Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3801088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9525
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5025 : 03.01.2014, 21:28:47 »
mitä anturin johdoista pitää mitata ja minkälaisia lukemia pitää tulla? Anturin tyyppi on tiedossa, sen vaihdattaminen maksaa saman mitä momenttiavain.  :tickedoff:

Johdoissa pitää olla likimain nolla resistanssi ja se ei saa muuttua vaikka johtoa heiluttaa. Lisäksi johdon pitää olla päällepäin ehjä ja liitokset eivät saa olla hapettuneet. Eli sama kuin mikä tahansa sähköjohto.

Itse anturissa varmaankin jokin äärellinen resistanssi, jostain löytynee ohjearvot.

Momenttiavain on aika välttämätön heti kun yhtään enempää autoa ruuvaa. Eipä sitä tarvi kuin kerran ostaa, viidenkympin geeteellä pääsee jo melkein kuuhun.
765 B280 -85,  MB EQC -22

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5026 : 03.01.2014, 21:54:50 »
Johdoissa pitää olla likimain nolla resistanssi ja se ei saa muuttua vaikka johtoa heiluttaa. Lisäksi johdon pitää olla päällepäin ehjä ja liitokset eivät saa olla hapettuneet. Eli sama kuin mikä tahansa sähköjohto.

Itse anturissa varmaankin jokin äärellinen resistanssi, jostain löytynee ohjearvot.

Momenttiavain on aika välttämätön heti kun yhtään enempää autoa ruuvaa. Eipä sitä tarvi kuin kerran ostaa, viidenkympin geeteellä pääsee jo melkein kuuhun.
kiitoksia, pitää mitata.

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5027 : 03.01.2014, 22:33:34 »
Ohjeita 440 volvon "laikka madallukseen"?

Etujouset valmiiksi jo puolikierrosta meneet poikki. Paljonko otan rälläkällä lisää pois ja miten?

Mitenkä takapää?

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5028 : 03.01.2014, 23:31:58 »
Ohjeita 440 volvon "laikka madallukseen"?

Etujouset valmiiksi jo puolikierrosta meneet poikki. Paljonko otan rälläkällä lisää pois ja miten?

Mitenkä takapää?

otat rälläkän käteen ja leikkaat lisää "ainakin 0,5kierrosta" painat rälläkän "startti" nappulaa ja ohjaat sen pyörivän laikan kosti jousta  ELK
940 -97 B230fk+M90

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5029 : 04.01.2014, 10:50:47 »
Mihin asti S80 '00 etuvalot ovat vaihtokelpoisia keskenään?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5030 : 04.01.2014, 11:07:45 »
Ohjeita 440 volvon "laikka madallukseen"?

Etujouset valmiiksi jo puolikierrosta meneet poikki. Paljonko otan rälläkällä lisää pois ja miten?

Mitenkä takapää?

Jos jousi on jännityksellä, nii ota kaveri vääntämään vaikka rautakangella jousen toinen pää löysäksi. Ei pamahda laikka niin herkästi silmille.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5031 : 04.01.2014, 16:06:18 »
Itse anturissa varmaankin jokin äärellinen resistanssi, jostain löytynee ohjearvot.

Anturin resistanssi on ääretön, sillä se on viritetty pietzo-elementti.  Anturin testaaminen vaatii oskiloskoopin!

http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.html#TestingaKnockSensor


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5032 : 04.01.2014, 17:00:10 »
Ohjeita 440 volvon "laikka madallukseen"?

Etujouset valmiiksi jo puolikierrosta meneet poikki. Paljonko otan rälläkällä lisää pois ja miten?

Mitenkä takapää?
Nopea keino
- Auto ylös hallitunkilla, rengas irti.
- Katsot sopivan kohdan josta katkaiset. Sitten alat rälläkällä katkomaan, mutta ei loppuun asti vaan niin että jousesta jää vielä joku 1/3 tai 1/4 osa ehjäksi.
- Rengas kiinni ja rojautat tunkin alas. Jousi katkeaa "itsekseen" pyöräkotelon sisällä.
- Riippuen katkaistun osan mitasta, voi tulla helposti pois iskarin ympäriltä tai sitten katkaistua osaa pitää vielä leikata, että sen saa iskarin ympäriltä pois.

Tietenkään en suosittele jousien katkomista vaan oikeiden madallusjousien hankkimista. Takapäästä en osaa sanoa miten kannattaa tehdä, ehkä irti autosta kokonaan ja ruuvipenkissä...
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5033 : 04.01.2014, 18:48:01 »
Volvo 240 kytkinpolkimen irroitus. Juu avasin pultin, mutta ei mahdu tulemaan ullos. Mitä kaikkea vaatii purkaa pois? Itse en saanut oikein käsitystä, muuta kuin jarrupoljin on tiellä.
Muistaakseni se pitää vääntää sillai puoliväkisin vinoon, nii pultin saa vedettyä yläviistoon kokonaan pois.

Juu näin toimi. Tosin en saanut pulttia vieläkään pois, mutta poljin suostui lähtemään :)

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5034 : 05.01.2014, 11:05:32 »
V70 II D5

Moottorin takaylätuki , sopii S60/V70-II/III/XC90 2,4D (18-3445) 74,90 €

Motonetin saldo näyttää nollaa, mistähän muualta löytyisi ko. osa vai kannattaako hankkia siniseltä?

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5035 : 05.01.2014, 12:48:43 »
V70 II D5

Moottorin takaylätuki , sopii S60/V70-II/III/XC90 2,4D (18-3445) 74,90 €

Motonetin saldo näyttää nollaa, mistähän muualta löytyisi ko. osa vai kannattaako hankkia siniseltä?
Sinisellä oli muutaman ekun enemmän. Itse tilasin futurezilta powerflexin puslan. 37.10 ekee kustansi lähi siwaan tuotuna.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5036 : 05.01.2014, 13:28:35 »
Löytyykö joltain kuvaa m46:n vaihdevivustoista? Googlen kuvat kaikki pieniä ja suttuisia.
Pitäisi tietää minkälaisia puslia sieltä löytyy
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5037 : 05.01.2014, 14:59:59 »
Löytyykö joltain kuvaa m46:n vaihdevivustoista? Googlen kuvat kaikki pieniä ja suttuisia.
Pitäisi tietää minkälaisia puslia sieltä löytyy
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=242147&ukey_make=865&ukey_model=20180&modelYear=1991&ukey_category=7869
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5038 : 05.01.2014, 15:44:47 »
Löytyykö V70seen (tai yleensäkin)  lumen/paskanohjaimia jotka ohjaa kurat/lumet  pois vanteilta vai täytyykö alkaa itte suunnitteleen ja tehdä sellaset?.
Pesin auto painepesurilla ja vähän vanteitakin sisäopuoleta. lähdin ajamaan sen jälkeen nii meinas paikat lähtee hampaista.

Jouduin ottamaan vanteen "käteen" ja pesemään ne kunnolla. paksuimmillaan oli n sentin verran kuraa osassa joka vannetta, ei ihme että hakkas niin perskuleesti.
.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5039 : 05.01.2014, 15:48:38 »
Löytyykö V70seen (tai yleensäkin)  lumen/paskanohjaimia jotka ohjaa kurat/lumet  pois vanteilta vai täytyykö alkaa itte suunnitteleen ja tehdä sellaset?.
Pesin auto painepesurilla ja vähän vanteitakin sisäopuoleta. lähdin ajamaan sen jälkeen nii meinas paikat lähtee hampaista.

Jouduin ottamaan vanteen "käteen" ja pesemään ne kunnolla. paksuimmillaan oli n sentin verran kuraa osassa joka vannetta, ei ihme että hakkas niin perskuleesti.
.

eikös taakse saa ainakin ns siankorvia?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron