Juu eli se ylivaihteen nappi on ikäänkuin "3" asento kepissä. Kun logiikkahan siis on että 1 = suurin vaihde on ykkönen; 2 = suurin vaihde on kakkonen ts. loota vaihtaa 1-2 tilanteen mukaan; ja D = suurin vaihde on 4 eli loota vaihtaa 1-2-3-ylivaihde tilanteen mukaan.
Tossa 2:n ja D:n välissä on sit se vaihtoehto että ylivaihteen napilla on estetty neloselle vaihtaminen (silloin kun se nuolivalo palaa mittaristossa).
Se ylivaihde on ihan vastaava asia kuin "nappivitosessa" manuaalilaatikossa vaihdetaan neloselta vitoselle sillä napilla. Mutta automaatti tietysti vaihtaa ominpäin ja sillä napilla halutessa estetään että äläpäs käytä sitä suurinta pykälää.
Ja se idea miksi sellainen nappi on, tulee samasta syystä kuin ylipäänsä automaatin pienemmälle vaihteelle pakottaminen eli pitkät alamäet ja/tai raskas kuorma (kuten asuntovaunu), hiukan tehostaa moottorijarrutusta alamäkeen ja ei käytä liian isoa pykälää vetämiseen.
Normaaliajossa D:llä vaan.
Laatikko on siis AW7xL kun on napilla ylivaihde. Voi olla teoriassa AW70L, AW71L tai AW72L, ykkönen ehkä todennäköisin.