Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3807467 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5280 : 25.01.2014, 22:32:39 »
-92 240:n hälyttimen asennusohjeita ja takaluukun ja konepellin anturien osanumeroita jos joku löytää olisin kovin kiitollinen

Ja sit vielä olisko kenelläkään ideaa miks on pitänyt päätyä tälläiseen ratkaisuun?  :idiot2:



Kyseessä siis samaisesta vehkeestä ja ilmastoinnin moottorinkotelossa tuollainen teksti.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2014, 22:43:42 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5281 : 26.01.2014, 02:55:33 »
Siis joku solenoidi, olisiko jotain töhnää, jottei lukituskieli pääse liikkumaan tarpeeksi tms.

Autosta mitään tietämättä, voisin väittää, että jos nappia painaessa takaa kuuluu naksaus, mutta niskatuet ei liiku, on niiden "saranoiden" välissä jotain töhnää, eikä sulakkeessa/solenoidissa mitään häikkää. Toimiiko esim lämpimänä paremmin?

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5282 : 26.01.2014, 15:03:23 »
Kumpi on taloudellisempi, b19a:n vakio vaakaimu vai k moottorin pystyimu kaasutin? Onko järkeä lähteä vaihtamaan kun ilmatteeksi saisi tuollaisen pystyimun imusarjoineen yms. Onko mitään etua tuossa pystyimussa?

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5283 : 26.01.2014, 15:11:37 »
Kumpi on taloudellisempi, b19a:n vakio vaakaimu vai k moottorin pystyimu kaasutin? Onko järkeä lähteä vaihtamaan kun ilmatteeksi saisi tuollaisen pystyimun imusarjoineen yms. Onko mitään etua tuossa pystyimussa?

B200k eli Cisacilla kulutus maantieajossa 90-100km/h 7-8l/100km. Vaakaimut 2-4l enemmän. Cisacit todella varma toimisia.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2014, 15:14:10 kirjoittanut 240 »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5284 : 26.01.2014, 15:43:37 »
B200k eli Cisacilla kulutus maantieajossa 90-100km/h 7-8l/100km. Vaakaimut 2-4l enemmän. Cisacit todella varma toimisia.
Kunnes joku paikka väljistyy, pätee tosin ihan jokaiseen kaasuttimeen.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5285 : 26.01.2014, 15:58:10 »
Tuossa viime viikolla tuli yritettyä konepellin avaamista, tosin tais jousi karata kahvasta, mitenkä kauas se vaijeri yleensä karkaa tuosta kiinnityksestään? Tietää että jos tässä nyt sais huomenna purettua tuota kahvakohtaa että sais sit korjattua kys. ongelman.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Hespex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5286 : 27.01.2014, 02:20:53 »
Autosta mitään tietämättä, voisin väittää, että jos nappia painaessa takaa kuuluu naksaus, mutta niskatuet ei liiku, on niiden "saranoiden" välissä jotain töhnää, eikä sulakkeessa/solenoidissa mitään häikkää. Toimiiko esim lämpimänä paremmin?

Ei taida toimia lämpimänä sen paremmin. Pitää ottaa joku kaveriks ja vähän liikutella noita samaan aikaan kun painelee ja kokeilla sitten. Ihmetyttää vaan kun kaikki lopetti toiminnan samaan aikaan, vai oisko ne jollakin sit yhistetty, tiedä häntä.
S60 AWD

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5287 : 27.01.2014, 12:03:18 »
Onko sisac ja solex pystyimut sitten kovin erilaisia?

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5288 : 27.01.2014, 12:17:04 »
Onko sisac ja solex pystyimut sitten kovin erilaisia?

Solex Cisaceja on matalaa ja korkeaa mallia (240-sarjalaisissa). Matalaa pariakin mallia, riippuen minne noita Volvoja maailmalle toimitettiin.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5289 : 27.01.2014, 14:01:38 »
b230ft lykkää vikakoo0dia    EZK  2-2-4     Moottorin lämpötila-anturin (ECT) signaali puuttuu tai epäkelpo
                                             ECU 1-2-3      Moottorin lämpöanturi



Kone keitti jolloin sytytti lambda-valon ja nuo vikakoodit ilmestyi. No vaihdettiin kansi johon tuli vanhasta anturit.  Onko tuo anturi kumpi niistä imusarjan alla kannessa olevista? Vai niiden alla lohkossa oleva?

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5290 : 27.01.2014, 14:20:39 »
b230ft lykkää vikakoo0dia    EZK  2-2-4     Moottorin lämpötila-anturin (ECT) signaali puuttuu tai epäkelpo
                                             ECU 1-2-3      Moottorin lämpöanturi



Kone keitti jolloin sytytti lambda-valon ja nuo vikakoodit ilmestyi. No vaihdettiin kansi johon tuli vanhasta anturit.  Onko tuo anturi kumpi niistä imusarjan alla kannessa olevista? Vai niiden alla lohkossa oleva?
Lähempänä tulipeltiä on tuo ECUn anturi. Eli jossain 3-4 pytyn välissä. Keulaa lähempänä on lämpömittarin anturi. Se niiden alla oleva on nakutusanturi.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5291 : 27.01.2014, 14:21:27 »
b230ft lykkää vikakoo0dia    EZK  2-2-4     Moottorin lämpötila-anturin (ECT) signaali puuttuu tai epäkelpo
                                             ECU 1-2-3      Moottorin lämpöanturi



Kone keitti jolloin sytytti lambda-valon ja nuo vikakoodit ilmestyi. No vaihdettiin kansi johon tuli vanhasta anturit.  Onko tuo anturi kumpi niistä imusarjan alla kannessa olevista? Vai niiden alla lohkossa oleva?
kannessa se on, ja olisko lh:n faqista löytynyt kumpi.
No kun halvalla sai.

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5292 : 27.01.2014, 14:35:35 »
Ennenkuin teen päätöksiä lohko- vs letkulämmitin: onko TDI:n lohkari paha vaihtaa? Ei oikeen nää kun on joku tukirauta edessä, että miten se siellä on. Vinkkejä vaihtoon saa myös heittää...
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5293 : 27.01.2014, 14:53:25 »
Ennenkuin teen päätöksiä lohko- vs letkulämmitin: onko TDI:n lohkari paha vaihtaa? Ei oikeen nää kun on joku tukirauta edessä, että miten se siellä on. Vinkkejä vaihtoon saa myös heittää...
se on silleen sopivasti turbon ja öljynsuodattimen välissä, downpipen alla. 14 mm kannalla pultti, yläkautta pääsee käsiksi.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5294 : 27.01.2014, 17:41:43 »
se on silleen sopivasti turbon ja öljynsuodattimen välissä, downpipen alla. 14 mm kannalla pultti, yläkautta pääsee käsiksi.

Niin eli se tukirauta onkin siis varsinainen kiinnike eikä pelkkä tuki, ja se lämppäri tiivistyy lohkon reikään kartiolla tms? Eli ei kierteitä ite lämppärissä? Kuulostaa liian helpolta ollakseen totta :D
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy