Nojoo... Mutta olisihan se täysalumiininen paljon sexympi

Tallissakin taitaa olla yksi purkusyyläri vielä, mahdollisesti ehjä... Että ei tässä mitään akuuttia tarvetta välttämättä ole.
Valitettavasti Outodoc saa minut näkemään punaista, sieltä en ainakaan tilaa enää mitään, koskaan. Tilaat jonkin laadukkaaksi oletetun tuotemerkin palikan, lähettävät Störkin eli sitä omaa bulkkiroskaansa. "Tää on kalliimpi, mutta saat samaan hintaan, hyvä diili!" Saksalainen pettää aina...
Virosta on tähän asti tullut joka ikinen kerta just sitä mitä oon tilannu. Sieltä siis ennemmin tuokin:
https://spareto.fi/tuotteet/8mk-376-706-751-jaahdytin-moottorin-jaahdytysOstin kokeeksi uudet pyyhkijän sulat,
Biltema 58-245 eli "Aerodynamic Flatblade".

Kiinnitys oli helppo, noissa on tuollainen yleismallinen kiinnike, joka käy ilmeisesti aika moneen autoon. Ainakin tähän meni tukevan oloisesti kiinni. Itse pyyhkiminen näytti aluksi todella huonolta, ei pyyhkinyt kertakaikkiaan mitään! Kokeilin vielä vanhalla, perinteisen mallisella Boschilaisella sulalla - sekin jätti nurkasta pyyhkimättä. Sitten tajusin, että vänkärin puoleinen flatblade itse asiassa pyyhkii ihan hienosti. Kaivoin purkuautoa sen verran lumihangesta, että sain siitä pyyhkijän varren kuskin puolelle. Kuten yo. kuvasta huomaa, se on vähän eri mallinen, ohuempi ja mutkaisempi... Päässä oleva koukkukin taitaa olla vähän isompi kuin aikaisemmassa, mutta siihenkin tuo Biltemalaisen sulan yleiskiinnike nappasi kiinni ihan hyvän tuntuisesti.
Säädin uuden varren ensin niin, että ei ota kiinni konepeltiin ala-asennossa... Jolloin tietty otti yläasennossa kiinni peltiin... En löytänyt sopivaa asentoa, joten väänsin konepellin takareunaa vähän (lisää), jotta mahtuu liikkumaan

On siis ala-asennossa hiukka ylempänä kuin ehkä pitäisi, pakko oli laittaa niin että ei ottaisi peltiin kiinni... Ja sen seurauksena pyyhkii vähän yli, eli käy siippaamassa A-pilariakin vähän... Liekö tämä joku uusi, parannettu malli - jousiakin on kahden pienen sijaan yksi iso. Valitettavasti tähän autoon en saanut sitä oikein tyylikkäästi sovitettua, mutta jotenkin nyt kuitenkin...
All in all, rasvasin vielä varsien nivelet ja eikun testaamaan... Toimii! Flatbladet pyyhkii hienosti, varret eivät ota kiinni mihinkään (kovin pahasti...) ja ainakaan pyyhkijänsulkien nivelten jäätyminen ei hyydytä pyyhkijöitä enää. Kestotesti jatkuu heti huomenna...