Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3802063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 13 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10350 : 12.08.2016, 20:43:40 »
Onko V50:ssä vain yksi ilmastoinnin täyttöventtiili?

Kaksi on mutta eihän molempia tarvitse...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10351 : 12.08.2016, 21:12:36 »
Kaksi on mutta eihän molempia tarvitse...
Jees laitoin paisarin vieressä olevaan liittimeen vaan letkun ja automaattikoneesta valintana vain sen liittimen käyttö ja eikun käyntiin.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10352 : 13.08.2016, 19:37:42 »
T-5R alkoi eka ahdoilla noin neljässä tuhannessa kierroksessa pätkimään ja meno loppui niihin kierroksiin. Tasakaasulla/vakkari päällä toimi ihan hyvin, mutta sitten pätkiminen laajentu ihan liikkeellelähtöön ja lopulta tyhjäkäynnilläkin pyöri niin pätkien ja röpeltäen että sammui sitten koko auto. Auto saatiin käyntiin ja omaan pihaan ja pätkii myös paikaltaan kierrättäessä ja pätkintää tapahtuu 1500 kierroksesta alkaen. Vikakoodeja vähän huono mennä vesisateeseen lukemaan, mutta tulpista ehkä kannattais lähteä uusimaan? Mitkäs tulpat tohon kannattais ostaa? Bosch SuperPlus FR7DPP+ vai ihan Volvon alkuperäiset?
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016, 21:01:21 kirjoittanut mikkkis- »
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10353 : 14.08.2016, 12:26:13 »
T-5R alkoi eka ahdoilla noin neljässä tuhannessa kierroksessa pätkimään ja meno loppui niihin kierroksiin. Tasakaasulla/vakkari päällä toimi ihan hyvin, mutta sitten pätkiminen laajentu ihan liikkeellelähtöön ja lopulta tyhjäkäynnilläkin pyöri niin pätkien ja röpeltäen että sammui sitten koko auto. Auto saatiin käyntiin ja omaan pihaan ja pätkii myös paikaltaan kierrättäessä ja pätkintää tapahtuu 1500 kierroksesta alkaen. Vikakoodeja vähän huono mennä vesisateeseen lukemaan, mutta tulpista ehkä kannattais lähteä uusimaan? Mitkäs tulpat tohon kannattais ostaa? Bosch SuperPlus FR7DPP+ vai ihan Volvon alkuperäiset?

En usko että on tulpista kiinni. Vaihtoehtoja on kyllä vaikka kuinka. Odota poutaa ja lue koodit, niin tietää ehkä jo paljon :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10354 : 14.08.2016, 22:28:11 »
En usko että on tulpista kiinni. Vaihtoehtoja on kyllä vaikka kuinka. Odota poutaa ja lue koodit, niin tietää ehkä jo paljon :)
FR7DPP:t sinne oli lyöty noin 20tkm/3 vuotta sitten. Puola mitattiin ja se osoittautui syylliseksi ainakin tuohon käyntiin lähtöön. Ei toki vielä ole vielä kiveen lyöty mutta ohjetta lukien:

Ehjän puolan vastus on välillä 8000...9000Ω
(pari esim.tapausta: 11kΩ vastuksella T5R ei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan.
7300Ω vastuksella T5:n käynti nypytti vähän ajossa ja kulutus oli normaalia suurempi, tilalle vaihdettiin purkuautosta toinen puola jonka vastus oli 7570Ω ja ongelma hävisi)

Mulla se antoi yli 11kΩ niin puola vaihtoon ja katsotaan vieläkö pätkii :)

Lisäksi virranjakajan kannessa oli kertymää jonkin verran, ne on messingit on hangattu kiiltäviksi niin lyödään se kiinni uuden puolan ohella ja katsotaan mitä tuumaa tipu ::)
« Viimeksi muokattu: 14.08.2016, 22:31:56 kirjoittanut mikkkis- »
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10355 : 15.08.2016, 13:49:13 »
Tuossa allekirjoituksen laitteessa ollut koko omistusajan satunnainen metallinen kopsahdus liikkeelle lähtiessä, ikään kuin voimansiirrosta jostain kohtaa välykset pois. Napapultit vaihdettu useampaan kertaan uusiin ja kiristetty oikeaan momenttiin ja se 90 astetta päälle lukitteen kanssa. Mihinhän nuo väljät todennäköisimmin paikallistuu - vetonivel, laatikko/perä vai kytkilevy ja vauhtipyörä paketti?

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10356 : 15.08.2016, 20:34:01 »
Tuossa allekirjoituksen laitteessa ollut koko omistusajan satunnainen metallinen kopsahdus liikkeelle lähtiessä, ikään kuin voimansiirrosta jostain kohtaa välykset pois. Napapultit vaihdettu useampaan kertaan uusiin ja kiristetty oikeaan momenttiin ja se 90 astetta päälle lukitteen kanssa. Mihinhän nuo väljät todennäköisimmin paikallistuu - vetonivel, laatikko/perä vai kytkilevy ja vauhtipyörä paketti?

Joko löysit esim. tuon keskustelun:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=60950

On ainakin helppo tarkistaa heiluuko vetarin sisäpää.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10041
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10357 : 16.08.2016, 01:03:05 »
Kiitti vastauksista.

Juu puristeliitos on juuri siinä kohtaa että ottaa tuohon letkuun kiinni. Mulla tuo ahtoletku on kumia. Nuo ohjaustehostimen kovat letkut on ehkä vähä taipunut juuri niin että ohjaustehostimen letku kaartaa ahtoletkua kohti.

Saakohan tästä kuvasta selvän:



Juu, kumiletkuksi se vaihtuu niillä main, kun se voi kohdata tuon ohjaustehostimen letkun. Ennenkuin ahtoputki muuttuu kumiletkuksi, on se kahdesta kohtaa moottorissa ruuvilla kiinni. Sitä en sitten tiedä, että jos jompi kumpi kiinnike on rikki tai irti, niin pääseekö ahtoputki siirtymään niin paljon että se sen takia ottaa kiinni.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10358 : 16.08.2016, 10:25:49 »
Mikä aiheuttaa aaltoilevaa nnykimistä kiihdytettäessä? Tasakaasulla meno on tasaista, mutta kiihdytyksessä välillä uupuu ja sitten yhtäkkiä mennään pari sekuntia täysillä ja taas putoaa tehot. Lambda-anturi vaihdettu viikko sitten ja vika ei poistunut. Ilmamassamittariko voisi olla? Ainakin pistokkeen irroituksella käy vieläkin huonommin. Vikakoodien luku ei jostain syystä onnistu vailla rakentelin "lukijan"  ???
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10359 : 16.08.2016, 14:05:59 »
Mikä aiheuttaa aaltoilevaa nnykimistä kiihdytettäessä? Tasakaasulla meno on tasaista, mutta kiihdytyksessä välillä uupuu ja sitten yhtäkkiä mennään pari sekuntia täysillä ja taas putoaa tehot. Lambda-anturi vaihdettu viikko sitten ja vika ei poistunut. Ilmamassamittariko voisi olla? Ainakin pistokkeen irroituksella käy vieläkin huonommin. Vikakoodien luku ei jostain syystä onnistu vailla rakentelin "lukijan"  ???
Mikä kulkuneuvo?

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10360 : 16.08.2016, 14:21:28 »
Mikä kulkuneuvo?
Oho tärkein unohtu eli 940 B230 FT -97
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa B204FT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10361 : 17.08.2016, 15:06:31 »
Voikos 940 nopeusmittari lakata toimimasta kun siitä on purettu vakionopeudensäädin pois? Pitääkö joitain johtoj liittää takaisin jonnekkin tms.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10362 : 17.08.2016, 16:35:31 »
Vanhemman mallinen ilma määrämittari aka kissanluukku... oli menty ehjä mittari irroittaan autosta purettu päädystä ja kun ei purkaantunu kuin 1cm ulospäin laitettu ruuvit takasin ja pesty varuiks jarrukliinerillä. Auto ei toimi enää yhtään tämän jälkeen.

Voiko tehdä enää mitään vai pyydänkö korjaamon poikia ostamaan uuden mittarin?

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10363 : 17.08.2016, 19:41:14 »
Mikä aiheuttaa aaltoilevaa nnykimistä kiihdytettäessä? Tasakaasulla meno on tasaista, mutta kiihdytyksessä välillä uupuu ja sitten yhtäkkiä mennään pari sekuntia täysillä ja taas putoaa tehot. Lambda-anturi vaihdettu viikko sitten ja vika ei poistunut. Ilmamassamittariko voisi olla? Ainakin pistokkeen irroituksella käy vieläkin huonommin. Vikakoodien luku ei jostain syystä onnistu vailla rakentelin "lukijan"  ???
Ainakin sytkähäiriöt taisi itselläni tuota tehdä rötäämisen kanssa. Uudet tulpat ja johdot auttanee asiaan jos ei ole vasta vaihdettu. Mites virranjakajan kunto?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10364 : 17.08.2016, 20:53:09 »
Onkos kaikki bensakoneelliset kasipätkät samalla vauhtiksen anturikehällä?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo