...eikä tohokaan kulje autossa mukana (toisin kuin Slerballa?) 
Selvyyden vuoksi sanottakoon, että tuo oli ihan kaikella rakkaudella lausuttu, seuraavaa korpiremonttitarinaa tässä odottelen

Itse asiassa aloin miettimään, että pitäisiköhän alkaa pitämään sitä pikkutohoa peräkontissa... Minulla kulkee jo nyt ihan tarpeettoman paljon työkaluja/varaosia/tarvikkeita mukana autoissani... Mutta näiden vanhojen kanssa kun ei koskaan tiedä...
1970-luvun lopulla kävin autoasentajakoulun, niin kyllä tuo oli silloin ihan "normaali" tapa poistaa karstaa.
Nykyisin ei karstaa juurikaan synny ja sekin mikä irtoaa jää varmasti katin sisuksiin.
En muistanutkaan mainita, että tuon karstanpoistokokeiluni aikana paikoillaan oli tyhjennetty katti, eli ei kattia ollenkaan. Ainakin isommat karstanpalat jäisivät katin kennostoon, on se sen verran tiheä.
Lumityöt tein taas yhden kerran ja harjasin pariinkin kertaan lumet autojen päältä, ehkä vielä joskus saan tallit vapautettua käyttisten säilyttämiseen...

Tosin paremmassa käytössä ainakin tuo toinen talli on, nimittäin 744:sen säilöntäpaikkana. Olkoot nää muut ulkona, kuhan se yksi ja ainoa siistikuntoinen pääsee katon alle

Lämppärin puhallin on tuntunut jo pitkään jotenkin vajaatehoiselta - auton lämmettyä jossakin vaiheessa yleensä piristyy. Puhaltimen moottorin vaihtamisen jälkeen tuon on huomannut erityisen selvästi, koska paikoilleen laittamani siipi on selvästi epätasapainossa ja täristää voimakkaasti isoilla nopeuksilla. Kokeilin tänään vielä toista puhaltimen ohjain/etuvastus-pakettia, mikä tuo lieneekään nimeltään:

Vasemmalla "uusi", oikealla vanha. Jostakin syystä noitakin on näköjään eri numeroilla valmistettu... Joka tapauksessa, vaihdon jälkeen alkoi pärisemään ihan eri tavalla, jopa kylmiltään

Tuo majailee puhaltimen vieressä hanskalokeron takana. Näkyy vaikkapa tuossa vanhassa kuvassa, tunnistaa tuosta pienestä keltaisesta tarrasta:

Tässähän olisi salaliittoteoreetikoille hyvä juttu... Yazaki ja ALPS ovat säästäneet Toyotalle kaikki parhaat osat (eli ne mitkä kestävät yli 20 vuotta...) Volvolle on lakaistu tuotantolinjalta hylkyyn menneet... Viitaten tähän tapaukseen ja 740:n mittaristo-ongelmiin