Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16015 Vastauksia
  • 3989855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11040 : 08.02.2017, 19:37:48 »
Onko kukaan mittaillut takavetojen lämppärikennon meno ja paluu letkujen lämpöjä? Paljonko olisi sellainen hyvä ero kun ulkolämpötila n. -16c ja puhallin huutaa täysillä?

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11041 : 09.02.2017, 23:13:02 »
Sanoisin, että kansipahvista on mennyt liekkirengas jostain sylinteristä. Lähteekö käymään kolmella pytyllä, jos on seissyt päivän tai pari?
Kyllä se lähtee aina neljällä kuin palmun alta, vaikka olisikin seisonut pari päivää...
Se tässä ihmetyttääkin, kun luulisi että toi kansipahvi oirehtisi muullakin tavoin kuin vaan hävittämällä nesteitä.

Taidan antaa sen nyt vuotaa tosta letkusta ja jatkan nesteen lisäilyä tarpeen mukaan. Kesällä voisi sitten käyttää kannen irti, kun ulkona joutuu tekemään. Onneksi on suht helppo homma vinokoneessa.
Kansi varmaan kannattaa käyttää koneistamolla suoristuksessa?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10133
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11042 : 10.02.2017, 04:28:02 »
Kyllä se lähtee aina neljällä kuin palmun alta, vaikka olisikin seisonut pari päivää...
Se tässä ihmetyttääkin, kun luulisi että toi kansipahvi oirehtisi muullakin tavoin kuin vaan hävittämällä nesteitä.

Taidan antaa sen nyt vuotaa tosta letkusta ja jatkan nesteen lisäilyä tarpeen mukaan. Kesällä voisi sitten käyttää kannen irti, kun ulkona joutuu tekemään. Onneksi on suht helppo homma vinokoneessa.
Kansi varmaan kannattaa käyttää koneistamolla suoristuksessa?

Mulla kävi aluksi kolmella, kun pahvi vuoti palotilaan.

Jos kannen nyppäät irti, niin kannattaa käyttää koneistamolla tarkistuksessa tasopinnan osalta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11043 : 10.02.2017, 16:06:25 »
Volvo 850 T5

Pystyykö noihin öljynlauhduttimien letkuihin vaihtaan o-renkaat? Syylärin päästä vuotaa ylempi, letkut muuten ehjät mutta ilmeisti o-renkaalle tullut ikä täyteen?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11044 : 10.02.2017, 16:22:05 »
Volvo 850 T5

Pystyykö noihin öljynlauhduttimien letkuihin vaihtaan o-renkaat? Syylärin päästä vuotaa ylempi, letkut muuten ehjät mutta ilmeisti o-renkaalle tullut ikä täyteen?


Pystyy vaihtamaan, ihan samankokoisia muistaakseni ei löydy "kilotavarasta" , mutta lähelle sopivat kuitenkin. esim. Scandixilta ja Volvolta saa muistaakseni 100% sopivia.


http://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/din-assembly-parts/gaskets/seal-ring-oil-cooler-oil-pipe/1020992/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/lubrication/oil-seals/seal-oil-cooler/906/
« Viimeksi muokattu: 10.02.2017, 16:29:43 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11045 : 10.02.2017, 18:42:46 »
Tulipa tässä mieleen katsoa tuota vollen (vm.06 v70 2.4d) ilmanputsaria ja voi elämä sehän oli todella paskainen.
Myös ilmanputsarin kannessa oleva maf anturi runkoineen näyttää aika kakkaselta :-\ Onkos ihmiset kuinka uskaltaneet putsata näitä maf antureita? nyt meinaan näyttää siltä että on pakko suorittaa se! ???

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11046 : 10.02.2017, 19:04:44 »
Missähän voisi olla vika, alkoi V70 -98 2.0t tekemään seuraavaa.

Kylmänä ei lähde heti käymään, muutamasta käynnistyskerrasta useaan vaatii jotta lähtee käyntiin. Pyörittää normaalisti, mutta kone jotenkin vaan "tussahtaa" eikä lähde käymään kun yrittää kerran jos toisenkin, sitten kun lähtee niin käynnistyy ja käy aivan normaalisti. Lämpimänä lähtee aina aivan normaalisti käymään.

Mieleen tuli nokka akselin anturi, kampiakselin anturi, puola?
Tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu muutama vuosi sitten.
V70 2.0T -98

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11047 : 10.02.2017, 20:36:08 »
Tulipa tässä mieleen katsoa tuota vollen (vm.06 v70 2.4d) ilmanputsaria ja voi elämä sehän oli todella paskainen.
Myös ilmanputsarin kannessa oleva maf anturi runkoineen näyttää aika kakkaselta :-\ Onkos ihmiset kuinka uskaltaneet putsata näitä maf antureita? nyt meinaan näyttää siltä että on pakko suorittaa se! ???


Omastani pesin ihan jarrukliinerillä mutta asiakasautoista oon pessy tarkoituksen mukaisilla suihkeilla.
Anturin voi ottaa putkesta irti ni putken ja verkon saa tiskattua ihan harjan kanssa. Itse anturia ei kannata mekaanisesti jyystää.

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11048 : 10.02.2017, 21:05:54 »
Ahaa vähän katselinkin että anturi saattaa lähteä putkesta irti, mutta miten? onko se liimattu vai iha jotenki ahtaalla sovitteella siinä kiinni? ???

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4537
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11049 : 10.02.2017, 21:11:45 »
Mulla kävi aluksi kolmella, kun pahvi vuoti palotilaan.

Jos kannen nyppäät irti, niin kannattaa käyttää koneistamolla tarkistuksessa tasopinnan osalta.
Mulla toinen tapaus söi aika pitkään nestettä ennen kuin alkoi käymään kolmella alkuun, lopussa sai täyttää päivittäin. Toisesta otin kannen pois ennen kuin ehti tulla isompia oireita kuin pieni täyttö muutaman tonnin välein. Ja +1 tarkistukselle, tarkistus ja plaanaus oli 50€ pk-seudulla, ei paha.

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11050 : 10.02.2017, 21:42:58 »
Ahaa vähän katselinkin että anturi saattaa lähteä putkesta irti, mutta miten? onko se liimattu vai iha jotenki ahtaalla sovitteella siinä kiinni? ???


Oli miten oli, mutta on nii piukassa että antaa olla.. ;D menee särki pian ku on nii piukassa.
Ostin mätänestistä CRC air sensor cleaneria, ja sillä kylvetin pariin kertaan huomenna näkee mitä tapahtuu... ::)

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11051 : 10.02.2017, 21:50:32 »
Missähän voisi olla vika, alkoi V70 -98 2.0t tekemään seuraavaa.

Kylmänä ei lähde heti käymään, muutamasta käynnistyskerrasta useaan vaatii jotta lähtee käyntiin. Pyörittää normaalisti, mutta kone jotenkin vaan "tussahtaa" eikä lähde käymään kun yrittää kerran jos toisenkin, sitten kun lähtee niin käynnistyy ja käy aivan normaalisti. Lämpimänä lähtee aina aivan normaalisti käymään.

Mieleen tuli nokka akselin anturi, kampiakselin anturi, puola?
Tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu muutama vuosi sitten.

Koneen lämpötila anturi joka säätää kylmäkäynnistyksen eculle vois olla.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11052 : 11.02.2017, 07:34:39 »
Koneen lämpötila anturi joka säätää kylmäkäynnistyksen eculle vois olla.
Tuota vois lähteä kokeilemaan. Ei montaa euroa maksa anturi.
V70 2.0T -98

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11053 : 11.02.2017, 21:03:38 »
Kiristysmomenttia kytkinasetelman kuusiokolopulteille vinokoneessa?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6715
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11054 : 11.02.2017, 21:52:54 »
Minkälainen homma on asentaa tankkiotin -99 V40 dieseliin ? Jossain takakontissa on kait peiteluukku sen tankkilaitteen päällä, siihen kanteen jos sen 6mm reiän kairaa ja alkaa pujottelemaan PA-letkua konehuoneeseen päin käyttäen nykyisten pa-linjojen kannakkeita, onnistuuko ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy