Jep, näköjään upattava kuvat uudestaan :(
Kunhan ImageShack saa ladattua noi niin sitten pitäs näkyä :)
Ei näy kyllä mulla ainakaan, edelleenkään... :-[Nyt näkyyyy :) En muistanut mainita, että kun uploadaan noi kaikki kuvat mitä volvosta löytyy sinne, niin siinä menee varmaan
Siellähän oli sitten öljyä. Mistä voisi johtua?. Ajattelin että joku olisi vaan kaatanut ohi tosta täyttöaukosta. Täytyy seurata tilannetta.
Tänks! Pitääpä hakea siniseltä jos ei hirveitä maksa.
Hieno tuo sisusta. Sattui vain silmään ettei ole ilmastointia :oJoo, olis kiva tietää kuka tän on tilannut uutena. Valittu nahkapenkkiä ja kattoluukkua, mutta sitten puuttuu kokonaan ilmastointi, mukiteline (nykyään on), cruise, ajotietokone, penkinlämmittimet yms. Maksaahan ne, mutta se olisi ollut niin hellpoa sillon vetää ne ruksit paperiin ja maksaa pari tonnia ylimäärästä >:(
Kiitos tosta linkistä!
Joo, olis kiva tietää kuka tän on tilannut uutena. Valittu nahkapenkkiä ja kattoluukkua, mutta sitten puuttuu kokonaan ilmastointi, mukiteline (nykyään on), cruise, ajotietokone, penkinlämmittimet yms. Maksaahan ne, mutta se olisi ollut niin hellpoa sillon vetää ne ruksit paperiin ja maksaa pari tonnia ylimäärästä >:(
Toisaalta nämä mahdollisti halvemman hinnan autolle ja täten mahdollisuudel mulle ostaa tää auto mun budjetilla.
Mukava on seurata auton kehittymistä. :) Omaan silmääni taas sopisi paremmin nuo kirkkaat linssit. Niiden kanssa näyttää keula jotenkin tuoreemmalta.täysin samaa mieltä täällä, jotenkin raikkaamman/pirteemmän näkönen kuin tummilla lyhdyillä vaikka ei nekään huonot ole :hello:
Kuvissa esiintyvät tummat valot ovat muokattu muista kuvista ja ovat alunperin käyttäjän sjos omaisuutta ja alin kuva jossa Volvossa on kirkkaat valot, on käyttäjän Puusilmä omaisuutta.
Nooh. Täytyy kysellä jostain muualta. Mutta mutta... Tuossa olisi noito peitetulppia: http://www.scstyling.com/tacklock-stralkastare-sv70-9700-p-9108-c-1441.aspxIhan asiallisen hintaset noi tulpat, mutta tohon vielä postit, niin hintaa löytyykin jo se 88€. Kattelin, että jos tilais tuolta samalla noi valot. Tuolta tilattuna valot/vilkut ja tulpat = 388€ postitettuna, kun taan Skruvatilta tilattuna pelkät valot/vilkut = n.350€. Ei iso ero, mutta Skruvat ns. Suomalainen joten takuun pitäisi toimia ja toimituskin todetusti nopea.
Nooh. Täytyy kysellä jostain muualta. Mutta mutta... Tuossa olisi noito peitetulppia: http://www.scstyling.com/tacklock-stralkastare-sv70-9700-p-9108-c-1441.aspx
Tuli mieleen sellainen juttu, kun näyttäis olevan noi tulpat aika yksinkertaisia, niin jos ostaisi vaikka uretaanivaahtoa ja tekee itse tuollaiset palaset. Eikös ton vaahdon pitäisi kuivua kovaksi ja pitäisi pystyä maalaamaan päälle?Ite oon ihan saman projektin meinanu tehä, kun muutenkin tuossa etupuskurin maalautan uudelleen, niin tunkasen nuo pyyhkijämontut piiloon.
Onko noi alkuperäiset oikeasti parhaat? Nehän on valmistettu ranskassa :P. Hyvä vaihtoehto vois olla Bosch FGR7DQE+
http://au.bosch-automotive-shop.com/en/products/details/-/productdetails/0242235748/super%252B-spark-plugs-fgr7dqe%252B-single;jsessionid=78C1A06E05108999476F5637010D6CAB
Suositeltu 850/70-sarjaan 91-00, varsinkin tuon nelikärkisyyden takia. Ei kovin huonosti luulis toimivan kun muutkin sytkä osat Boschia. Vois samalla hakea motonetistä koneeseen öljyt ja suodattimen.
E: Mitä öljyä ostan? Varmaankin Castrol paras, mutta mikä malli ja millä viskositeetillä kannattaa?
E: Onkos toi kaasuläppäkotelo sellanen osa joka voi hajota tollein ajossa yht`äkkiä?
Hajallahan tuo kumi on. (tään niitä viimesiä sanoja.. :D) Kumpaakin volvoon tuon vaihtanu. Tässä taitaa olla semmonen että tulee tuo jalusta mukana uuden ostaessa, en nyt ihan varma ole kun kännykällä selaan.
Vm 00, älä vaan sano että tää oli se vuosimalli jossa ei toimi mikään muu kuin volvon oma testeri :-\
Juu -00:llaan ei ihan jokainen lukija pääse sisää..Kyllä se noin on. Kyllä siihenkin lukija löytyy muttei halpiksista.
Vm 00, älä vaan sano että tää oli se vuosimalli jossa ei toimi mikään muu kuin volvon oma testeri :-\
Kiitos linkistä, mutta siellä lukee "c70 vm98-05 ei toimi". Bsr:ää en viitsi ostaa sen hinnan takia. Tänään testailen noita puolia Miksun laittamalla ohjeella.oisko se 50e ollu, mut korjaa ny toki se valo ekana. ei sielä koodeja pitäis olla jos ei valo pala.
Tietääkö joku palkon maksaa volvolla vikakoodien luku?
oisko se 50e ollu, mut korjaa ny toki se valo ekana. ei sielä koodeja pitäis olla jos ei valo pala.Kyllä voi hyvinkin olla koodeja vaikka valo ei pala. Osa ei edes sytytä valoa ja vaikka vika korjaantuisikin ja valo sammuu jää yleensä muistiin koodi.
Kiitos linkistä, mutta siellä lukee "c70 vm98-05 ei toimi". Bsr:ää en viitsi ostaa sen hinnan takia. Tänään testailen noita puolia Miksun laittamalla ohjeella.
Tietääkö joku palkon maksaa volvolla vikakoodien luku?
Siellä lukee kanssa että vanha koppa V70, ei toimi mutta itsellä on tuo vanha koppa (-00) mutta uusi kone (2.4T) niin silloinhan tuonkin pitäisi toimia... eikö?
Menee heittämällä nuo vanteet alle.Mä suhtautuisin skeptisesti tuon et:n osalta että saattaa ottaa kontktia kaariin.
Sitäpä juuri, alustasarjan kanssa tulis varmasti hankausongelmaa :)
Mutta tämähän ei ole kovin matala niin saattaa olla että passaakin.
Jep jep...Itsekin ihmettelen että miten nuo pultit vetää aina noin kireälle silti, vaikka jättää silleen sopivasti kireälle, että ne saa vielä auki. Liekö joku tyyppivika.
Oli nyt illalla tarkoitus maalata noi jarrusatulat, mutta ei siitä nyt tullutkaan mitään. Yksi renkaanpultti on niin jumissa etten saa sitä millään auki. Koitettu on pulttipyssyllä, ristikkoavaimella, monilla eri jatkovarsilla yms. Luulin jo että sain pultin halkeamaan, mutta se olikin vain hylsy joka halkesi :idiot2:.
Ristikkoavain + 1m metalliputki aiheutti vain ristikkoavaimen vääntymisen >:(
Kiitos tosta linkistä!
Joo, olis kiva tietää kuka tän on tilannut uutena. Valittu nahkapenkkiä ja kattoluukkua, mutta sitten puuttuu kokonaan ilmastointi, mukiteline (nykyään on), cruise, ajotietokone, penkinlämmittimet yms. Maksaahan ne, mutta se olisi ollut niin hellpoa sillon vetää ne ruksit paperiin ja maksaa pari tonnia ylimäärästä >:(
Toisaalta nämä mahdollisti halvemman hinnan autolle ja täten mahdollisuudel mulle ostaa tää auto mun budjetilla.
Eikös tuo ole se muoviosa millä akku pidetään paikallaan? Siis siinä akussa on pohjassa semmoinen "levennys", ja tuolla sitte "lukitaan" akku paikalleen. Ainakin näyttää samalta kun omaan Ceehen akun vähän aikaan sitten vaihdoin. :)
Samoin kässäri pitäisi maalata huomenna. Maalaanko myös kahvan vai pelkän pussin?
Millanen lämppäri tähän kannattaislaittaa? Vaihtoehdot taitaa rajoittua säteily- ja letkulämmittimiin. Sen enempää en näistä tiedä. Mihin hintaan noita saa asennettuna?
Ei se ainakaan VOI olla huonompi kun semmonen naurettava lätkä öljypohjas. Oliko se joku eu määräys ettei niissä saa olla ku muutamasata wattia tehoa. Ympäristö saastuu nääs.
Hypistelen tässä Calix:sin letkulämmitintä niin lukee kyljessä 230V ~550WMitähän niissä lätkälämppäreissä sitten on? Vanhaan aikaan lohkon vesitilaan tulevissa vastuksissa oli varmasti 2000W -> Ja lämmön siirtyminen vähä eri luokkaa
Mitähän niissä lätkälämppäreissä sitten on? Vanhaan aikaan lohkon vesitilaan tulevissa vastuksissa oli varmasti 2000W -> Ja lämmön siirtyminen vähä eri luokkaa
Kertokaas viisaimmat, että kun jäähdytysneste on -36 Celciusta pakkasen kestävää, niin tarkoittaako se sitä, että neste kylmenee ilman mukana pakkasella? Tuossa yhdessä kuvassa näkyy kun UG ilmoittaa jääh.nesteen olevan -5C. Sitten mikä kannattaa laittaa hälytyksen ylärajaksi kesän kuumia kelejä ajatellen?
Siis jos ulkona on -36C, niin kyllä se jäähd.neste on myös -36C...Kiitos tästä! Eipä oo enää hirveesti hyötyä UG hälytyksestä siinä vaiheessa, kun nesteen lämpötila oikeasti laskee alle 36C (käynnistyy vasta startatessa) :D .
Itsellä tabletissa jäähd.nesteen yläraja 120C. Se kuitenkin kesällä pyörii siinä 100C.
Eipä se hirveästi hukkaile niitä öljyjä(mittatikun mukaan), mutta jostainhan noi oljyt ilmestyy koneen kyljille ja venakopan päälle... :-\
E: Ja juurikin tuo, että venttiilikopan ne pienet kolot täyttyy aina öljystä (ei siis tulppien kolot ;) ), vaikka joka kerta ne imen letkulla ja kompuralla ne siitä pois. Korkin tiiviste vaihdettu, mutta edelleen sitä öljyä tulee.
Tuli laitettua noi kesärenkaiden vanteet myyntiin, jos laittais jotain vähän erilaista tilalle. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=42283.new#new
Mitä mieltä tosta hintapyynnistä?
Kiitos tästä! Eipä oo enää hirveesti hyötyä UG hälytyksestä siinä vaiheessa, kun nesteen lämpötila oikeasti laskee alle 36C (käynnistyy vasta startatessa) :D .
Oli tässä vähän ylimääräistä aikaa, niin päätin laittaa noi uudet akun virtajohtojen kengät kiinni. Vanhat kun ei enään kiristyneet akun napoihin. Yllättävän siistit asennukset tuli. Kyllä nyt pitäis virran kulkea.
(http://imageshack.us/a/img845/4833/oka9.jpg)
Hyvältä näyttää kone huoneen puolella :) harmi vaan että talven aikana lähtee tuo kiiltokin tummumaan pois :(
Vähän meinasi tulla ongelmia ton kannen irroittamisen kanssa. Siinä sivulla on ne kaksi pientä letkua(?) kiinni. Mikä virka noilla on? Toinen menee imusarjaan kiinni ja se lähti ihan helposti. Toi toinen oli sitten hankalampi ja sen irroituksessa vähän murtui toi alempi muovinen nippa. Vakavaa?
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/838/vb3h.jpg) (https://imageshack.com/i/navb3hj)
Sehän oli jotain 85€ luokkia volvolla.
Orkkis poikkituki? :oJuu, alle 100€ taisin itte maksaa :)
Poikkitukee huutais :) Mikä akku sulla on?Akku on Banner Uni Bull (69Ah). Maksoi muistaakseni vajaa 100€ Tarjoustalossa. TM:n testissä pärjäsi ihan yhtä hyvin kuin joku Varta tai Bosch. Hintaa kuitenkin varmaan puolet vähemmän kuin noissa "merkki akuissa". TM akkuvertailu (http://migu.baanapojat.net/TM/akut.pdf)
Nii juu, sehän siitä puuttuukin. Kattelinki että jotain muutaki tuosta konehuoneesta puuttu kun ahtoputki koneen päältä kun omiin muistikuviin entisen auton koneesta vertailin.Jostain syystä unohtu laittaa se tonne To Do Listiin, mutta kyllä se on ostoslistalla! Kyselinkin jo aikaisemmin osanumeroa sille täältä.
Sehän oli jotain 85€ luokkia volvolla.
Orkkis poikkituki? :oJos meinaat ostaa, niin osanumeroa eivät tunnista sinisellä, kannattaa kuulemma kysellä joustintuen tukea ;). Tosiaan alle 100€ maksaa se alkuperäinen Öhlinsin valmistama poikkituki.
Mites te jotka omistatte noita poikkitukia, onko suosituksia maalista? Pitäis saada korin väriin ja ymmärsin, että noi tulee kaikki harmaana/hopeana? Tai sitten kiillottais...Hopeinen se ainaki mulla on :)
Mites te jotka omistatte noita poikkitukia, onko suosituksia maalista? Pitäis saada korin väriin ja ymmärsin, että noi tulee kaikki harmaana/hopeana? Tai sitten kiillottais...
Akku on Banner Uni Bull (69Ah). Maksoi muistaakseni vajaa 100€ Tarjoustalossa. TM:n testissä pärjäsi ihan yhtä hyvin kuin joku Varta tai Bosch. Hintaa kuitenkin varmaan puolet vähemmän kuin noissa "merkki akuissa". TM akkuvertailu (http://migu.baanapojat.net/TM/akut.pdf)
No eihän tuo ns "merkkiakku" Varta 74Ah maksa kuin jotain 90€ Honkkarissa. vai tarkoititko merkkiakulla kenties Optimaa?Eipä näköjään maksakkaan :o. Kuitenkin pointti oli se, että turha mistään alan liikkeestä lähteä hakemaan akkua, kun just esim noita bannereita saa lähimmästä Honkkarista tai Tarjoustalosta.
Eipä näköjään maksakkaan :o. Kuitenkin pointti oli se, että turha mistään alan liikkeestä lähteä hakemaan akkua, kun just esim noita bannereita saa lähimmästä Honkkarista tai Tarjoustalosta.
E: TM akkutesti 2009 (http://www.airistonveneilijat.fi/Akkutesti-TM-2009.pdf), tuon luin ennen kuin lähdin akku ostoksille. Tuolta jäänyt varmaan mieleen noi hinnat, kun Vartan akku maksaa 170€ :idiot2:.
Tämä ihmetyttääkin kovasti, kun tuuninki tuet maksaa järjestäen yli satasen.
Muistaakseni 84€ maksoin omastani.
Tosiaan. Eipä tuolle suurta käytännön tarvetta ole kun tuskin tuolla (toistaiseksi) vakioalustaisella vaparilla radalle tulee lähdettyä, mutta tuohon hintaan voisi hommata jo melkein ihan vaan oem-tuning hengessä :)
Täytyykin melkein käydä Ilveksessä..Ei ainakaan mua haittaa :). Mukava vaan saada pientä keskustelua tänne, niin ei mene mun yksinpuheluksi.
Sorry Makkara kun sotkin topikkia :P
Jep, nitinät ja natinat hävis melkein kokonaan kahdessa edellisessä ton jälkeen. varsinkin mukulakivellä huomas eron.
Jep, nitinät ja natinat hävis melkein kokonaan kahdessa edellisessä ton jälkeen. varsinkin mukulakivellä huomas eron.Enpä oo muuten tullu ajatelleeks, mutta tais mullakin käydä samalla tavalla :) Tosin muu sisusta sitten natisee senkin edestä kun siellä on edellisen omistajan toimesta kaikki paneelit pielavetisesti kiinni.. Pitäs kesällä melkee ottaa työn alle ja uusia kaikki nastat mitä sieltä puuttuu..
Itsekkin voisin tuohon poikkitukikeskusteluun osallistua sen verta että ero oli kyllä huomattava kun sen laittoi noiden D2:n seuraksi, jäykistyi huomattavasti ja tosiaan nitinät ja natinat kyllä vähentyi :)Hyviä kokemuksia tuntuu porukalta löytyän! Tuolla hinnalla sen voisi ostaa jo melkein ulkonäön takia, mutta sehän on hyvä jos kerta ihan oikeasti tulee vaikutusta ELK
Laittoi motarilta tultaessa (kylmä kone) flektin pyörimään ja jäi vielä hyrisemään kun sammutin auton. Antoi vikakoodin P0116, eli virhe moottorin lämpötilan mittauksessa. Ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötilan anturi rikki? Kannattaako termostaatti vaihtaa samalla, kun ei kunnosta tietoa?
Voiko asiaan liittyä viallinen paisarin nestetason anturi? Se on oikutellut jo monta kuukautta.
Osanumeroa noille osille :)?
Toimii taas ihan erilailla kylmillä keleillä toi auto. Nyt lähtee taas kylmänäkin hyvin käyntiin :).Ton solenoidin putsuun takiakko? Onko vaikeessa paikassa?
Ton solenoidin putsuun takiakko? Onko vaikeessa paikassa?Ei vaan tuon anturin vaihdon jälkeen. Entisellä anturilla kone todennäköisesti luuli olevansa lämmin, joka teki -20 pakkasella käynnistyksen aika vaikeaksi, vaikka olikin lämppärissä kiinni. Ilmausta aloitellessa starttasi kuin palmun alta, ilman lämppäriä ja viikon seisomisen jälkeen (no joo -5 pakkasta).
Heräsi myös mielenkiinto vaihtaa noi vaihdevaijerien puslat. Täytyy joku päivä hakea noi oikeat laakerit. Myös vaihteenvälin lyhennin harkinnassa. Kokemuksia?
Suosittelen kyllä lyhennintä.Kannattaako tollaista lyhennintä edes itse yrittää väsäillä vai suosiolla vaan kunnollinen, kuten tämä setti: SHORT THROW SHIFTER KIT WITH BUSHINGS 98-99 5 SPEED S/V/C70 (http://www.snabb.us/Short-Throw-Shifter-Kit-with-Bushings-98-99-5-speed-SVC70_p_25.html). Entä laakerit vai koneistetut puslat?
Ainut pieni ihmetys on, kun lyhentää taaksepäin, eli vieläkin keppi menee melkein koelautaan kiinni.
Toi laakeripäivitys voisi olla myös siihenkin pieni apu.
Jollainhan oli noita lyhentimiä myynnissä? Oisko ollu nimim. TMOS ;)
Tällä hetkellä ei ole yhtään tehtynä, mutta keväällä vois olla lisää. :)Minuakin vois kiinnostaa, palataan asiaan keväämmällä :)
Termari olikin sitten ihan OK kunnossa. Wahlerin Saksassa tehty, ilmeisesti alkuperäinen termari. Täytyy testailla aukeaako 90 asteessa ja sitten mahdollisesti laittaa kierrätyskeskukseen.Ei kai kukaan nyt käytettyä termaria osta... :D
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/546/ts0d.jpg) (https://imageshack.com/i/f6ts0dj)
Ei kai kukaan nyt käytettyä termaria osta... :DTarkoitus olikin laittaa hinnaksi tyyliin 5€, jolloin voisi testata ettei mahdollinen vika johdu termarista, ennen kuin hakee siniseltä uuden. Tosin taidan pitää ton itellä vaikka autotallissa hyllynkoristeena ;D. Ei sitä tiedä vaikka joskus itse tarvitsisi...
Toi solenoidi juttu alkoi kiinnostaa, omakin kalkattaa kylmänä. Osa äänistä kyllä menee selvästi nostajan piikkiin mutta olisko seassa sitte jotain solenoidi rupsutusta. Rapartoi tänne mitä vaikutti puhdistaminen/vaihto
Mitäs jos poistais perästä kaikki merkinnät ja laittais tohon takakontin yläreunaan ne volvo kirjaimet? Samalla lailla kuin uudemmissa Volvoissa...
Kunhan sitten haet ihan ne oikeat kirjaimet volvolta. :) Näin liikenteessä jonkun joka oli mätänetin kirjaimilla tehnyt saman... ELKTietysti ;). Onko muuten kellään osanumeroa tai hintaa kys osalle?
Joo vois tulla hyväkin. Ompa muuten siistin värinen tuo sun esimerkki auto :pomo: Ei taida olla alkuperäinen väri ?Veikkaisin että esim photoshopilla kirkkautta ja kontrastia säädetty. Väittäisin, että on saman värinen auto kun mulla.
Tietysti ;). Onko muuten kellään osanumeroa tai hintaa kys osalle?
Tämmösellä numerolla löytyy ainakin jotkut kirjaimet mitkä on valmiiksi "erillään". 31213612.Netistä löytyikin ihan hyviä ohjeita kuvilla. Kokeilen nyt ainakin aluksi noilla nykyisillä kirjaimilla. Uutta teippiä ja n. 4cm välit kirjaimille. Saa nähdä miten sopii tohon perään. Noi uudemmat merkit taitaa olla vähän isommat, mutta turha maksaa niistä, jos noi vanhatkin näyttää hyvältä :).
Tuossa esimerkki: http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-OEM-REAR-VOLVO-EMBLEM-2004-2014-VOLVO-C30-S40-XC60-31213612-/360672661581
( http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE31213612 )
Onko tuo sisustan väriyhdistelmä ollut saatavilla vain tähän malliin?Näin vanhoissa en ole ainakaan törmännyt muiden mallien vastaaviin. Uudemmissahan on nämä R-Design ja Inscription mallit.
Tietysti ;). Onko muuten kellään osanumeroa tai hintaa kys osalle?
Liimaus onnistui sittenkin. Sain isoveljeltä tuollaista vähän vahvempaa liimasilikoonia. Sillä tuntui tarttuvan aika hyvin, nyt pitää vain ootella kuivumista, että saa noi ylimääräiset liimat pois 8). Mitä mieltä tosta kirjainten välimatkasta?Isommilla väleillä niin, että V-kirjain on siinä, missä tuo rekisterikilven syvennys alkaa ja O-kirjain siinä, missä tuo syvennys päättyy.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/197/8tsv.jpg) (https://imageshack.com/i/5h8tsvj)
Mitä mieltä tosta kirjainten välimatkasta?Tuo on se vanha tapa, uusissa ne ylittävät rekisterikilven pituuden. Omassani levitin ne juuri rekkarin pituuteen.
Millä ootte kiinnittäny noita merkkejä? Ei oikein tuntunut hyvältä toi kaksipuolinen teippi. Veli suositteli jonkun näköistä liimamassaa joka tarkoitettu esim. noiden kiinnittämiseen ???
Juu uusiks vaan pitemmillä väleillä, ja eikö teksti ole nyt hieman enempi oikealla puolella?Kyllä sen ihan keskellä pitäis olla, mittasin kontin keskikohdan josta aloin laittamaan kirjaimia. VOLVO tekstin molemmin puolin jäi saman verran tilaa, joku +30cm
Isommilla väleillä niin, että V-kirjain on siinä, missä tuo rekisterikilven syvennys alkaa ja O-kirjain siinä, missä tuo syvennys päättyy.Silloin tulisi kirjaimien välille n.11cm tyhjää tilaa ???, tuossa nykyisessä kuvassa väli on n.4cm...
Tuo on se vanha tapa, uusissa ne ylittävät rekisterikilven pituuden. Omassani levitin ne juuri rekkarin pituuteen.Rekkarin leveys reilu 44cm. Volvolta valmiiksi "välitetty" merkkiyhdistelmä on kuulemma n.58cm leveä.
Mites toi keskitys, eikös se ole sama mittaako kontin keskikohdan tai sitten ottaa merkin tosta rekisterikilven viivasta?
Tätäkin tullut seurattua jo pitkään. Hienoa "käyttösiistimistä", jatka vain samaan malliin. ;)Kiitän :).
Joko minun koneen näyttö vääristää, tuo kuva vääristää tai "V"-kirjaimet eivät ole samassa tasossa (ensimmäinen korkeammalla). Ja näyttäisi myös olevan viimeinen "O" aavistuksen vinossa.Yritän huomenna saada kunnon kameralla kuvan noista. En ainakaan asennuksen jälkeen huomannut mitään erikoista, jotenkin noissa kuvissa kaikki näyttäisi olevan ihan vinksallaan :D. Pitää huomenna tarkistaa ettei ne ole luonnossa noin vinossa kuin kuvassa. Nythän niitä on helppo siirtää, kun on teipillä kiinni.
On varmaan todella vaikeaa tuommoiseen kohtuu pyöreäperäiseen noiden kirjaimien liimaaminen samaan tasoon. Omasta mielestä olisi paremman (=ei niin halvan) näköinen ilman mitään, mutta itsellehän näitä tehdään.
E: Mitä kannattais tehdä tolle takakilvelle ettei se rämisisi?Pienet kumiset ikkunatiivisteen pätkät kilven taakse, että kilpi jää vähän jännitykseen. Muutamaan omaan Volleen joutunut laittamaan ja rämisevät äänet hävisivät.
Hyvältä näyttää, kenties pieni lippa kontin päälle? ;)Joo kunhan saan aikaiseksi tilata, niin Kiinasta tulee se kuminen lippa, valmiiksi maalattuna oikealla värillä :) . Varmaan ihan samanlainen kuin käyttäjällä TMOS.
Mistäs sää tota Trim Glitzia hommasit? Löytyykö ihan Mätänetistä vai? :)Kiiltopiste.fi (http://www.kiiltopiste.fi/product/8/kumin--ja-muovinhoitoaine-500ml---valetpro-dionysus-trim-glitz) sivustolta tilasin. En oo ainakaan aikasemmin Motonetissä nähnyt ValetPron tuotteita.
Tarvis fixailla nuo omatkin listat. ::)
Tuohon sisäpesuun käy vaikka tämmönen hyvi. lähtee nuo mäskit ratistaki. http://www.motonet.fi/fi/tuote/602443/Armor-All-monitoimipuhdistaja. Ammattilaistuotteiden ohella oon ite todennu toimivaksi tuon aineen. Suihkauta tuota noihi nappuloihi ja paineilmalla puhaltelet ja pyhääset rätillä niin tuloo fiinit :)Eli se on siis vain likaa ratissa? Hienoa, jos pelkästään putsaamalla saa sen paremmaksi :)! Haen huomenna muutenkin sitä kissa saippuaa, niin kokeilen sillä aluksi ja haen tota Motonetin litkua jos tarvis.
Onkos toi sun jarrupoljin hässäkkä se yleismalli, jota ainakin Lahessa sai taannoin vuokrata varaosaliikkeestä ?Ei ole, vaan asennettu Autokorjaamo jarrupoljin (http://www.autokorjaamojarrupoljin.fi/etusivu/) liikkeessä.
Säädettävää huutaa ;)Säädettävää alustasarjaa? Tarkoitus oli niillä Lesjöillä lähtee käyntiin. Mitäs erityistä hyötyä tollasesta alustasarjasta on? Taitaa mun budjetilla vaan hinta tulla vastaan :(.
Säädettävää alustasarjaa? Tarkoitus oli niillä Lesjöillä lähtee käyntiin. Mitäs erityistä hyötyä tollasesta alustasarjasta on? Taitaa mun budjetilla vaan hinta tulla vastaan :(.Niin :) Onhan siitä se hyöty, että saat sen just sen korkuseks kun ite haluat, eikä jouset määritä sitä :) Millane budjetti sulla sit on?
Vähän yritin tohon kuvaan muokkailla madallusta :).
Sä kun oot tota sisustaa enemmän teippaillu, mahtaakoha onnistua teipin laitto tohon jalomuovimalliseen rattiin kuinka hyvin? Tarkotus olis siis hommata laadukasta esim. 3m:n teippiä, mutta venyykö sekään noin pyöreeseen pintaan, on kumminkin joka suuntaan pyöree :) Siis niihin paneeleihin jos laittas teipit, ei koko rattiin :DOon aikasemmin miettinykki, että sais ihan hienon ratin kun teippaa ne jalopuut :). Lähteekö ne "listat" irti? Kyllä joku 3m teippi venyy ja liimautuu siihen, mutta saako reunoista siistejä onkin sitten aivan eri asia. Jos ei oo pakko olla hiilaria, niin kokeilisin dippausta ;).
Jos noin paljon madaltaa mitä kuvassa, niin varmasti menee iskaritkin vaihtoon.Lähetään nyt kokeilemaan noilla Lesjöillä (-40mm). Ihan maltillinen madallus niillä pitäisi saada...
Kauheasti ei pysty madaltamaan pelkillä jousilla, muuten jouset hölskyy .. eli lyhyemmät iskarit vaatii.
Ja silloin ei enään paljoa jäädä säädettävän hinnoista ;)
Oon aikasemmin miettinykki, että sais ihan hienon ratin kun teippaa ne jalopuut :). Lähteekö ne "listat" irti? Kyllä joku 3m teippi venyy ja liimautuu siihen, mutta saako reunoista siistejä onkin sitten aivan eri asia. Jos ei oo pakko olla hiilaria, niin kokeilisin dippausta ;).
Pitää tähän vielä lisätä, että kova harkinta tässä on meneillään alustasarjasta. Periaatteessa budjetti antaisi myöten vaikka tolle bc racing alustalle kesän lopulla, mutta pitää vähän miettiä tän auton tulevaisuutta. En näe järkeväksi ostaa 800€ alustasarjaa autoon, joka lähtee vaihtoon vähän ajan päästä.Jos noin paljon madaltaa mitä kuvassa, niin varmasti menee iskaritkin vaihtoon.
Kauheasti ei pysty madaltamaan pelkillä jousilla, muuten jouset hölskyy .. eli lyhyemmät iskarit vaatii.
Ja silloin ei enään paljoa jäädä säädettävän hinnoista ;)
Lähetään nyt kokeilemaan noilla Lesjöillä (-40mm). Ihan maltillinen madallus niillä pitäisi saada...
Suapiko tiijustella että mikäs kun autoa meinoot vaehtoo?Siis just sitä mietin, että kannattaako panostaa tähän autoon kunnolla ja pitää sitä muutama vuosi, tai sitten vaihtaa autoa. Eniten tässä häiritsee toi "tehottomuus" (170hp) ja jollain tavalla pienet sisätilat. Toisaalta sporttinen, hieno muotoilu ja järjellä ajateltuna tuolla 170hp pitäisi pärjätä helposti...
Niin... Auton pitäminen ja ajaminen on vähän kaksipiippuinen juttu tuon järjen osalta. Minä ainakin kuolisin tylsyyteen jos pelkällä järjellä toimisin...
Joopa joo. Alustasarjat jää ainakin tältä erää kaupan hyllylle. D2 ja BC ei saa tuv papereita ja sitten KW maksaa mansikoita. Laitan tilaukseen ne Lesjöt samalla kun tulee uus maski ja se poikkituki.
Mitä mitä? Eikö BC:n alustaan saa TUV papereita? Itse ymmärsin että olisi saanut. :idiot2:Ainakin tää mun Cee sen verran uus, että vaatisi mallikohtaisen hyväksyntälapun (Tuv). Tohon BC alustasarjaan löytyy ainoastaan se yleismallinen hyväksyntä joka on tarkoitettu 850/S70/C70/V70 :(.
Laitan tilaukseen ne Lesjöt samalla kun tulee uus maski ja se poikkituki.
Jos en väärin muista niin se sama poikkituki kävi jopa S/V/C70 sarjan lisäksi 850:pisiin.Peruskorihan näissä taitaa mun tietääkseni olla ihan sama. Nimittäin katsokaapa joskus ajatuksen kanssa vaikka s70 takakulmaa. Korissa ihan ysikympin kulma ja vasta kontin luukku lähtee sitten pyöristymään ulospäin. Halpa facelift.. ;)
Sen verran heitän ot:ta vielä että saiskohan tuollaisella avaimella tuon alkuperäisen kauko-ohjatun keskuslukon pelaamaan? Omasta on nimittäin kapula hukkunut matkan varrelle.Ei saa, koska toi flippiavain on periaatteessa täysin "blanco". Avainosa pitää kaiverruttaa, vanhasta avaimesta ajoneston siru ja vanhasta kapulasta se piirilevy tms uuteen avaimeen.
Osaako joku sanoa, miksi meikkipeilin valot ei toimi (uudet polttimot)? Apparin puolella toimii moitteettomasti...Onneksi löysin vastauksen, ennen kuin rupesin purkamaan mitään :). Eli siis kuskin "meikkipeilin" valo toimii vain kun on virrat päällä autossa...
Itselle tulee nuo ovipaneelit justiinsa noilla (kaksois)väreillä kun sulla nöyttää olevan. Maalailin talvella koko nahkasisustan uusiksi ja myös ovipanelit.Kokoajan pyöritellyt päässä tätä ideaa :idiot2:. Pitää vähän yrittää photoshoppailla, että näkis minkälainen tulisi puna/mustilla nahoilla. Ainoat kuumotukset tossa hommassa oikeastaan on, että miten vaikuttaa kun yrittää myydä eteenpäin ???.
Tuli tossa mieleen sun sisustan creme/musta/punainen yhdistelmä joka ei nyt taida olla ihan "yleinen" väriskaala. Mitäs jos värjäisit sen creman punaiseksi ? Vois tulla bueno vista ::) ?
Nahan värin muuttaminen ei ole ollenkaan niin paha rasti kun luulis ^-^
Ite kyllä tykkään väriyhdistelmänä tosta creme/mustasta, mutta voisihan tosta tulla aika "kliini" kokonaisuus, jos punamusta nahkasisusta, punaiset teipit listoissa, kaikkien nappuloiden polttimet punaiseksi jne...
Himmennyshän ei taida ledeillä pelittää mutta harvoinpa sitä tuleekin käytettyä.Vissiin riippuu toteutustavasta? Omassa 945:ssa kun on mittaristoon vaihdettu ledit joissa jokaisessa on oma sarjavastus, toimii mittarivalojen himmennys normaalisti.
Kun kattoo valkoisella led-taskuvalolla mittariston läpi, niin siellä on vaaleansininen kalvo.Ihan hyvä idea. Pitääpä laittaa asia harkintaan ja mahdollisesti myöhemmin toteuttaa. Osaatko sanoa, onko noi mittareiden punaiset osiot myös sitä kalvoa? Ei viittis niitä kuitenkaan pyyhkiä pois :D.
Hehkulampun keltainen + sininen kalvo = vihreä.
Osta multa mittaristo, josta otat pelkä mittarit omaan pohjaasi (kiinni pistokkeella) ja niistä jollain kynsilakanpoistoaineella kalvo pois.
Jenkeistä tilattu din -> rca johto. Tuli muuten kuudessa päivässä ja maksoi n.15€ (suomessa 30€-40€) ;).
(http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/843/6jry.jpg) (https://imageshack.com/i/nf6jryj)
Ja Suomesta tarvikkeet ostamalla 2€, itsetehtynä ;)Joo tiedän ja se oli alkuperäinen tarkoitus ;D. Kävin netissä läpi varmaan 10 elektroniikkaliikettä, mutta kaikilla oli +10€ postikulut :idiot2:. Enkä sitten viittiny muutaman euron takia Helsinkiin lähteä ajelemaan, kun posti kiikutti suoraan postilaatikkoon ton piuhan.
Jätithän nyt kuitenkin ne ilmanvaihtoreiät auki takalasin alapuolelta?Joo jätin :). Jollaintasolla avautu niitten tarkotus kun vähänaikaa siinä ihmetteli niitä.
Minnehän tai mistähän se ilman on tarkoitus jatkaa pihalle kun ne takalasi reiät on noinkin isoja ? En ole ainakaan vielä löytäny kontista vastaavia :idiot2:Ulos se ilma poistuu :) Ne räppänät on aika ovelasti piilotettu.
Minnehän tai mistähän se ilman on tarkoitus jatkaa pihalle kun ne takalasi reiät on noinkin isoja ? En ole ainakaan vielä löytäny kontista vastaavia :idiot2:Onhan siellä kontin puolella kanssa ne reiät. Jos siis noita meinasit:
Vasta kolmatta kertaa repiessäni mittaristoa irti tajusin, että voisikohan mittaristolle antaa virtaa kun se on irrallaan. No IPD:n ohjeilla löyty oikeast pinnit ja 9v paristosta virtapiuhat. Ledit paloi mainiosti, mutta tavallisilla lankapolttimoilla ihan turha edes yrittää noin pienijännitteisellä virtalähteellä:DD
Toisaalta se vihertäväkin kävisi, jos polttimot olisivat ledejä. Onhan noi kaikki nappuloidenkin valot vihertäviä. IPD:llä myydään tota kittiä, mutta ei viitsisi sieltä tilailla. Ebay:n kanssa tulee taas se ongelma, että noi IPD:n polttimot taitaa olla niitä oikeasti jäänvalkoisia ja Ebay kiinapaskat "viileävalkoisia" :(.
Tässä IPD: valosetti:
E: Toisaalta jos lähtee penkkejä värjäämään, niin voisi viedä kunnialla loppuun ton punaisen teeman ja vaihtaa kaikki punaisiksi ledeiksi.
Noni tulipa sitte rekisteröityä tännekki ja ensimmäistä viestiä pukkaa... :)Oiskohan ollut, että pitää olla yhdistyksen jäsen, jotta saa avatarin?
Vaihdoin ite mittaristoon ja kojelaudan nappeihin ledit. Ledien väri kirkas "viileänvalkoinen".
Mittaristossa väri tosiaan muuttuu vaaleansiniseksi, kojelaudan napeissa vähän valkoisemmat ja lasinnostimien napeissa taas lämpimän valkoinen. Himmennys toimii rullasta normaalisti ledien kans.
Täysin valkoiset oli haussa mutta eipä tuo ollenkaan paha ole noinkaan. Kuvaa ei ny saa kun valoisaa tuppaa olemaan.
(p.s pitääköhän täällä olla joku hyperjäsen että saa avatarin lisättyä, en pysty tai sitte en vaan osaa lisätä)
Pitäähän tännekkin välillä kirjoitella joitan :D.
Mitään erikoita ei ole tapahtunut. Rahat loppu. Odotellaan seuraavaa liksaa, jos saisi vaikka tilailtua vähän osaa ;).
Vahvistimen laitoin vähän siistimmin konttiin kiinni. Parempaakaan paikkaa sille ei löytytynyt, joten olkoon nyt tuolla "lattialla".
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/844/3vj4.jpg) (https://imageshack.com/i/ng3vj4j)
Rasvaa kääntymisenrajoittimet vaseliinilla nyt ens alkuun.
Itsellä narajaa se ohjausakselin läpivientikumi jarrupolkimen takana. Saa muuten huolella ruikkia liukastetta että se valuu tarpeeksi "alas".
Ajovaloihin Philipsin xtremevusion +110% polttimotNäissä "+100% / +200%" jne polttimoissa kannattaa sitten ottaa huomioon se, että nämä palavat normaalipolttimoita huomattavasti nopeammin loppuun.
Näissä "+100% / +200%" jne polttimoissa kannattaa sitten ottaa huomioon se, että nämä palavat normaalipolttimoita huomattavasti nopeammin loppuun.Luultavastikkaan valoteho ei ole todellisuudessa +100% verrattuna tavalliseen halogeeniin, mutta tarkoituksena olikin ostaa "tehokkaat" ja laadukkaat polttimot. Kyllä kerran vuodessa voi 35€ satsata lyhyiden valojen polttimoihin :P
Ajovaloumpiot ei ainakaan minun mielestäni sovi yhtään. Tämähän on siis vain minun mielipiteeni.Negatiivinen palaute on ihan yhtälailla sallittua kuin positiivinenkin palaute ;). Omastamielestä noi valot taas sopii tosi hyvin. Tuo sopivaa kontrastia keulaan. Itsellehän näitä laitellaan.
Minä taas tykkään noista valoista sopii väriteemaan ja kokonaiskuvaan just eikä melkein. Tosin itsellä on samanlaiset :). Noissa muuten valoteho on aivan onneton, en käyttäis talvella. No, orkkikset on nopea vaihtaa takaisin syksyn tullen.En olis niinkään varma valotehosta, ainakaan mun tapauksessa. Noissa mun vanhoissa umpioissa aivan hiekkapuhalletut lasit, sekä varmaan puolet umpioiden heijastinpinnoista karissu pois...
Ehdottomasti maalaat tolla punasella kaikki teipatut paikat. Tuo punainen "wannabe-hiilari" on jotenkin halvan näköistä. Tuo punainen on just eikä melkein.Ilmeisesti jäänyt päivittämättä tänne, mutta noi listat on kuitenkin nyt kaikki maalattu tolla punaisella maalilla 8). Täytyypä joku päivä laitella tänne kunnon kuvaa niistä.
Kaihan sitten purit ensi töikseen umpiot ja säädit lyhkästä alemmaksi ?Jep, tämä tehty!
Muuten pitkät näyttää ihan liian lähelle ja ei nää mitään !
Onnittelut! :)Kiitoksia! Ajettiin autolla 15k opetusaikana :D ja nytten kortillisena tullut vähän reilu 1000km ajeltua. Täytyy myöntää, että on hyvä auto ajaa ikäisekseen 8).
Vaikka aluksi olin toista mieltä valoista, kyllä nuo vaan käyvät tuohon hyvin. O0
Näkyy olevan myynnissä, masensko ilmastoinnin vai turbon puute ;D ?Sekä että :D.
Ei omakohtaista, aikas harvinainen kone. Laatikot on jo vissiin ollu kovilla näissä ...
Tai sitten facelifti S60 T5 lastutettuna, josta irtoaa sen 318Hp/445Nm ;)Onkos näissäkin faceliftin vm -05 etiäpäin niikuin V70.ssä?
Onkos näissäkin faceliftin vm -05 etiäpäin niikuin V70.ssä?
Tai sitten facelifti S60 T5 lastutettuna, josta irtoaa sen 318Hp/445Nm ;)Joo käy, jos annat puuttuvat rahat C70 myymisen jälkeen :D :D.
Olet varmaan huomannutkin tämän ? Jotenki tämmönen excutive kutkuttais kivasti meikän projekti hermoo.Itseasiassa en. Varmaan kilsojen takia jäänyt kattomatta, mutta luulis, että tohonkin on turbot jne vaihdettu. Ihan mielenkiintoinen...
Ei vaan sovi enää pihaan! :'(
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6577894
Tulikos sinun hommattua madallusjousia? Luin että sinun (vakioalusta) korkeus olisi navasta kaareen 38cm ? Oliko näin, edessä ja takana?Ei valitettavasti tullut koskaan hommattua. Kyllä, 38cm joka nurkassa ;)
C70 lähti pihasta ja tilalle tuli -98 S80 T6 :pomo:.
C70 lähti pihasta ja tilalle tuli -98 S80 T6 :pomo:.
Uuteen autoon suunnitteilla pientä siistimistä myös, joten uusi showroom topic avautuu todennäköisesti huomenna.