Carcom Oy  Elekma

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 264204 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #405 : 03.01.2012, 09:59:15 »
Tuo 850R:n levy voisi olla vaihtoehto, mutta uskaltaako kokeilla, se on sitten eri juttu. Voikohan oikeasti olla niin suuri vaikutus, että viisisylinterisestä kotoisin oleva levy toimisi paremmin, mitä kuusisylinterisen levy? Voi että on taas visaista...

Mistään mitään tietämättä spekuloin, että:

1) Audi 100 TDI:n setuppi on kuitenkin aika lailla samanlainen kun sulla (siihen asti kun voimaa aletaan viemään laatikosta ulospäin)
2) Joku syy siihenkin oli, että A6:ssa Audi alkoi käyttämään kaksoismassaa :)

Ei muuta kuin se audin vp ja äRRän levy sinne. ;)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #406 : 03.01.2012, 10:15:02 »
Tokkopa löytyy kykyä laskea kaksoismassapyörän jousivakiot ja vaimennuskertoimet.

http://www.clutchnet.com/fabrication

Tuolla voisi onnistuakin.  Tosin näinkin custom-osan valmistuttaminen Atlantin toisella puolella on aina vähän hankalaa.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

EVO8

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #407 : 03.01.2012, 12:56:31 »
Tuli vaan mieleen kun tuossa juuri yhteen jyräävään kakkoskoriseen 2.4D 70:seen yhden tyynyn laitoin. Tyyny ei pitänyt enää painetta ja eihän päällisin puolin mitään vikaa välttämättä näy mutta todella voimakkaasti jyräsi paikallaakin kun kaasua antoi.

Jyrääkö tehon noston jälkeen vedättäessä vai paikallaan pyörittäessä? Mitenkäs se yks tyyppivika eli Dampperi ?




Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #408 : 03.01.2012, 13:03:25 »
Tuli vaan mieleen kun tuossa juuri yhteen jyräävään kakkoskoriseen 2.4D 70:seen yhden tyynyn laitoin. Tyyny ei pitänyt enää painetta ja eihän päällisin puolin mitään vikaa välttämättä näy mutta todella voimakkaasti jyräsi paikallaakin kun kaasua antoi.

Jyrääkö tehon noston jälkeen vedättäessä vai paikallaan pyörittäessä? Mitenkäs se yks tyyppivika eli Dampperi ?

Jyrisee just siinä, kun vääntö on kovimmillaan. Eli kaasu pohjassa isolla vaihteella ja kierrokset noin 2300-2500r. Dampperi on se sama, mikä tässä moottorissa on ennenkin ollut ja pitäisi olla ihan kunnossa :-\

Ohjelmoija sanoi, että kun tuolta kierroslukualueelta vielä vähennetään syöttöä, niin alkaa olla aika lähellä vakiota niiltä osin.

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #409 : 03.01.2012, 14:12:45 »
Tuo r:n levy ja vauhtis kuulostaa omaan korvaan hyvältä vaihto ehdolta, mutta mahtuuko mikä asetelma sinne? vakio vai r?

Miten se d24 systeemi tuntu huonolta?
Ite en ole huomannu kaksoismassan vaihdossa "suurta" eroa käytössä, kuin jos sattuu joskus vedättämään 1000-1300rpm niin resonoi koriin tämä kokemus audista (sama kone) ja sitten bmw tds koneessa.
850 2,3 T5

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #410 : 03.01.2012, 14:21:42 »
Tarkennettuna vielä että vp käy aat koneesta mutta mikä kytkin paketti kaveriksi?
s2:n paketti menee vauhtipyörään mutta taitaa olla volvoa ajatellen väärä boori...

mittauksieni mukaan satkun paineasetelma käy suoraan m47 kans kiinni audin vp:llä.
uskosin sinne väliin menevän jonkun volvon kytkinlevyn jos ei mene niin ei ne ole mahottomia muokata?

en ukso että se ääni johtuu siitä että siellä on yks pytty ilman kaveria kun ei transportterit ja nämä auditkaan sen takia jyrryytä tai ole epämukavia.
volvo 240 tdi :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #411 : 03.01.2012, 15:57:34 »
1) Audi 100 TDI:n setuppi on kuitenkin aika lailla samanlainen kun sulla (siihen asti kun voimaa aletaan viemään laatikosta ulospäin)
2) Joku syy siihenkin oli, että A6:ssa Audi alkoi käyttämään kaksoismassaa :)

Kiitos tästä, valinnan tekeminen sen kun vaan helpottuu ;)

Miten se d24 systeemi tuntu huonolta?

Kone ja koko auto tärisi jo ihan sillä,, että nosti paikallaan kierroksia. Tärinä jopa kuului ja tuli oikeasti sellainen olo, että jotain on jostain irti. En käsitä mistä se voi johtua, kun sen jälkeen vaihdoin kaksoismassan ja M90 laatikon, niin koko auton käyttömukavuus muuttui tosi dramaattisesti. Toisaalta siinä autossa oli silloin tosi jäykät kumityynyt, eikä tällaisia hydraulisia, jotka tässä 940:ssä nyt on.

ei transportterit ja nämä auditkaan sen takia jyrryytä tai ole epämukavia.

Niinpä. Tämän takia tekisikin mieli kokeilla, mutta kun omat kokemukset ovat saaneet liian suuren pelon aikaiseksi :-[

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #412 : 03.01.2012, 16:30:38 »
ei muutakuin kokeilemaan.

olihan sulla varmasti se kytkinkopan hitsaus suora siinä expressissä?
volvo 240 tdi :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #413 : 04.01.2012, 21:02:43 »
Keksiessäni tekosyitä sille, ettei tarvii ajatella vauhtipyörän jurinoita tai mahdollista kierroslukumittarin kytkennän muuttamsita, joista tässä nyt on viimeajat puhuttu, niin päätin ryhtyä ihan muihin hommiin ;)

Koska näissä tdi:n takavetoasennuksissahan on perin visaista saada välitykset sopivan pitkiksi, niin päätin teurastaa 850:n alkuperäisen laatikon ja katsoa olisiko vitosen välitykset sovitettavissa M90:iin. Siinä ohessa tuli purettua myös epäkuntoinen dieselin M90 ja auton alkuperäinen vinokoneen M90. Lopputulos on se, että akseleita lukuunottamatta lähes kaikki osat ovat keskenään vaihtokelpoisia ja nyt on kovaa vauhtia valmistumassa dieseliin sopiva M90 pitkällä vitosella :pomo:

Siitä dieselin lootasta oli siirtäjät rikki ja kolmosen ratas ja synkro kulunut ihan kuralle. Korjasin nuo siirtäjät ja laitoin ne siihen vinokoneen laatikkoon ja otin siitä muutaman parempikuntoisen osan ja laitoin tilalle osia siitä dieselin laatikosta, johon taas otin tosi hyviä osia siitä etuvedon laatikosta. Sekavaa ja välillä oli itselläkin vähän jo miettimistä, että mistäs pirusta nämä rattat nyt olikaan ;D

Nyt on sitten toimiva/korjattu vinokoneen laatikko, pitkällä vitosella oleva dieselin laatikko ja jumalaton laatikollinen ylimääräisiä laatikon osia :2funny:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #414 : 04.01.2012, 21:20:04 »
Nyt on sitten toimiva/korjattu vinokoneen laatikko, pitkällä vitosella oleva dieselin laatikko ja jumalaton laatikollinen ylimääräisiä laatikon osia :2funny:

Tähän sopii varmaan eräs jo kulunut fraasi "hyvää tavaraa".

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #415 : 04.01.2012, 21:21:47 »
Eli kyllähän sitä kuitenkin on tuumittu sitä vauhtipyörähommaa, nythän se menee kätevästi samaan hötäkkään kun laatikonkin vaihdat  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #416 : 04.01.2012, 21:33:37 »
pitkällä vitosella oleva dieselin laatikko


1200rpm / 100 km/h ja huiput 270?  ;)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

kowalski

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #417 : 04.01.2012, 21:36:40 »
Nyt on sitten toimiva/korjattu vinokoneen laatikko, pitkällä vitosella oleva dieselin laatikko ja jumalaton laatikollinen ylimääräisiä laatikon osia :2funny:

Mikä 5.vaihteen välitys tuossa dieselin laatikossa on?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #418 : 04.01.2012, 22:08:20 »
Tähän sopii varmaan eräs jo kulunut fraasi "hyvää tavaraa".

Se ei kulu ikinä :2funny:

Eli kyllähän sitä kuitenkin on tuumittu sitä vauhtipyörähommaa, nythän se menee kätevästi samaan hötäkkään kun laatikonkin vaihdat  ::)

No äsken saunanlauteilla istuskellessani mietin juuri tätä samaa asiaa ja tein päätöksen, että tilaan Siniseltä 850R:n kytkinpaketin ja sorvaan teräksestä siihen niin painavan vauhtipyörän, mitä noista mun aihioista on mahdollista.


1200rpm / 100 km/h ja huiput 270?  ;)

Varmaan jotain tuollaista :D Vaihdan kuitenkin jossain vaiheessa vielä sen perän 3,31:ksi, joten kyllä ne kierrokset aika alas pitäisi mennä. Nykyisestä perästä en ole ihan varma, että onko 3,54 vai 3,73.

Mikä 5.vaihteen välitys tuossa dieselin laatikossa on?

Nykyisessä laatikossa 0,8 ja siinä etuvedon laatikossa on 0,65. Varmuutta tästä uudesta kombinaatiosta ei saa ennen, kun laatikko on nipussa, kun nämä kolmeakselisten laatikoiden välityssuhteiden laskeminen menee vähän mun ymmärryksen yli ;) Niissä vaihtamissani rataspareissa oli alunperin 28/40 (0,7) ja uusissa 30/46 (0,65) mikä puoltaisi sitä, että välityksen voisi laskea suoraan. Outoa, kun ymmärtääksen dieselin laatikossa pitäisi olla (tai ainakin tuossa paikallaan olevassa on) välitys 0,8, niin olisiko tässä rikkinäisessä ollut kuitenkin jo alunperinkin 0,7 ??




Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #419 : 04.01.2012, 22:24:11 »
Sekavaa ja välillä oli itselläkin vähän jo miettimistä, että mistäs pirusta nämä rattat nyt olikaan ;D
Ei kuitenkaan tullut semmoista laatikkoa jossa on 5 pakkia ja yksi vaihde eteenpäin? ;D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Proturbo  Autodiagnoosi