0
0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.
Saa.
Kiitoksia.
Kummin päin kytkimen painelaakeri pitää ääntä; kytkin pohjassa vai poljin yläällä? Volvossa on nyt koneesta kuulunu metallinen rahina/säklätys. Viikko sitten se oli kylmällä koneella semmosta rahinaa ja eilen ajoin seuraavan kerran sen jälkeen, jolloin ääni voimistu kytkintä painettaessa. Tänään koneen lämmettyä noin neljäsosaan ääni muuttui enempi semmoseksi säklätykseksi (ääni kuului edelleen kokoajan, paikallaan sekä ajossa) ja pari tuntia ajon jälkeen lähden siirtämään autoa niin kuuluu tuo säklätys pelkästään kytkin pohjassa?
Jahas luottokulkine 745 -87 B230f 2.2 Lh:lla jätti pitkästä aikaa tielle. Nopeasti kun eilen testailin, suuttimille ei tule virtaa, rele ohitettunakaan, "lampputestillä". Eli se ois sitten ilmeisesti käännettävä katseet ecuun. Onko muuta mitä kannattaa katsella/kokeilla. Toista oikean mallista ecua ei mulla ole nyt käsissä.
Helppo testi on vaijerikytkimen tapauksessa nostaa kytkinpoljinta kun viserrys kuuluu, jos meteli loppuu on kyse painelaakerista. Mikäli kyseessä nestekytkin, ei tuo auta vaan tarvii käydä auton alta tönimässä kytkinhaarukkaa työsylinteriä kohti jolloin laakeri irtoaa asetelmasta, taas sama logiikka äänen loppuessa on painelaakeri kypsymässä.
Nestekytkinhän tuossa ja mikäs tuossa toiminnassa sit eroaa jos se ei kerta polkimen painamisella auta? Jos tuo huomenna lähtis selviintymään, että mikä siellä ääntää.
Onko kui monella takavetoilijalla jakopääkopan muovit hajonneet ja siitä syystä niitä ei ole? Mietin, et ostanko uudet tuohon, vai annanko olla ilman niitä, ei kai sinne mitään voi lentää ku pohjapanssarikin autossa on, korkeintaan jos öljyä sattuu vuotamaan etupäästä?