Nimenomaan. Josko asia paranisi nyt tuolla toisella pumpulla. Se oli vähän jäykkä ja kihisi kun pyöritti käsin, mutta löträsin öljyä sinne sisään siitä pikkureijästä niin se hiljeni ja pyörii paljon paremmin kun yksikään noista muista, joten senkin takia ajattelin laittaa tuon. Pistin tulpan että pysyy öljyt sisällä paremmin


Huomasin (onneksi), että laturikaan ei käy samalla tavalla kiinni kun edelliseen lohkoon, niin pitipä sillekin värkätä sijaiskiinnitys. Samalla sitten kunnollinen hihnankiristys, vihdoinkin.

Näin se istuu



Hihna istuu aivan luotisuoraan, toisin kun aiemmin


Kävin liimaamaan virranjakajan jalkaa, ja sitä akselinpätkää lohkoon, niin piti hakea autosta jakaja siihen myös. Onneksi hain, huomasinpa semmoisenkin yllärin että jakaja ei pyörinytkään mihinkään käsivoimin

No se sitten piti purkaa ja tutkia onko se risa. Tulipahan purettua ekaa kertaa itse jakaja aivan atomeiksi.

piti se sitten samalla vaihtaa nuo vanhat korpuksi menneet piuhat uusiin.




Näin. Toivottavasti vielä toimisikin


Lohko alkaisi olemaan valmis paikalleen asennettavaksi.


Josta päästäänkin seuraavaan ongelmaan.. En tiedä mitä olen hölmöillyt, mutta uusi kansi onkin 0,5mm vanhaa korkeampi, + palotilat muotoiltu. Ei onnistu, koneistamokeikka tulee. Kukaan osaa kertoa, että pitääkö kannen madallus suorittaa kannen levyisellä kiekkoterällä, vai voiko ajaa kapeammalla useammalla vedolla ? Tuleeko siitä suora, pystyisin itse ajamaan sen jos tuo onnistuu


Samoin että tuo SU:iden imusarja olisi täydellisesti kohdistettu, mutta taasen kun nuo webrut tulikin jo, niin niiden imusarjat ei mitkään osu, joten vingutettavaa luvassa.

Vaihtoehtoisia sarjoja kertynyt varastoon. Tämän (pisin) varmaan laitan, ei ainakaan jää virtausominaisuuksista kiinni, mutta tarvitsee operointia kyllä korin puolella.

Nämä misabit on toinen vaihtoehto, välipituus.

Sitten on vielä tämä nysäsarja, mutta aika pikkuiset on aukot, ja muutenkin hirveän lyhyt sarja. Eikös isoille tehoille isoilla kierroksilla ole hyvä juttu olla pitkä imusarja

Vai muistanko juuri väärinpäin ? Toki se on sitten alaväännöstä vissiin pois..

Tässä vielä ero ison ja pienimmän aukkojen välillä.

Misabin keskipitkä sarja olisi kyllä aika passeli kompromissiratkaisu, mutta taidan silti kääntyä tuon pitkän kaksiosaisen puoleen, siinä on sentään joustokin välissä.
Onko kokemuksia/vinkkejä, mikä olisi tähän konepakettiin hyvä ?