihan turbon kupeessa oli haaroitin sisäpistokkeelle ja lohkolämmittimelle. :facepalm: :idiot2: Kannattanee tarkistaa myös miten on piuhat vedetty jos ei ole tietoa, voi olla ylläreitä..
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1910 : 24.08.2012, 22:12:00 »
Onkos se muuten normaalia, että kun pistää virrat päälle hehkujen valo ei edes ole sekunttiakaan näkyvillä? Vai onko se vaan niin ettei se hehkuta kun ei tarvita.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1911 : 24.08.2012, 22:13:23 »
Onkos se muuten normaalia, että kun pistää virrat päälle hehkujen valo ei edes ole sekunttiakaan näkyvillä? Vai onko se vaan niin ettei se hehkuta kun ei tarvita.
Kyllä se noin on. Ei sen nyt vielä pitäis hehkuttaakkaan.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1912 : 24.08.2012, 22:16:11 »
Kyllä se noin on. Ei sen nyt vielä pitäis hehkuttaakkaan.
Meikäläinen on vaan tottunut kun olin vielä töissä ja siellä oli Auris, niin sitä joutu aina hehkuttamaan :D

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1913 : 25.08.2012, 10:35:15 »
minkälainen "pää" kuuluu johtoon jonka laittaa sulakeboxiin? sinne kojetaulun vasempaan päähän

S60 -01
« Viimeksi muokattu: 25.08.2012, 13:42:10 kirjoittanut veikko »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1914 : 25.08.2012, 10:37:22 »
Onko motonetissä korvaavaa tuotetta 700-sarjalaisen lisävarustereleelle? Kun näyttäis loppuneen tyystin  :(
No kun halvalla sai.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1915 : 25.08.2012, 11:37:47 »
Onko motonetissä korvaavaa tuotetta 700-sarjalaisen lisävarustereleelle? Kun näyttäis loppuneen tyystin  :(

Mulla ois niitä motonetin releitä muutama hyllyssä. Se nelinapainen iso pistoke josta pari kulma viistetty..

Poissa Hälle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1916 : 25.08.2012, 15:41:32 »
oon justiinsa lähös tallille,nii mistä pääsee parhaiten käsiks volvo 740 farmari tankkipumppuun ja sen johtoihin?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1917 : 25.08.2012, 15:47:29 »
oon justiinsa lähös tallille,nii mistä pääsee parhaiten käsiks volvo 740 farmari tankkipumppuun ja sen johtoihin?
takaluukun pohjassa pitäis olla irrotettava peltilätkä minkä kohdalta löytyy tankki
No kun halvalla sai.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1918 : 26.08.2012, 15:17:50 »
oon justiinsa lähös tallille,nii mistä pääsee parhaiten käsiks volvo 740 farmari tankkipumppuun ja sen johtoihin?

pitää vaan purkaa lattian verhoiluvaneerit takapenkin selkänojan päästä alkaen.

13 kantaset mutterit auki ja sit kääritty lattiaverhoilu työnnetään pois paikoiltaan ja luukku näkyy.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Ei mihinkää!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1919 : 27.08.2012, 16:20:48 »
Pitäis se kardaanin ja lootan välinen kumikiekko vaihtaa omaan farkkuun. On parit halkeamat, eikä oikeen houkuttais paskaks astikkaan ajaa, kun tuskin sitä getraggia yms sinne vielä niin lähiaikoina tulee hommailtua, että sinne asti siis kestäisi.
Paljonkohan ihan Autosalvassa (sininen) maksais ko palikka.
Koneen tukikumet (scantech, motonet) hajos repsikan puoleinen 10-15tkm ajon jälkeen+m47 tukikumi kanssa, ne nyt kyllä vaihdeltu.Toisen tekniikan tullessa sitten parempaa tuentaa...
Mutta tuon kardaanin kiekon kanssa en haluis kokea samaa kohtaloa, kun koneen tukikumien kanssa. Niin ihan orkkisosan hintaa kiinnostais tietää?
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Autoracing  KL-varaosat