Carcom Oy  Elekma

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 264232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #285 : 14.12.2011, 08:11:11 »
Hyvin sä muistit.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

En tiedä huomasitko kun kävit meidän tallissa, sielä on tuo kuva kehystettynä. :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #286 : 14.12.2011, 08:22:27 »
Onnittelut upeasti ja nopeasti toteutetusta projektista.  P>

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #287 : 14.12.2011, 09:44:56 »
Onnittelut ja hatunnosto nopeasta ja esimerkillisestä projektin läpiviennistä, jälleen kerran.

Eikös Uudenkaupungin autotehdas ole ihan kohtuullisen matkan päässä kotipaikastasi?

Meinaan vaan että noin osaavalle tekijälle varmaan olisi kysyntää siellä.  ;)
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #288 : 14.12.2011, 11:28:43 »
Sinne jos se kulmamies menis töihin, se ois vuos - 1½ ja hän omistais koko tehtaan. Sit tälläisiä tulis sarjatuotantona ;D

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #289 : 14.12.2011, 12:28:25 »
Tuskin menee sinne töihin, kun ennen ollut siellä töissä. En ite ainakaan menis, kun kerran päässy sieltä pois :) tämähän on vaan mun mielipide...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #290 : 14.12.2011, 13:05:33 »
Tuli tosiaan oltua 11 vuotta autotehtaan leivissä. Eikös kuitenkin skipata se aihe, kun sen ajan muistelemisesta saa yhtä paljon näppylöitä, mitä 200-sarjan Volvosta ;)

Olen pohtinut tässä kierroslukumittarin toimimattomuutta. Pitäisikö kuitenkin mennä helpomman kautta ja luovuttaa ajatus alkuperäisen, ahtopainemittarilla varustetun kiekkamittarin säilyttämisestä. Ostin taannoin dieselin mittariston tätä projektia varten ja siitä saisi sellaisen kierroslukumittarin, joka toimisi laturin singnaalilla. Laturiin olisi helppo väsätä W-nasta, mutta mites mittarin kalbrointi? Sen näyttämähän on suorassa suhteessa laturin ja kampiakselin väliseen välityssuhteeseen.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #291 : 14.12.2011, 13:50:30 »
Lainaus käyttäjältä: juusba - 13.12.2011, 11:33:57

    Onko vuodenvaihteen jälkeen sama projekti käänteisessä järjestyksessä jos ja kun toi dieselin hinta tosta pompsahtaa  ;D

Sä et ole ilmeisesti ikinä ajanut autolla, jossa on D5252T moottori? Ihan sama mitä maksaa, kun ajomukavuus on tätä tasoa :2funny:

ei sillä polttoaaineen hinnalla ole väliä kun verotus muuttuu samalla alas päin.
volvo 240 tdi :)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #292 : 14.12.2011, 14:12:43 »
Olen pohtinut tässä kierroslukumittarin toimimattomuutta. Pitäisikö kuitenkin mennä helpomman kautta ja luovuttaa ajatus alkuperäisen, ahtopainemittarilla varustetun kiekkamittarin säilyttämisestä. Ostin taannoin dieselin mittariston tätä projektia varten ja siitä saisi sellaisen kierroslukumittarin, joka toimisi laturin singnaalilla. Laturiin olisi helppo väsätä W-nasta, mutta mites mittarin kalbrointi? Sen näyttämähän on suorassa suhteessa laturin ja kampiakselin väliseen välityssuhteeseen.
Onko kierroslukumittarin takana mitään säätöruuvia mistä sen näyttämää voisi hienosäätää?

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #293 : 14.12.2011, 15:54:41 »
Enpä tunne Volvojen kierroslukumittareita, mutta Audin pensakoneen kierroslukumittarin saa toimimaan induktiivisella anturilla. Näin on tehty ainakin parissa dieselöinnissä.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #294 : 14.12.2011, 16:12:26 »
OT Mutta miten siihen laturiin saa värkättyä sen w-nastan?
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #295 : 14.12.2011, 16:13:49 »
...yhtä paljon näppylöitä, mitä 200-sarjan Volvosta ;)
Mistä moinen antipatia? ;)

Todettakoon muuten vielä että hyvin sä vedät!
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #296 : 14.12.2011, 16:20:22 »
Onko se dieselin kiekkamittari samanlainen kuin bensa koneen mutta vaan ilman ahtomittaria? Eikös sen sitte sais niin tehtyä että dieselin mittariin ottaa bensa koneisen mittarista vaan taustalevyn niin sais ahtomittarinki siihe?  ::) Vai onko siinä dieselin mittarissa komponentteja, piirilevyä tms. edessä ettei saa tuota ahtomittari koneistoa sopimaan? Oli kyllä kohtuullisen suuri härveli tuo koneisto, verrattuna johonki autogaugen mittariin...
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #297 : 14.12.2011, 16:23:06 »
Olen pohtinut tässä kierroslukumittarin toimimattomuutta. Pitäisikö kuitenkin mennä helpomman kautta ja luovuttaa ajatus alkuperäisen, ahtopainemittarilla varustetun kiekkamittarin säilyttämisestä. Ostin taannoin dieselin mittariston tätä projektia varten ja siitä saisi sellaisen kierroslukumittarin, joka toimisi laturin singnaalilla. Laturiin olisi helppo väsätä W-nasta, mutta mites mittarin kalbrointi? Sen näyttämähän on suorassa suhteessa laturin ja kampiakselin väliseen välityssuhteeseen.

Itse vaihdoin joskus TD-sierraan dieselikoneen tilalle bensakoneen. Mittaristoon jäi sillon dieselin varvikello, mutta bensakoneen laturi. Hyvin tuo ainakin pelitti, mutta voipi olla että säkällä meni välityssuhde oikein.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #298 : 14.12.2011, 16:36:49 »
Onko kierroslukumittarin takana mitään säätöruuvia mistä sen näyttämää voisi hienosäätää?

Tästä ei ole tietoa.

Enpä tunne Volvojen kierroslukumittareita, mutta Audin pensakoneen kierroslukumittarin saa toimimaan induktiivisella anturilla. Näin on tehty ainakin parissa dieselöinnissä.

Tämä olisikin ykkösvaihtoehto, kunhan vaan keksisi, että mihin sen anturin laittaisi, jotta tulisi kaksi pulssia/kampiakselin pyörähdys.

OT Mutta miten siihen laturiin saa värkättyä sen w-nastan?

Näin

Mistä moinen antipatia? ;)

Todettakoon muuten vielä että hyvin sä vedät!

Mä olen pari kertaa sellaista joutunut hypistelemään ;D Ei vaan, suurimmaksi osaksi ihan silkkaa kiusantekoa ja samalla yirtän tuoda esille haluni erottua valtavirran luomista vaikutteista ;)

Onko se dieselin kiekkamittari samanlainen kuin bensa koneen mutta vaan ilman ahtomittaria? Eikös sen sitte sais niin tehtyä että dieselin mittariin ottaa bensa koneisen mittarista vaan taustalevyn niin sais ahtomittarinki siihe?  ::) Vai onko siinä dieselin mittarissa komponentteja, piirilevyä tms. edessä ettei saa tuota ahtomittari koneistoa sopimaan? Oli kyllä kohtuullisen suuri härveli tuo koneisto, verrattuna johonki autogaugen mittariin...

En ole vielä purkanut tuota dieselin mittaristoa, mutta yksi epäkohta tuota ideaa silmällä pitäen on se, että mittarin asteikko on erilainen. Jos mittarissa olisi joku hienosäätö, tai jos sellainen olisi helposti toteutettavissa, niin tämä olisi myös ihan varteenotettava vaihtoehto.

Itse vaihdoin joskus TD-sierraan dieselikoneen tilalle bensakoneen. Mittaristoon jäi sillon dieselin varvikello, mutta bensakoneen laturi. Hyvin tuo ainakin pelitti, mutta voipi olla että säkällä meni välityssuhde oikein.

Mittarijuttuja Googlettaessani törmäsin johonkin keskusteluun, jossa sanottiin, että mittarin toiminta perustuisi jotenkin puristustahdin aiheuttamaan pyörintänopeuseroon laturissa, eikä pelkästään pyörimisnopeuteen. Tämä ehkä selittäisi tuon, mutta muuten tuntuu aika utopistiselta selitykseltä.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2011, 16:39:00 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #299 : 14.12.2011, 17:35:02 »

Mittarijuttuja Googlettaessani törmäsin johonkin keskusteluun, jossa sanottiin, että mittarin toiminta perustuisi jotenkin puristustahdin aiheuttamaan pyörintänopeuseroon laturissa, eikä pelkästään pyörimisnopeuteen. Tämä ehkä selittäisi tuon, mutta muuten tuntuu aika utopistiselta selitykseltä.

Kuvittelisi että pyörintänopeudessa tapahtuu suurempi muutos työtahdin alussa?

Aika älyttömältä ajatukselta kuulostaa, ei siksi että olisi mahdotonta, vaan siksi että hemmetin monimutkainen vaihtoehto, kun verrataan tuohon "W-nastaan"

Ainakin 200-sarjassa varvikello säädetään mittarin takana olevalla potikalla sopivaksi 4 tai 6 pyttyiselle koneelle, eli saattaisi siellä 960:n mittarissakin olla säätö. Aika useinhan laturi pyörii noin tupla nopeudella kampiakseliin nähden, jolloin sen W nastankin pitäisi antaa suunnilleen oikea määrä pulsseja.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo