Elikkäs tuo oma 940 nyt hieman tinttailee..
Autossa on siis tuommoinen alkuperäinen sähköflekti, ja eilen huomasin kun lämpömittari alkasi sekoilemaan eli ei nouse aivan normaaliin lämpötilaan mittarin mukaan.
Lämpömittari siis nykii ja pomppii, välillä meinaa nousta melkein normaaliin asentoonsa mutta ei aivan jaksa. Ja eilen tuo flekti vielä toimi ilman mitään ongelmia mutta tänään kun kotiin tulin, annan yleensä hetken auton käydä paikallaan ennenkuin sammutan ja aina ennen flekti lähtenyt melkeinpä heti pyörimään kun pysähtynyt mutta tänään ei lähtenyt.
Eli olisiko vika jossain lämpöanturissa vai termostaatissa vai missä?
Kannen kupeessa imusarjan alla on kaksi lämpöanturia. Toinen tuo tiedon mittarille ja toinen eculle. Flektiä uudemmassa mallissa ohjaa ecu. Ja taitaapi olla niin, että vain kennnojen etupuolella oleva flekti on suoraan lämpöanturiohjattu, imevä puhallin lie aina ecun ohjaama? Vanhanmallin puhaltavaa flektiä ohjaava anturi löytyy syylärin päädystä.
Flektin ja lämpömittarin toiminnalla ei siis ole mitään yhteyttä.
Mittarin vika on todennäköisesti mittarissa itsessään. Juotoskorjaus auttaa.
Termostaatti vaikuttaa vain siihen, milloin vesi pääsee kannen ylänurkasta syylärille.