Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3815640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3510 : 22.06.2013, 18:19:31 »
Ysin taka-akselin vääntövarsien isot puslat. Kummin päin pitäs asentaa ?

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4928
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3511 : 22.06.2013, 18:23:15 »
Luultavasti aikamoinen työmaa, sillä sähköinen säädin tarvitsee sähköisen ohjauksen.
Tuossa vanhemmassa painekellolla ohjatussa systeemissä on vain simppeli magneettiventtiili ohjaamassa painetta sinne kellolle, venttiiliä ohjataan auki-kiinni-periaatteella.

Tuo sähköinen säädin varmasti keskustelee moottorinohjauksen kanssa paljon monipuolisemmin kuin päälle-pois-komennoilla.

Eli tuskin on kannattavaa lähteä vaihtamaan.
Ellei tuohon uudempaan saa vaihdettua sitä painekelloa ohjaamaan vnt-siipiä, mutta hyöty tässä tapauksessa olisi kai aika +/- 0.

Joo se on tiedossa että se on sähkönen säädin, mutta sitä lähinnä mietin jos sen sais helposti modattua alipainetoimiseksi niin loput onki sitten ihan helppoja.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3512 : 22.06.2013, 18:26:15 »
Ysin taka-akselin vääntövarsien isot puslat. Kummin päin pitäs asentaa ?
Eikös ne mee aukot eteen ja taaksepäin? Muutenhan ne ei jousta mitään, eikä niistä ole mithän hyötyä. :)

Tää nyt oli tämmönen takaraivosta tullut heitto, elä ota mua ihan tosissaan... :P

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3513 : 22.06.2013, 18:34:43 »
Eikös ne mee aukot eteen ja taaksepäin? Muutenhan ne ei jousta mitään, eikä niistä ole mithän hyötyä. :)

Tää nyt oli tämmönen takaraivosta tullut heitto, elä ota mua ihan tosissaan... :P
Tota mä täs mietin et eiks ne estä kiertymistä? ja tolleenhan se perä antaa myöten  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6708
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3514 : 22.06.2013, 18:53:16 »
Ei taida olla xenonit...?
Halogeenien yhteydessä pesurit ei ole pakolliset.

Juu, varret otin irti, niin ei tarvi siitä sanoa. Taitavat olla saman sulakkeen takana eli tuo toinen kun toimi niin ei ole sulakkeessakaan vika.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3515 : 22.06.2013, 18:55:34 »
Tota mä täs mietin et eiks ne estä kiertymistä? ja tolleenhan se perä antaa myöten  ???
Mutta tovin etsinnän jälkeen näyttäs että noin ne vaan pitää asentaa... Perhana... ei ymmärrä logiikkaaa  :idiot2: Lankussa ne menee taas toisin päin... No kai ne ne siel mukana pysyy  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3516 : 22.06.2013, 23:57:16 »
Eei vaikuta.. Siis kuskin penkin alla pohjassa on pumppu, mutta tankissa on se siirtopumppu.. Just jos koittaisi ensin noita halvempia kuten siis relettä, ettei heti lähe pumppua ostamaan uutta?

Jep, laitat uuden/ehjän releen siihen vanhan tilalle ja kokeilet. Jos ongelma ei poistu niin tankissa oleva siirtopumppu vaihtoon, taisi maksaa jotain 30e kieppeillä motonetissä.

Tiedätkö, onkos polttoaineen suodatinta vaihdettu milloin viimeksi?

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3517 : 23.06.2013, 09:55:31 »
Moi, kannattaako vielä lähteä lambda anturia vaihtamaan, kun tuossa yks koodi on saatu kumottua pois autosta, eli tuo P0172(imuvuodot tukittu) ja tilalle tuli sama wanha P0422 koodi?
Kattiremppaa on tehty tähän parisen vuotta sitten.

 Auton seilaavat kierrokset saatiin pois ja tyhjäkäynti on aika pirun tasainen, ei tässä omaan aikaan auto ole käynyt ja kukkunut noin tasaisesti :) Eli mahdolliset imuvuodot on nyt tukittu, kun huohotinletkustot uusin ja putsasin kaasuläppäkotelon yms letkut.

Ongelmaa tietysti ei ole ostaa jotain tarvike kattia tilalle, jos tuo nykynen on jollain ilveellä mennyt hajalle.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2013, 10:00:14 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3518 : 23.06.2013, 13:32:14 »
Kuinka iso vaiva muuttaa B200F kulkemaan E85:lla?  :idiot2:

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3519 : 23.06.2013, 13:42:07 »
Jep, laitat uuden/ehjän releen siihen vanhan tilalle ja kokeilet. Jos ongelma ei poistu niin tankissa oleva siirtopumppu vaihtoon, taisi maksaa jotain 30e kieppeillä motonetissä.

Tiedätkö, onkos polttoaineen suodatinta vaihdettu milloin viimeksi?

Jees.. Onko millanen homma tuo siirtopumpun vaihto, kun on tankissa? Meneekö tankki halki vai miten? Ja eikös sen näkis että kumpi niistä on paskana, kun ottaa letkun irti ensin toisen pumpun jälkeen ja starttaa ja sitten kokeilee toisen pumpun jälkeen ottaa irti ja starttaa taas, vai vetääkös tietty ilmaa sinne?

Releen kun avas ni siinä toisella puolella siitä oli jottain häikkää, uus tulossa, katotaa kui käy :)

Ei mitän tietoa suodattimesta.. Kauan sitte jos ollenkaa :D
« Viimeksi muokattu: 24.06.2013, 22:32:30 kirjoittanut -SP- »
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3520 : 23.06.2013, 14:31:14 »
Jos öljynsuodattimen patruunakotelossa lukee 25+5nm niin tarkoittaako se että se ensin kiristetään 25:een nyyttoniin ja sen jälkeen 30:een?

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3521 : 23.06.2013, 19:41:26 »
Hehkujen sulake? Kuinkahan suuren sulakkeeen takana hehkut yleensä toimivat? Omaa volvoa kun aloin hehkuttelemaan niin 50A:kin napsahti heti, ja ihan ykskaks tommone vika iski  ???
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3522 : 23.06.2013, 19:44:08 »
Jos öljynsuodattimen patruunakotelossa lukee 25+5nm niin tarkoittaako se että se ensin kiristetään 25:een nyyttoniin ja sen jälkeen 30:een?
Ei kai siinä niin lue?
Kaikkea se insinööri keksii.

Edit: Kai siinä olisi sitten aika tai jokin muu ehto, jonka jälkeen tuo 5Nm lisätään. Luulen, että siinä lukee ±5Nm.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2013, 20:38:19 kirjoittanut järviin »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3523 : 23.06.2013, 21:37:37 »
Tota mä täs mietin et eiks ne estä kiertymistä? ja tolleenhan se perä antaa myöten  ???
Ne voi laittaa toistekin päin, eli sillain että ne ei anna myöten, mutta sillon on manuaalin kanssa jyrinä jotakin aivan huikeaa. Tomaatissa kai pelaakin aivan hienosti vaikka ne kääntää sillaitepäi että se ei myötää justkaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3524 : 23.06.2013, 22:10:17 »
Ei kai siinä niin lue?
Kaikkea se insinööri keksii.

Edit: Kai siinä olisi sitten aika tai jokin muu ehto, jonka jälkeen tuo 5Nm lisätään. Luulen, että siinä lukee ±5Nm.

Siksi kysyinkin koska ohje on minusta epämääräinen ja outo:


 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron