Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3784939 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2085 : 02.10.2012, 17:38:55 »
En noin uuteen koneeseen ole perehtynyt mutta useassa PSA:n koneessa männät on tasalla silloin kun kampi on merkissään, luultavasti sama pätee tuohonkin. Eikö siinä Fordsonissa tosiaankaan ole reikää vauhtipyörässä? Pösössä kampi lukitaan startin seutuvilta, lohkossa ja vauhtipyörässä on reiät 8 millin tapille.

Otin öljypohjan pois ja katoin et männät on lähes tasalla jakomerkin kohdalla, 1. ja 4. on sentin ylempänä.
Hain biltsusta endoskoopin ja katon huomenna suihkurei´istä et mitä **ttua siellä tapahtuu.
Noista ajoitusmerkeistä oikealle kääntämällä 1. nouseen ylös ja tökkää venttiiliin ennen YKK. Ja vasemmalle kääntämällä 2. nousee ja tökkää ennen YKK.

Eli vaihtoehtoja jää enää kaksi.
Joko kampirattaan kehälle prässätty pelti (jossa ajoitusmerkki) on asennettu jo tehtaalla päin..
(auto on 1.omistajalla ja remmi vaihdetaan 1.kertaa)
Tai nokka-akselin varteen lämpösovitetut ketjurattaat on päässyt pyörähtämään.

Autossa oli siis jako pielessä jo ennen purkamista. Nokkienketju oli päässy hyppäämään 7 hammasta. Ny kansi on huollettu jne.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2086 : 02.10.2012, 18:12:58 »
Onkos 700/900 -sarjassa eturoiskeläpät samat? Omasta 945:sta puuttuu kuljettajan puolen läppä ja pitäisi siihen ennen talvea löytää ehjä/uusi. Uusia ei taida saada enään mistään?

Onko takakontin luukun verhoilun kiinnipysymiseen jotain hyviä jippoja? Nuo oman muoviklipsut eivät oikein tahdo pitää...

Helkutin hyvä tää "pikahuolto" ja koko foorumi yleensä. :hello:

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2087 : 02.10.2012, 18:15:00 »
Onkos 700/900 -sarjassa eturoiskeläpät samat? Omasta 945:sta puuttuu kuljettajan puolen läppä ja pitäisi siihen ennen talvea löytää ehjä/uusi. Uusia ei taida saada enään mistään?

on samat.

Onko takakontin luukun verhoilun kiinnipysymiseen jotain hyviä jippoja? Nuo oman muoviklipsut eivät oikein tahdo pitää...
jos haluut vähän askarrella nii vartoo hetki.

Helkutin hyvä tää "pikahuolto" ja koko foorumi yleensä. :hello:


linkkiä kuvallisiin ohjeisiin... http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=525.msg15837#msg15837

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2088 : 02.10.2012, 19:28:06 »
Omasta 945:sta puuttuu kuljettajan puolen läppä ja pitäisi siihen ennen talvea löytää ehjä/uusi. Uusia ei taida saada enään mistään?
Saa Volvolta. 25€ pari, sisältäen kiinnitystarpeet ja ohjeet.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2089 : 03.10.2012, 08:51:38 »
Otin öljypohjan pois ja katoin et männät on lähes tasalla jakomerkin kohdalla, 1. ja 4. on sentin ylempänä.
Hain biltsusta endoskoopin ja katon huomenna suihkurei´istä et mitä **ttua siellä tapahtuu.
Noista ajoitusmerkeistä oikealle kääntämällä 1. nouseen ylös ja tökkää venttiiliin ennen YKK. Ja vasemmalle kääntämällä 2. nousee ja tökkää ennen YKK.

Eli vaihtoehtoja jää enää kaksi.
Joko kampirattaan kehälle prässätty pelti (jossa ajoitusmerkki) on asennettu jo tehtaalla päin..
(auto on 1.omistajalla ja remmi vaihdetaan 1.kertaa)
Tai nokka-akselin varteen lämpösovitetut ketjurattaat on päässyt pyörähtämään.

Autossa oli siis jako pielessä jo ennen purkamista. Nokkienketju oli päässy hyppäämään 7 hammasta. Ny kansi on huollettu jne.
Vähän vaikuttais siltä, että kammen merkki ei ole kohdallaan jos männät ei ole tasalla. Ootko katsonut ettei kammen kiila ole antanut periksi? Noita nokkien välisiä ketjuja on vissiin jokusia menny särki (ketju venyy tai katkeaa) ja jako sekaisin. Eikös tämä ole sitä mallia, että jaon seotessa saattaa selvitä pelkästään kenujen vaihdolla?.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2090 : 03.10.2012, 16:25:09 »
Kiitosta vielä kaikille avusta täällä! Ohjasutehostin vaihdettu onnistuneesti :).

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2091 : 03.10.2012, 17:54:40 »
Iltaa.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mikä mahtaa olla Volvo 940 "isomman" syylärin ulkomitta? Lähinnä leveyttä kaipailisin. Isompaa syyläriä vissiin löytyy ainakin 940 Turbosta joissa on ilmastointi. Kennon mitta pitäisi olla suunnilleen 590x416mm, mutta pitäisi saada leveys päätyjen kanssa leveimmästä kohtaa ja korkeus runko mukaanlaskettuna jos mahdollista.

Tuohon harraste 164 Volleen olen tuollaista rakentamassa kun tein jo kiinnikkeet pienemmälle 940 syylärille, joskin se vuotaa muutamasta pillin kohdasta joten uusiksi menee. Samalla olisi sitten mahdollisuus laittaa tuo suurempi jos sen saa fiksusti mahtumaan.

Kiitokset jos joltain tuo tieto löytyisi, laittaisitko vaikka YV:nä jos en sitä satu täältä bongaamaan..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2092 : 03.10.2012, 20:02:32 »
Kaverin naapuri oli ostanu halvan ykköskorisen V70:n. Joku ulkomaantuonti kyseessä. Häläri alkaa kuulemma huutaa heti, kun ottaa akunkengän irti. Pitäis kait akku vaihtaa....tai jotain
Neuvoja?  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2093 : 03.10.2012, 20:17:38 »
Kaverin naapuri oli ostanu halvan ykköskorisen V70:n. Joku ulkomaantuonti kyseessä. Häläri alkaa kuulemma huutaa heti, kun ottaa akunkengän irti. Pitäis kait akku vaihtaa....tai jotain
Neuvoja?  ::)
Jospa tupakinsytyttimestä syöttäis virtaa ylimääräisestä akusta siksi aikaa kun akkua vaihdetaan
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2094 : 04.10.2012, 22:21:59 »
Mites kannattaako talveksi vaihtaa tollanen vapaavirtaussuodatin vakioon?

Eikai ruiskussa pitäs pakkasella ongelmaa olla?

Kaasarissa ainakin helposti jäätymistä?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2095 : 05.10.2012, 04:58:22 »
Mites kannattaako talveksi vaihtaa tollanen vapaavirtaussuodatin vakioon?

Eikai ruiskussa pitäs pakkasella ongelmaa olla?

Kaasarissa ainakin helposti jäätymistä?

Eipä ole ainakaan omissa ruiskupeleissä (*iateja...) ollut mitään ongelmaa talvella. Ainoa asia, että likaantuu tuommoinen tötterösuodatin todella nopeaa talven suolamössökeleillä.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2096 : 05.10.2012, 11:03:02 »
Tarviiks kohta pelätä että jotain syttyy palamaan  ???
Jätti eilen käynnistymättä ja vikaa ettittiin ja etittiin kunnes tuli sulakkeet mieleen  ::)

Sulake nro6 ei palanut vaan suli  :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2097 : 05.10.2012, 13:14:35 »
Ihan normijuttu noissa Bosch mallin vanhoissa sulakkeissa. Huono kosketus saa sulakkeen pään lämpiämään niin että se sulaa. Hipase pitimet hienolla hiekkapaperilla puhtaaks ja laita uusi sulake,josta tietty kannattaa putsata ne päät kanssa. Jos pidin tuntuu löysältä niin kiristä taivuttamalla hiukan.
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2098 : 05.10.2012, 13:17:38 »
Ihan normijuttu noissa Bosch mallin vanhoissa sulakkeissa. Huono kosketus saa sulakkeen pään lämpiämään niin että se sulaa. Hipase pitimet hienolla hiekkapaperilla puhtaaks ja laita uusi sulake,josta tietty kannattaa putsata ne päät kanssa. Jos pidin tuntuu löysältä niin kiristä taivuttamalla hiukan.
Ja jos sulaa/palaa, bensapumppu jumii.
Tai voihan johdotkin olla rispaantuneet, uus auto kun on...

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2099 : 07.10.2012, 12:32:09 »
Saako B200K:n kaasarista säädettyä seoksia laihemmalle ilman suutinten vaihtoo?

E: Joo, haulla löyty sittenkin. 700 ja 200-sarjassa sama kaasutin kuitenkin?
E2: Ja kumpaan suuntaan tota ruuvia nro. 35 pitää kiertää että menee laihemmalle?
« Viimeksi muokattu: 07.10.2012, 12:43:35 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

 

Autoracing  KL-varaosat