Onko kierroslukumittarin takana mitään säätöruuvia mistä sen näyttämää voisi hienosäätää?
Tästä ei ole tietoa.
Enpä tunne Volvojen kierroslukumittareita, mutta Audin pensakoneen kierroslukumittarin saa toimimaan induktiivisella anturilla. Näin on tehty ainakin parissa dieselöinnissä.
Tämä olisikin ykkösvaihtoehto, kunhan vaan keksisi, että mihin sen anturin laittaisi, jotta tulisi kaksi pulssia/kampiakselin pyörähdys.
OT Mutta miten siihen laturiin saa värkättyä sen w-nastan?
NäinMistä moinen antipatia? 
Todettakoon muuten vielä että hyvin sä vedät!
Mä olen pari kertaa sellaista joutunut hypistelemään

Ei vaan, suurimmaksi osaksi ihan silkkaa kiusantekoa ja samalla yirtän tuoda esille haluni erottua valtavirran luomista vaikutteista

Onko se dieselin kiekkamittari samanlainen kuin bensa koneen mutta vaan ilman ahtomittaria? Eikös sen sitte sais niin tehtyä että dieselin mittariin ottaa bensa koneisen mittarista vaan taustalevyn niin sais ahtomittarinki siihe?
Vai onko siinä dieselin mittarissa komponentteja, piirilevyä tms. edessä ettei saa tuota ahtomittari koneistoa sopimaan? Oli kyllä kohtuullisen suuri härveli tuo koneisto, verrattuna johonki autogaugen mittariin...
En ole vielä purkanut tuota dieselin mittaristoa, mutta yksi epäkohta tuota ideaa silmällä pitäen on se, että mittarin asteikko on erilainen. Jos mittarissa olisi joku hienosäätö, tai jos sellainen olisi helposti toteutettavissa, niin tämä olisi myös ihan varteenotettava vaihtoehto.
Itse vaihdoin joskus TD-sierraan dieselikoneen tilalle bensakoneen. Mittaristoon jäi sillon dieselin varvikello, mutta bensakoneen laturi. Hyvin tuo ainakin pelitti, mutta voipi olla että säkällä meni välityssuhde oikein.
Mittarijuttuja Googlettaessani törmäsin johonkin keskusteluun, jossa sanottiin, että mittarin toiminta perustuisi jotenkin puristustahdin aiheuttamaan pyörintänopeuseroon laturissa, eikä pelkästään pyörimisnopeuteen. Tämä ehkä selittäisi tuon, mutta muuten tuntuu aika utopistiselta selitykseltä.