Nyt olis sitte pari konetta palasteltu


Siistissä ja steriilissä tilassa. Purin siis FD koneen lisäksi moottorin jonka aikanaan rakensin amerikan turboon. Siinä lohkossa oli tosiaan männän helman tekemä naarmu. Nyt kun purin koneen niin sormella kävin männän reunan läpi ja hioin "ulokkeen" pois. Tuli iha hyvä. Sitten hain kaverilta takaisin sille lahjoittamani FB lohon jossa oli jäähdytysneste maannut 2 ja 3 pytyissä kansipahvirikon takia. Hiukan öljyä ja patapataa, ja sen jälkeen rutosti öljyä ja hoonaustyökalulla perään. Sama käsittely FD lohkolle, ja lopputulos oli ihan hyvä. Nyt tuo FD lohko jäi odottamaan tallinperälle jotain tulevaa moottorin rakentelua. FB lohkoon tulee nyt sitten FT männät ja 13mm veivit. Päälle varmaankin 530 hattu johon tehty remontti. Siitä tulee sellanen käyttisauto turbomoottori.
531 kansia on nyt kaks myös tallin lattialla. Mitähän niille keksii

FD koneen 530 EGR reijillä löytyy myös jos jollakulla on kiinnostusta, huokeella lähtee tallista pyörimästä.
Sitten mulla on yks garretin turbo joka alkaa oleen aika finaalissa mutta oli houkuttelevasti kompurapesä suurempi kuin vakio garretissa. Huomasin että se sopii vakio garrettiin ja aloin sitä vaihtamaan. Homma tyssäs ku ei ollu 3/8 tuuman lenkkiä... Huomenna kaveri lainaa sellatten työmaalta.

Ja koska niin paljon tykkään keltasesta väristä niin suihkin siivapyörät sillä.

Sinistä maaliakin ostin ettei konehuone tyrkkää heti saksaa mieleen koska lohkosta tulee tietysti punainen ja jotakin mustiakin osia tulee. Ja ei sitten mullakaan niin pahasti ne siniset silikoonit häiritte kun on muutakin sinistä. Tosin nähtäväks jää raaskinko mihkä raatoon ostaa uusia letkuja.
Nyt on taas vähän auki että kumpaan 7 koppaan tuon koneen laittas. En osaa päättää. No onhan mulla sitte ainaki toimiva moottori jos ei muuta.